Wat doen we vandaag ? [6]

MarthaMartha

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door MarthaMartha »

fluitje schreef:
MarthaMartha schreef: - "soort publiek" dat verwacht wordt.
Hoe omschrijf je de RF-ers?
Er komen een stel internet-freaks die we nog nooit gezien hebben of een enkele keer? :haha :haha
:oO Nog niet over nagedacht...

Een stel theologische debaters die uw preek uitgebreid zullen napluizen op evt. misstanden???? :huhu
Mwah... nee... zo is ook weer niet iedereen natuurlijk.... :sweat

Maar goed, er komt van alles:
gelovigen
kerkelijken van alle soorten en namen
onkerkelijken
die de kerk de rug hebben toegekeerd
ouden van dagen en kinderen
getrouwd / niet (meer) getrouwd
Je kunt het zo gek niet bedenken .......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:

zelfs ik kom :huhu
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:

zelfs ik kom :huhu

Tsja, mij had het ook best leuk geleken..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Lassie

Bericht door Lassie »

Heerlijk in huis rommelen.... :yahoo
De 1e was hangt al buiten de 2e zit in de machine (m'n wasmand is zo goed als leeg, ligt 1 t shirt in).
Straks de ramen maar weer eens lappen.
Boodschappen doen.
Bij een kennis een uurtje schoonmaken.
Vanavond nog geen plannen.
Marnix

Bericht door Marnix »

MarthaMartha schreef:
Marnix schreef:Ik ben benieuwd hoe dat een beetje gaat bij jullie (omdat ik het ook net heb gehad bijvoorbeeld). Kan je daar iets van vertellen? Wat wordt er gevraagd, waar gaat het zoal over?
Vanavond was vooral een kennismaking. De predikant van de gemeente van Demo zal de dienst leiden. Die kent hem wat meer dan ik. Dus vanavond was vooral een kennismaking. Daarin kwamen dingen aan de orde als:

- Woon en werksituatie
- Familie omstandigheden
- Wanneer belijdenis van het geloof afgelegd? Waarom? Hoe is dat leven met de Heere verder gegaan?
- Belijdenis van het geloof toen naar nu het verlangen de zegen van God mee te krijgen... hoe is die verhouding / groei?
- De leiding van God in het ontvangen van elkaar / dankbaarheid
- Hoe zit de dienst praktisch in elkaar?
- "soort publiek" dat verwacht wordt.
- Wensen mbt te zingen psalmen
- Vragen waar wij in een volgend gesprek graag over door zouden willen praten.

En een nieuwe afspraak waarin we zullen spreken over het huwelijksformulier (inzetting / gave / verplichtingen / taken / verhouding / etc.)

Zoiets ongeveer, het was een fijn, open en eerlijk gesprek.
Oke, goed om te horen, en voor een groot deel ook wel herkenbaar. Op de wensen wat betreft Psalmen na :) Ik heb (na wat overleg met Joanne) een concept-liturgie gemaakt en die naar de dominee gemaild en bij het gesprek zei hij: Prachtige liturgie, ik hoef er niets aan te veranderen, met de tekst die je hebt aangedragen kan ik een hoop. Verder hebben we het inderdaad ook gehad over de andere punten die je noemt en ook nog over de volgende gemeente, aangezien we allebei naar een andere plaats verhuizen en nog niet vaststaat van welke gemeente we daar lid worden.

En we hoefden voor een volgend gesprek geen onderwerpen aan te dragen aangezien het bij dat gesprek bleef. We hadden daarvoor met 5 stellen marriage-course gehad dus hij had ook al een hoop verteld over het huwelijk, een hoop gehoord van ons etc.

Was ook een heel fijn, open gesprek, waarbij we daarnaast ook wel gezellig over vanalles en nogwat hebben gepraat. Dus ik zei op een gegeven moment: Laten we zo maar eens stoppen, ik kan bij de EO ook moeilijk verkopen dat ik afwezig ben terwijl we al een half uur gezellig zitten te kletsen... waarop hij zei: Tja, maar dat gezellig kletsen is ook belangrijk om jullie een beetje beter te leren kennen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
MarthaMartha

Marnix schreef:
MarthaMartha schreef:
Marnix schreef:Ik ben benieuwd hoe dat een beetje gaat bij jullie (omdat ik het ook net heb gehad bijvoorbeeld). Kan je daar iets van vertellen? Wat wordt er gevraagd, waar gaat het zoal over?
Vanavond was vooral een kennismaking. De predikant van de gemeente van Demo zal de dienst leiden. Die kent hem wat meer dan ik. Dus vanavond was vooral een kennismaking. Daarin kwamen dingen aan de orde als:

- Woon en werksituatie
- Familie omstandigheden
- Wanneer belijdenis van het geloof afgelegd? Waarom? Hoe is dat leven met de Heere verder gegaan?
- Belijdenis van het geloof toen naar nu het verlangen de zegen van God mee te krijgen... hoe is die verhouding / groei?
- De leiding van God in het ontvangen van elkaar / dankbaarheid
- Hoe zit de dienst praktisch in elkaar?
- "soort publiek" dat verwacht wordt.
- Wensen mbt te zingen psalmen
- Vragen waar wij in een volgend gesprek graag over door zouden willen praten.

En een nieuwe afspraak waarin we zullen spreken over het huwelijksformulier (inzetting / gave / verplichtingen / taken / verhouding / etc.)

Zoiets ongeveer, het was een fijn, open en eerlijk gesprek.
Oke, goed om te horen, en voor een groot deel ook wel herkenbaar. Op de wensen wat betreft Psalmen na :) Ik heb (na wat overleg met Joanne) een concept-liturgie gemaakt en die naar de dominee gemaild en bij het gesprek zei hij: Prachtige liturgie, ik hoef er niets aan te veranderen, met de tekst die je hebt aangedragen kan ik een hoop. Verder hebben we het inderdaad ook gehad over de andere punten die je noemt en ook nog over de volgende gemeente, aangezien we allebei naar een andere plaats verhuizen en nog niet vaststaat van welke gemeente we daar lid worden.

En we hoefden voor een volgend gesprek geen onderwerpen aan te dragen aangezien het bij dat gesprek bleef. We hadden daarvoor met 5 stellen marriage-course gehad dus hij had ook al een hoop verteld over het huwelijk, een hoop gehoord van ons etc.

Was ook een heel fijn, open gesprek, waarbij we daarnaast ook wel gezellig over vanalles en nogwat hebben gepraat. Dus ik zei op een gegeven moment: Laten we zo maar eens stoppen, ik kan bij de EO ook moeilijk verkopen dat ik afwezig ben terwijl we al een half uur gezellig zitten te kletsen... waarop hij zei: Tja, maar dat gezellig kletsen is ook belangrijk om jullie een beetje beter te leren kennen :)
Ja, wij hadden huwelijkscatechese gevolgd in mijn gemeente, omdat we nog niet wisten waar we zouden trouwen. Dat doen we nu bij Demo, dus het was voor de dominee ook even zoeken wat er dan nog aan de orde "moest" komen. Wij vinden het zelf ook fijn om gewoon dat gesprek door te laten gaan. Een keer extra, en met weer heel iemand anders, over hetzelfde praten heeft ook wel meerwaarde. Ja, ook bij ons was het een fijn en open gesprek...
henriët

Bericht door henriët »

vanochtend gewerkt, vanmiddag duik ik een uur mn bed in, eten klaarmaken, voorbereiden, en vanavond hebben we een gesprek.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

vanmorgen een wandeling gemaakt met de vrouwenvereniging, vanmiddag naar een verjaardag en vanavond een afscheidsetentje van de kinderclub.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Orchidee

Bericht door Orchidee »

JolandaOudshoorn schreef:vanmorgen een wandeling gemaakt met de vrouwenvereniging,
Dat lijkt me gezellig :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
BJD

Bericht door BJD »

heerlijk wezen fietsen met m'n jongens naar de bloembollenvelden.. Het is nog wat karig maar er stonden al enkele velden mooi bij.. M'n vrouw kon helaas niet mee.. die moet nog een week of 9 dus die loopt met zoooo'n toeter..
M'n zoontje (8 jaar) heeft bijelkaar toch zo'n 20 km gefietst! Heerlijk die lente!
judith

Bericht door judith »

Op schoolgezeten - wat geleerd - suf achter de computer gezeten, waarvan het internet het niet deed, met als reslutaat, geen vooruitgang van mn opdrachten, maar verder.... Genieten van het weer... En heerlijk kletsen met mn klasgenootjes.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
helma

Bericht door helma »

BJD schreef:heerlijk wezen fietsen met m'n jongens naar de bloembollenvelden.. Het is nog wat karig maar er stonden al enkele velden mooi bij.. M'n vrouw kon helaas niet mee.. die moet nog een week of 9 dus die loopt met zoooo'n toeter..
M'n zoontje (8 jaar) heeft bijelkaar toch zo'n 20 km gefietst! Heerlijk die lente!

leuk! Dat wil ik ook weer een keer gaan doen; maar dan met z´n allen :)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:
JolandaOudshoorn schreef:vanmorgen een wandeling gemaakt met de vrouwenvereniging,
Dat was het ook!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Democritus

Bericht door Democritus »

JolandaOudshoorn schreef:
Orchidee schreef:
Dat was het ook!!
Vrouwenvereniging doet me altijd aan breien en sokken stoppen denken.

Wij hebben in het najaar altijd de verkoping van de vrouwenvereniging.
Al meer dan 20 jaar. Maar het is nog nooit gelukt de vrouwenvereniging te verkopen.

Hoe zal dat toch komen :jongle
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
MarthaMartha

Democritus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Orchidee schreef:
Dat was het ook!!
Vrouwenvereniging doet me altijd aan breien en sokken stoppen denken.

Wij hebben in het najaar altijd de verkoping van de vrouwenvereniging.
Al meer dan 20 jaar. Maar het is nog nooit gelukt de vrouwenvereniging te verkopen.

Hoe zal dat toch komen :jongle
Wat heb jij gegeten vanavond? :bobo
Gesloten