MarthaMartha schreef:Marnix schreef:Ik ben benieuwd hoe dat een beetje gaat bij jullie (omdat ik het ook net heb gehad bijvoorbeeld). Kan je daar iets van vertellen? Wat wordt er gevraagd, waar gaat het zoal over?
Vanavond was vooral een kennismaking. De predikant van de gemeente van Demo zal de dienst leiden. Die kent hem wat meer dan ik. Dus vanavond was vooral een kennismaking. Daarin kwamen dingen aan de orde als:
- Woon en werksituatie
- Familie omstandigheden
- Wanneer belijdenis van het geloof afgelegd? Waarom? Hoe is dat leven met de Heere verder gegaan?
- Belijdenis van het geloof toen naar nu het verlangen de zegen van God mee te krijgen... hoe is die verhouding / groei?
- De leiding van God in het ontvangen van elkaar / dankbaarheid
- Hoe zit de dienst praktisch in elkaar?
- "soort publiek" dat verwacht wordt.
- Wensen mbt te zingen psalmen
- Vragen waar wij in een volgend gesprek graag over door zouden willen praten.
En een nieuwe afspraak waarin we zullen spreken over het huwelijksformulier (inzetting / gave / verplichtingen / taken / verhouding / etc.)
Zoiets ongeveer, het was een fijn, open en eerlijk gesprek.
Oke, goed om te horen, en voor een groot deel ook wel herkenbaar. Op de wensen wat betreft Psalmen na

Ik heb (na wat overleg met Joanne) een concept-liturgie gemaakt en die naar de dominee gemaild en bij het gesprek zei hij: Prachtige liturgie, ik hoef er niets aan te veranderen, met de tekst die je hebt aangedragen kan ik een hoop. Verder hebben we het inderdaad ook gehad over de andere punten die je noemt en ook nog over de volgende gemeente, aangezien we allebei naar een andere plaats verhuizen en nog niet vaststaat van welke gemeente we daar lid worden.
En we hoefden voor een volgend gesprek geen onderwerpen aan te dragen aangezien het bij dat gesprek bleef. We hadden daarvoor met 5 stellen marriage-course gehad dus hij had ook al een hoop verteld over het huwelijk, een hoop gehoord van ons etc.
Was ook een heel fijn, open gesprek, waarbij we daarnaast ook wel gezellig over vanalles en nogwat hebben gepraat. Dus ik zei op een gegeven moment: Laten we zo maar eens stoppen, ik kan bij de EO ook moeilijk verkopen dat ik afwezig ben terwijl we al een half uur gezellig zitten te kletsen... waarop hij zei: Tja, maar dat gezellig kletsen is ook belangrijk om jullie een beetje beter te leren kennen