Ik vraag af die Oranjefans wel zulke hooligans zijn. Ze kunnen gewoon enorme feesten bouwen. Zou er echt veel vernield gaan worden?Joannah schreef:Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.
Daar wil je als christen dan niets mee te maken hebben.
Oranjegekte
Re: Oranjegekte
Kaka wil predikant worden als hij stopt met voetballen.Marnix schreef:Ik weet in ieder geval : Drost, Van Diermen (Vitesse). En in andere teams, denk bijvoorbeeld aan de Brazilianen Kaka en Lucio die daar openlijk voor uitkomen... enz)Rijssen schreef:Dirk Kuyt ook, Bert Konterman was ook een bekende Christelijke voetballer.Mara schreef:Geert den Ouden, schiet me zo te binnen, komt uit de ger gem.
Kew Jaliens, is ook een chr voetballer.
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId ... ellAfriend
Alle stereotypen die er zijn... lijken nu met die wk echt niet uit te komen. Vrijwel geen rellen, het verbroederd enorm.. waar ajaxieden anders de rotterdammers in elkaar meppen.. staan ze nu hand in hand.. Er zijn best ook wat goede dingen te noemenGijs83 schreef:Ik vraag af die Oranjefans wel zulke hooligans zijn. Ze kunnen gewoon enorme feesten bouwen. Zou er echt veel vernield gaan worden?Joannah schreef:Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.

Wij hebben vorige week met een team van onze kerk (GG) een enorme beker gewonnen omdat we het zaalvoetbaltoernooi voor kerken uit de streek hebben gewonnen. Dat andere zo met voetbal omgaan betekend niet dat ik me totaal afzijdig zou moeten houden als ik het als ontspanning zie.Joannah schreef:Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.
Ik heb het al eens eerder gepost.. al die argumenten die er zijn tegen de voetbalgekte.. gaan ook een beetje op bij de verkiezingsstrijd.. Daar gaat een tijd in zitten. Debatten volgen, in spanning wachten op de uitslag, juichen en blij zijn voor de uitslagen. Politieke leiders worden als helden beschouwd. Er gaat een prak geld in om voor de campagne. We volgen het nieuws, het nieuws brengt ook zowat niets anders. We twitteren er wat over af.. Daar doen we allemaal wel aan mee. Nee, zondag kijken we niet naar het rtl debat, sgp en cu houden geen campagne. Maandag doen we weer mee.
Van de verbroedering kunnen we dan wel weer wat leren!BJD schreef:Alle stereotypen die er zijn... lijken nu met die wk echt niet uit te komen. Vrijwel geen rellen, het verbroederd enorm.. waar ajaxieden anders de rotterdammers in elkaar meppen.. staan ze nu hand in hand.. Er zijn best ook wat goede dingen te noemenGijs83 schreef:Ik vraag af die Oranjefans wel zulke hooligans zijn. Ze kunnen gewoon enorme feesten bouwen. Zou er echt veel vernield gaan worden?Joannah schreef:Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.
- Bonny
- Contacteer:
Volgens mij zijn supporters in andere werelddelen ook aardig uitbundig met muziek, zang en dans.Joannah schreef:Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.
Over Rinus Terlouw, hij leverde al zijn voetbaltrofeeen in bij de bond en wijdde zijn leven aan de Heer
The Groom's still waiting at the altar
Precies. Je bent weer heelijk aan het overdrijven JoannahGijs83 schreef:Ik vraag af die Oranjefans wel zulke hooligans zijn. Ze kunnen gewoon enorme feesten bouwen. Zou er echt veel vernield gaan worden?Joannah schreef:Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.

Maar je weet het weer prachtig op te blazen, zodat het in je straatje past. Afgelopen maand is de halve binnenstad van iedere grote stad gerenoveerd, de NS en busorganisaties hebben hun complete assortiment treinen en bussen 2x moeten vernieuwen.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Je kent de feiten niet Marnix, mijn zoon(politieagent) heeft zondagnacht een extra nachtdienst gekregen net als veel collega's vanwege de WK finale en de verwachte overlast.Marnix schreef:Precies. Je bent weer heelijk aan het overdrijven JoannahGijs83 schreef:Ik vraag af die Oranjefans wel zulke hooligans zijn. Ze kunnen gewoon enorme feesten bouwen. Zou er echt veel vernield gaan worden?Joannah schreef:Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.
Daar wil je als christen dan niets mee te maken hebben.De gemiddelde nederlandse supporter (dat zijn er miljoenen) slaan allemaal winkelstraten, treinen, bussen enzo kapot..... Het is wel goed met jou
Dat er een paar vandalen tussen zitten enzo, uiteraard. (en die slaan doorgaans geen hele winkelstraten kapot maar slopen een bushokje (wat ook triest is)). Maar de gemiddelde supporter drinkt een paar biertjes, zingt een liedje en daar blijft het bij.
Maar je weet het weer prachtig op te blazen, zodat het in je straatje past. Afgelopen maand is de halve binnenstad van iedere grote stad gerenoveerd, de NS en busorganisaties hebben hun complete assortiment treinen en bussen 2x moeten vernieuwen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeker omdat er veel mensen 'op de been' zijn. Zou het alleen om vandalisme zijn?huisman schreef:Je kent de feiten niet Marnix, mijn zoon(politieagent) heeft zondagnacht een extra nachtdienst gekregen net als veel collega's vanwege de WK finale en de verwachte overlast.Marnix schreef:Precies. Je bent weer heelijk aan het overdrijven JoannahGijs83 schreef:Ik vraag af die Oranjefans wel zulke hooligans zijn. Ze kunnen gewoon enorme feesten bouwen. Zou er echt veel vernield gaan worden?Joannah schreef:Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.
Daar wil je als christen dan niets mee te maken hebben.De gemiddelde nederlandse supporter (dat zijn er miljoenen) slaan allemaal winkelstraten, treinen, bussen enzo kapot..... Het is wel goed met jou
Dat er een paar vandalen tussen zitten enzo, uiteraard. (en die slaan doorgaans geen hele winkelstraten kapot maar slopen een bushokje (wat ook triest is)). Maar de gemiddelde supporter drinkt een paar biertjes, zingt een liedje en daar blijft het bij.
Als jij niet kan lezen wat ik schrijf heeft praten weinig zin.
Ik heb namelijk niet gezegd dat er helemaal niks gebeurt, dat heb ik nooit ontkend. Ik zeg alleen dat de GEMIDDELDE Nederlander daar niet aan mee doet zoals Joanne stelt.
En jij verdraait het weer zo dat ik gezegd zou hebben dat er helemaal niks gebeurt en ook helemaal niks gaat gebeuren zondag. Lekker objectief aan het lezen...
Ik heb namelijk niet gezegd dat er helemaal niks gebeurt, dat heb ik nooit ontkend. Ik zeg alleen dat de GEMIDDELDE Nederlander daar niet aan mee doet zoals Joanne stelt.
En jij verdraait het weer zo dat ik gezegd zou hebben dat er helemaal niks gebeurt en ook helemaal niks gaat gebeuren zondag. Lekker objectief aan het lezen...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nou Marnix, ik heb lang genoeg in Rotterdam gewoond om geen al te intensieve opfriscursus nodig te hebben, de hele lijnbaan lag telkens weer aan diggels, sommige winkeleirs zijner aan failliet gegaan, treinen waren compleet geruineerd, (ook ontzettend dom van de NS natuurlijk,) en het bleef echt niet bij een drankje en een liedje hoor.Noem het liever oorlog.
Destijds werden er voetbalstewards ingehuurd, de M.E moest er toch iedere keer weer aan te pas komen, ben je echt zo vergeetachtig?
Miljarden heeft het al gekost, aan belastinggeld, de laatste decennia.
Destijds werden er voetbalstewards ingehuurd, de M.E moest er toch iedere keer weer aan te pas komen, ben je echt zo vergeetachtig?
Miljarden heeft het al gekost, aan belastinggeld, de laatste decennia.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Joannah heeft wel gelijk ! Ze leggen de binnenstad van Rdam niet voor niks soms plat, ik bedoel, verbod op alcohol. Als er teveel in die gasten gaat, misschien nog in combi met een snuifje, gaat het helemaal mis. Bepaalde risicovolle wedstrijden worden op bepaalde tijden/dagen gespeeld, onlangs nog een wedstrijd zonder UITpubliek. Allemaal vanwege een aantal (niemand weet precies hoeveel) criminelen. Want dat zijn het !
En dan nog eens wat, waarom WEER in Amsterdam, die huldiging ? Rotterdam kan het ook. Nog wel beter. Je zet het 11tal in HvHolland op een Spidoboot en langs de gehele waterweg, tot rdam toe, kunnen honderdduizenden supporters staan. De blusboten kunnen oranje water spuiten, maar nee hoor, Amsterdam, DE stad waar het allemaal gebeurt. Wat kan mij het eigenlijk schelen
En dan nog eens wat, waarom WEER in Amsterdam, die huldiging ? Rotterdam kan het ook. Nog wel beter. Je zet het 11tal in HvHolland op een Spidoboot en langs de gehele waterweg, tot rdam toe, kunnen honderdduizenden supporters staan. De blusboten kunnen oranje water spuiten, maar nee hoor, Amsterdam, DE stad waar het allemaal gebeurt. Wat kan mij het eigenlijk schelen

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nee Joannah stelde dat het ging om de gemiddelde NEDERLANDSE SUPPORTER. Lees maar even terugMarnix schreef:Als jij niet kan lezen wat ik schrijf heeft praten weinig zin.

Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Over de oranjegekte is de laatste dagen veel gepraat, ook op de radio. Tot vanmiddag in StandpuntNL aan toe, waar de stelling was "De oranjegekte is compleet doorgeslagen". 71% eens, 29% oneens. http://www.stand.nl/index.php
Wat me de laatste dagen in de radio-interviews wel opviel: nergens gaat men zo ver als in Nederland, nergens worden de staten opgetuigd in de nationale kleuren, behalve in Nederland.
Een van onze kinderen verblijft dezer dagen in Barcelona. Kun je als Nederlander nog veilig in Barcelona rondlopen, denk je dan. Volgens de kenners leeft het nationale elftal in Spanje veel minder dan in Nederland, en zou het lastiger zijn als FC Barcelona tegen FC Twente moest dan nu Nederland tegen Spanje moet. Daar maken ze zich in Barcelona niet zo druk over.
Wat me de laatste dagen in de radio-interviews wel opviel: nergens gaat men zo ver als in Nederland, nergens worden de staten opgetuigd in de nationale kleuren, behalve in Nederland.
Een van onze kinderen verblijft dezer dagen in Barcelona. Kun je als Nederlander nog veilig in Barcelona rondlopen, denk je dan. Volgens de kenners leeft het nationale elftal in Spanje veel minder dan in Nederland, en zou het lastiger zijn als FC Barcelona tegen FC Twente moest dan nu Nederland tegen Spanje moet. Daar maken ze zich in Barcelona niet zo druk over.
~~Soli Deo Gloria~~
In Argentinie maken ze zich druk om Maxima. Ze zou zich teveel aangesteld hebben.
FF op en neer naar Z.A., zondag weer (althans, vanaf hun vakantieadres, wherever that may be)
FF op en neer naar Z.A., zondag weer (althans, vanaf hun vakantieadres, wherever that may be)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon