Ik begrijp niet wat je bedoelt. Kun je dat uitleggen?Ambtenaar schreef:Stop toch eens op met het benadrukken van die anachronistische gebruiken in jouw kerk.Jantje schreef: Maar in de praktijk lijkt het vaak andersom te zijn, is mijn stellige indruk. Het zou razend interessant zijn om daar een onderzoek naar te doen.
Beroepingswerk discussie [5]
-
- Verbannen
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Dit vind ik nou een prachtig en evenwichtig tweetal. Of mag ik dat hier niet meer zeggen?Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal: te Capelle a/d IJssel-West, ds. J. de Kok te Westkapelle en ds. J. van Rijswijk te Oud-Beijerland. Stemmingsdatum: 3 maart 2021.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Nee.Jantje schreef:Dit vind ik nou een prachtig en evenwichtig tweetal. Of mag ik dat hier niet meer zeggen?Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal: te Capelle a/d IJssel-West, ds. J. de Kok te Westkapelle en ds. J. van Rijswijk te Oud-Beijerland. Stemmingsdatum: 3 maart 2021.
-
Ik vond het mooi om te horen dat ds de Kok zegt dat ieder gedoopte in het verbond hoorde. Ik hoorde een stukje .Niet iedere GG predikant leert dat.Jantje schreef:Dit vind ik nou een prachtig en evenwichtig tweetal. Of mag ik dat hier niet meer zeggen?Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Zeggen mag wel, maar hoe je het bedoelt weet ik niet. Is het evenwichtig omdat beiden middenmannen zijn? Of omdat ze beiden een flank vertegenwoordigen? Of omdat ...? Nou ja, leg uit, zou ik zeggen.Jantje schreef:Dit vind ik nou een prachtig en evenwichtig tweetal. Of mag ik dat hier niet meer zeggen?Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
- Niet meer zo actief -
Misschien moet je dat andere stukje nog beluisteren. Wellicht geeft dat een wereld van verschil met hoe jij het nu presenteert.Geytenbeekje schreef:Ik vond het mooi om te horen dat ds de Kok zegt dat ieder gedoopte in het verbond hoorde. Ik hoorde een stukje .Niet iedere GG predikant leert dat.Jantje schreef:Dit vind ik nou een prachtig en evenwichtig tweetal. Of mag ik dat hier niet meer zeggen?Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Waar kan ik dat vinden?Piet Puk schreef:Misschien moet je dat andere stukje nog beluisteren. Wellicht geeft dat een wereld van verschil met hoe jij het nu presenteert.Geytenbeekje schreef:Ik vond het mooi om te horen dat ds de Kok zegt dat ieder gedoopte in het verbond hoorde. Ik hoorde een stukje .Niet iedere GG predikant leert dat.Jantje schreef:Dit vind ik nou een prachtig en evenwichtig tweetal. Of mag ik dat hier niet meer zeggen?Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het woord is aan de heer GeytenbeekJantje schreef:Waar kan ik dat vinden?Piet Puk schreef:Misschien moet je dat andere stukje nog beluisteren. Wellicht geeft dat een wereld van verschil met hoe jij het nu presenteert.Geytenbeekje schreef: Ik vond het mooi om te horen dat ds de Kok zegt dat ieder gedoopte in het verbond hoorde. Ik hoorde een stukje .Niet iedere GG predikant leert dat.
-
Ger gem mijdrecht
17-2-2021 1845 En ergens in het midden deinde predikant het
Ik zou niet weten waar ik wat anders kan vinden van predikant dat zou ook niet goed zijn om 2 verschillende visies te uiten naar gelang kerkenraad verwacht
17-2-2021 1845 En ergens in het midden deinde predikant het
Ik zou niet weten waar ik wat anders kan vinden van predikant dat zou ook niet goed zijn om 2 verschillende visies te uiten naar gelang kerkenraad verwacht
-
Geytenbeekje schreef:Ger gem mijdrecht
17-2-2021 1845 En ergens in het midden zei de predikant het
Het is andersom. Omdát ze in het verbond geboren zijn, behoren ze gedoopt te wezen.Geytenbeekje schreef:Ik vond het mooi om te horen dat ds de Kok zegt dat ieder gedoopte in het verbond hoorde. Ik hoorde een stukje .Niet iedere GG predikant leert dat.Jantje schreef:Dit vind ik nou een prachtig en evenwichtig tweetal. Of mag ik dat hier niet meer zeggen?Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
-
De HHK heeft ook geboorteleden dus mensen die niet gedoopt zijn maar wel lid zijn.
Hoe betrokken zulke mensen zijn weet ik niet maar bij mijn weten horen ze niet tot of in het verbond
Hoe betrokken zulke mensen zijn weet ik niet maar bij mijn weten horen ze niet tot of in het verbond
Dus het verbond vangt aan bij de doop van een kind?Geytenbeekje schreef:De HHK heeft ook geboorteleden dus mensen die niet gedoopt zijn maar wel lid zijn.

-
Ja zo zie ik het welHollander schreef:Dus het verbond vangt aan bij de doop van een kind?Geytenbeekje schreef:De HHK heeft ook geboorteleden dus mensen die niet gedoopt zijn maar wel lid zijn.
Anders moet je bijna iedereen wel als verbondsmens beschouwden omdat nog behoorlijk veel mensen komen uit gedoopte ouders
Misschien vraagt het om een nieuw draadje, hoewel al vaak over het verbond is gesproken. Maar kan jij vanuit de Bijbel onderbouwen dat het verbond begint bij de doop van een kind?Geytenbeekje schreef:Ja zo zie ik het welHollander schreef:Dus het verbond vangt aan bij de doop van een kind?Geytenbeekje schreef:De HHK heeft ook geboorteleden dus mensen die niet gedoopt zijn maar wel lid zijn.
Anders moet je bijna iedereen wel als verbondsmens beschouwden omdat nog behoorlijk veel mensen komen uit gedoopte ouders