Zita schreef:... Vonne van der Meer
Hee, die horen bij elkaar!Jongere schreef:... Willem Jan Otten
Is van der Meer de moeite waard?
Zita schreef:... Vonne van der Meer
Hee, die horen bij elkaar!Jongere schreef:... Willem Jan Otten
Ja. Ik vind het geen wereldschokkende literatuur. Het verhaal is niet ijzersterk, vind ik, maar ze gebruikt prachtige beelden en heeft een heel mooi taalgebruik. Wat dat betreft is het genieten. Eilandgasten en Het laatste seizoen heb ik ook gelezen, maar da's een tijd geleden. Mijn zus is Vonne-fan, en die vond Zondagavond het mooist van al haar boeken.Jongere schreef:Zita schreef:... Vonne van der MeerHee, die horen bij elkaar!Jongere schreef:... Willem Jan Otten
Is van der Meer de moeite waard?
Foei, Huisman, dat is geen Christelijk Gereformeerd predikant!huisman schreef:Spijkerschrift van Kader Abdolah.
huisman is veel breder dan de CGK en leest meer dan alleen theologie.Erasmiaan schreef:Foei, Huisman, dat is geen Christelijk Gereformeerd predikant!huisman schreef:Spijkerschrift van Kader Abdolah.
Welk meisje? Die die Thomas tot een moord verleid heeft? Ik zou er ook niet veel positiefs over kunnen zeggen eerlijk gezegd.dennis schreef:Het is ook indrukwekkend. Alleen: wat er bijvoorbeeld over dat meisje wordt geschreven. Ze wordt ontzettend negatief afgeschilderd. Ik ben dan (als twintigste eeuwer) wel benieuwd: hoe ben je zo geworden?Marieke schreef:Ik heb het het weekend ook gelezen. Ik vond het een ontzettend indrukwekkend boek.Erasmiaan schreef:Ja, het begint vrij abrupt. Het komt in onze tijd allemaal wat vreemd over, iemand die op zo een jonge leeftijd al prostituees bezoekt en dan een moord pleegt die eigenlijk heel onverwachts komt. Alhoewel, in onze tijd is die jonge leeftijd ook wel weer gewoon aan het geraken.dennis schreef:Ik heb het gelezen. Het is zeker de moeite waard, al moet je het wel echt in de context van de zeventiende eeuw zien. Dus geen psychologische achtergronden. Hoe komen mensen tot vreselijke daden?
Wat ik jammer vond - maar dat ligt niet aan het boekje - is dat de predikant James Janeway, die wel bij de gebeurtenissen betrokken was, eigenlijk nauwelijks een rol in het boekje speelt. Ik heb een boek over Janeway gelezen (de lijfwacht van Janeway), en wilde nog wel meer over hem weten. Maar goed, dat is persoonlijk...
Daarnaast. Er schijnt ook een boek uit deze tijd te zijn, dat op dit boekje lijkt, over een moordenares die tot bekering komt. Alleen, in haar geval ontsnapt ze aan het nippertje aan de dood en dan...
blijkt alles, al hebben de predikanten haar bekering overgenomen als oprecht, toch niet waar te zijn geweest. Ze keert terug naar haar zondige leven. Het blijft toch altijd waar: de mens ziet aan wat voor ogen is, maar God ziet het hart aan.
Ik vind de Redelijke Godsdienst al een hele kluif...refo schreef:Kirchliche Dogmatik - Karl Barth. Iedere dag een stuk of 10 bladzijden. Dat wordt dus een langjarig project.
So der HERR will und wir leben, zoals de auteur zelf in het eerste voorwoord schreef, 1932. In 1968 was het nog niet af.
Afgewezen schreef:Ik vind de Redelijke Godsdienst al een hele kluif...refo schreef:Kirchliche Dogmatik - Karl Barth. Iedere dag een stuk of 10 bladzijden. Dat wordt dus een langjarig project.
So der HERR will und wir leben, zoals de auteur zelf in het eerste voorwoord schreef, 1932. In 1968 was het nog niet af.
Breder dan de CGK; tjonge en die is al zóóó breedhuisman schreef:huisman is veel breder dan de CGK
Wist ik..Gijs83 schreef:-Hoe spreekt God tot mij? van Ds.A.A.Egas(ook ik ben breder dan alleen de GG...)