huisman schreef:Er is ook nog zo'n gelijkenis van de balk en de splinter, wij weten de dwalingen van de RKK breed uit te meten (En het zijn ook ernstige dwalingen) maar nu voor de discussie het volgende. De RKK zet een pastor op nonactief vanwege een oranje/voetbaldienst.
De PKN handhaaft een predikant die het bestaan van God loochend.
DWW: Inderdaad beiden verwerpelijk. De PKN verzwaart zijn oordeelt alleen maar erger door een atheist als Hendrikse op hun kansels te tolereren. Ik schreef het al eerder, de kerken zijn weer terug gekeerd tot de hierarchie en tot de leer van het pausdom van Rome, zij het dan zonder die rode pijen en die prachtige sinterklaasmutsen. De kerken zijn geen kerken meer onder het kruislijden van Jezus Christus.
De RKK veroordeeld homohuwelijk - De PKN laat trouwen van homo's tot in de kerk toe.
DWW : En de RKK is ook tegen abortus, maar ze hebben/hadden wel aandelen van de fabrieken die voorbehoedspillen produceren. Beide kerken kunnen om o.a. deze voornoemde redenen niet meer serieus genomen worden. Het druist alles tegen Gods Woord in!
De RKK heeft maar één oplossing voor de AIDS problematiek in Afrika nl. monogaam huwelijk. Vele protestantse kerken doen mee in het verspreiden van condooms in afrika
DWW: De RKK heeft omtrent het aidsprobleem een nuchtere mening vanuit het kerkpolitieke standpunt van ogendienst als mensenbehagers, maar ze hebben jarenlang hun eigen problemen verzwegen omtrent de pedofilie-schandalen binnen hun eigen kerk. De weerleggingen van de reformatoren hebben ze op grond van Gods Woord nooit kunnen weerleggen, de vloek van TRENTE hebben ze nooit herroepen, en aangaande het vergoten bloed der heiligen zijn ze nooit kerkelijk in de schuld gekomen.
De RKK heeft zich altijd ferm uitgesproken tegen arbortus en euthanasie. In veel protestantse kerken wordt er "genuanceerd" gesproken over deze verwerpelijke praktijken.
DWW : De RKK is een sluipmoordenaar, het zijn ogenbehagers, en de PKN is gaan tenslotte gaan hoereren. Way back to ROME...!! Het fundament waarop ze bouwen is een on-Bijbels Godonterend fundament. Zoek daarom geen gemeenschap met hun onreinheden, beste Huisman!
@DWW Idd de RKK heeft verwerpelijke dingen gedaan in WO2 maar hoe was de opstelling van de kerkleiding van bevindelijk gereformeerden in Nederland t.o.v. de Nazi's (Ik voel mij in dat opzicht beter thuis bij de houding van Ds R Kok dan bij die van Ds G.H. Kersten)
Van harte mee eens! Met deze aanvulling, toen het RD tijdens een interview aan ds. Mallan vroeg welke schrijvers hij op zijn top-5 lijstje had staan, antwoordde hij hen dat de Erskines daar ook opstonden. Kijk dat bedoel ik nou maar. Ds. R. Kok was een groot aanhanger van hen, en probeerde in dezelfde lijn te leren en preken, maar de GG pruimden hem destijds niet vanwege zijn te ruime aanbod van genade. Allemaal erg dubbel, vind je niet? Dan vraag ik me weleens af, beseft(e) zo'n dominee dan niet wat hij met zo'n antwoord wel niet over zich afroept? Wat betreft ds. Kersten, hiermee vertegenwoordigde hij niet de GG. Wel een verschil t.o.v. de RKK. Ik geloof wel dat ds. G.H. Kersten genade kende, en dat hij er (door de inwonende Geest van Christus) voor God mee in de schuld is gekomen. Helaas is hij er publiek nooit mee in de schuld gekomen.