Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

Marie-Henriëtte schreef:
blijmoedig schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
Wanhoop?
Wanhopiger worden ze alleen maar door hun stem te geven aan een partij die bloederig militarisme boven de gezondheid en welzijn van haar burgers stelt.
Het punt is, dat een van de partijen de wijste moet zijn. De Israelische overheid is niet verantwoordelijk voor de daden van Hamas, maar wel voor haar eigen daden. Israel ligt op militair, technologisch en zo veel andere terreinen mijlen ver voor op de Palestijnen. In die zin hoeft Israel niet zo veel meer te bewijzen. Waarom dan niet dat stadium overstijgen, en te laten zien dat zij haar voorsprong niet alleen wil gebruiken voor strategische doeleinden, maar ook voor humanitaire doeleinden. Als een land de technologie bezit om kernwapens te maken, moet het bouwen van ziekenhuizen en dergelijke voor de Palestijnen toch ook wel lukken?

Ik denk dat het ook niet bevorderlijk werkt dat Israel in feite een seculiere natie is, en zij zich niet echt laat leiden door de Sjalom van de Schepper van hemel en aarde.
BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door BoCo »

blijmoedig schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
blijmoedig schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
Wanhoop?
Wanhopiger worden ze alleen maar door hun stem te geven aan een partij die bloederig militarisme boven de gezondheid en welzijn van haar burgers stelt.
Het punt is, dat een van de partijen de wijste moet zijn. De Israelische overheid is niet verantwoordelijk voor de daden van Hamas, maar wel voor haar eigen daden. Israel ligt op militair, technologisch en zo veel andere terreinen mijlen ver voor op de Palestijnen. In die zin hoeft Israel niet zo veel meer te bewijzen. Waarom dan niet dat stadium overstijgen, en te laten zien dat zij haar voorsprong niet alleen wil gebruiken voor strategische doeleinden, maar ook voor humanitaire doeleinden. Als een land de technologie bezit om kernwapens te maken, moet het bouwen van ziekenhuizen en dergelijke voor de Palestijnen toch ook wel lukken?

Ik denk dat het ook niet bevorderlijk werkt dat Israel in feite een seculiere natie is, en zij zich niet echt laat leiden door de Sjalom van de Schepper van hemel en aarde.
En dan verwacht je zeker ook dat ze Iran, Syrie, Jordanie etc etc op hun nek nemen?
Ergert u niet, verwondert u slechts.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

Marie-Henriëtte schreef:Is die liefdadigheid van Hamas er voor iedereen? Hamas staat erom bekend haar populariteit in te kopen op een nogal kwalijke manier; Hamas stemmers zijn verzekerd van hulp op alle fronten. Maar Palestijnen in Gaza die een andere partij hebben gestemd niet. Dat is niet ok.

Hamas helpt alleen aanhangers van Hamas

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/artic ... amas_.html
Zo werkt dat in de politiek. Politiek en opportunisme gaan hand in hand.
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 16 jul 2010, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door ChristenConservatief »

blijmoedig schreef:
Rijssen schreef:Hoe kun je nu onderhandelen met een partij die jou wil vernietigen.
Hamas of Fatah één pot nat met maar één doel, de joden de zee in drijven.
Ze schenden ook de mensenrechten door burgers als menselijk schild te gebruiken.
In hun zelfgebouwde ziekenhuizen vuren ze raketten af in de hoop als Israel reageerd.
Dan kunnen ze weer klagen en protesteren en vlaggen verbranden, vraag me soms wel af waar die mensen de tijd vandaan halen.
Duizenden mensen op de been overdag, Ze maken er een puinhoop van.
Terwijl Israel een bloeiende natie is, voor de oprichting van de staat Israel was het er ook dor en droog.
En deze eenzijdige benaderingswijze zal ook geen vrede brengen.
Wat wel ? Praten met Palestijnse organisaties die Hitler als voorbeeld zien ? Dat soort lui verstaan enkel de weg van het zwaard. Israël móet wel terugvechten ter bescherming van het land. Ze kunnen niet toestaan dat hun grond wordt beschoten met raketten uit Gaza en Libanon. Of wilde je dat stoppen met praten ? Dat is onmogelijk.

Afbeelding

Hier Hitler met zijn grote vriend in het satanische antisemitisme, Haj Amin Al Hussein, opa van wijlen Saddam Hussein en voorbeeld voor iedere Hamas-strijder:

Afbeelding

Ook in het Handvest van Fatah (even het linkje downloaden) laat zien dat zij voluit achter een keiharde Palestijnse Revolutie staan.
Brother and Comrade in Struggle:
This movement and this work are a national trust and a historic responsibility. You must shoulder
the precious trust and recognize the historic responsibility. You must prepare yourself to inspire
the spirit of organized revolutionary work in every Arab soul that is sincere to Palestine and that
believes in its liberation. Let us train ourselves to be patient and to face ordeals, bear calamities,
sacrifice our souls, blood, time and effort. All these are the weapons of revolutionaries.
Therefore, Brother, do not stop. With the calm of the workers, the silence of the sincere, the
determination of the revolutionaries, the resolve of the believers, and the patience of the
strugglers, you must act quickly because our people cannot spare a single moment after our
tragedy continued throughout all those long years. You must know that our enemy is strong and
the battle is ferocious and long. You must know that determination, patience, secrecy,
confidentiality, adherence to the principles and goals of the revolution, keep us from stumbling
and shorten the path to liberation.
Go forward to revolution. Long live Palestine, free and Arab.
Ook Hamas lijkt niet zo gezind tot praten. Dat zien we ook terug in hun Handvest.

Palestijnse burgers lijken wel gezind tot vrede, blijkens verhalen die ik hoor van mensen die in Israël zijn geweest. De Palestijnse leiders lijken echter niet te rusten tot er een respectievelijk een Holocaust (Hamas) of een gewapende Palestijnse Revolutie (Fatah) uitbreekt. Dus ja, wat moet Israël anders doen dan nare acties van deze mensen beantwoorden met harde reacties ? Misschien leren ze nog een keer dat ze gewoon moeten kappen met onrust zaaien en hun zwaarden moeten omsmeden tot onderhandelingstafels.

:garde
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

Joannah schreef:Wie hielp de joden in 1948?
Als de palestijnen minder spenderen aan raketten en bommen, en het hoogste geboortecijfer ter wereld(!) wat verlagen, blijft er vast meer over voor ze.De joden hebben het ook zelf moeten doen.Wel eens nagedacht over de oude zegeningen en profetien waarin werd voorzegd dat de meerdere de mindere zal dienen?Wel daar is dit het voorbeeld van, volgens mij.
Ik kan niet zo veel met het willekeurig citeren van profetieen. Er staat in de Bijbel ook dat de Israelieten goed moeten zijn voor de vreemdelingen onder hen. Wellicht dat Israel daar mee zou kunnen beginnen.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

BoCo schreef:En dan verwacht je zeker ook dat ze Iran, Syrie, Jordanie etc etc op hun nek nemen?
Ik verwacht niks. Behalve dan, dat je mijn woorden niet ridiculiseert.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door Marie-Henriëtte »

blijmoedig schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
blijmoedig schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Toch blijf ik mij afvragen wat een mens ertoe beweegt om op een politieke partij te stemmen die er geen geheim van maakt de staat Israël en Joden volledig te willen vernietigen. Bloeddorst?
Wat ik nog vergeten was te zeggen: Hamas heeft niet alleen een politieke tak, maar ook een grote liefdadigheidstak. De Hamas bouwt ziekenhuizen, scholen, en wat dies meer zij, voor de Palestijnen. Zij vullen dus een gat, dat ook meer door de Israelische overheid gevuld zou kunnen worden. Het lijkt mij dan niet zo vreemd dat de mensen stemmen op de partij die zich goed voor hen heeft getoond. Zo werkt dat nu eenmaal.
Is die liefdadigheid van Hamas er voor iedereen? Hamas staat erom bekend haar populariteit in te kopen op een nogal kwalijke manier; Hamas stemmers zijn verzekerd van hulp op alle fronten. Maar Palestijnen in Gaza die een andere partij hebben gestemd niet. Dat is niet ok.

Hamas helpt alleen aanhangers van Hamas

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/artic ... amas_.html
Zo werkt dat in de politiek.
Dus is het – net als Israël in jouw ogen doet met Palestijnen – niet ook Hamas die de Palestijnen (politieke tegenstanders) behandeld als tweederangsburgers? Waarom Israël hierop afrekenen en zwijgen bij Hamas "zo werkt dat in de politiek" ?
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

ChristenConservatief schreef:
blijmoedig schreef:
Rijssen schreef:Hoe kun je nu onderhandelen met een partij die jou wil vernietigen.
Hamas of Fatah één pot nat met maar één doel, de joden de zee in drijven.
Ze schenden ook de mensenrechten door burgers als menselijk schild te gebruiken.
In hun zelfgebouwde ziekenhuizen vuren ze raketten af in de hoop als Israel reageerd.
Dan kunnen ze weer klagen en protesteren en vlaggen verbranden, vraag me soms wel af waar die mensen de tijd vandaan halen.
Duizenden mensen op de been overdag, Ze maken er een puinhoop van.
Terwijl Israel een bloeiende natie is, voor de oprichting van de staat Israel was het er ook dor en droog.
En deze eenzijdige benaderingswijze zal ook geen vrede brengen.
Wat wel ? Praten met Palestijnse organisaties die Hitler als voorbeeld zien ? Dat soort lui verstaan enkel de weg van het zwaard. Israël móet wel terugvechten ter bescherming van het land. Ze kunnen niet toestaan dat hun grond wordt beschoten met raketten uit Gaza en Libanon. Of wilde je dat stoppen met praten ? Dat is onmogelijk.

Afbeelding

Hier Hitler met zijn grote vriend in het satanische antisemitisme, Haj Amin Al Hussein, opa van wijlen Saddam Hussein en voorbeeld voor iedere Hamas-strijder:

Afbeelding

Ook in het Handvest van Fatah (even het linkje downloaden) laat zien dat zij voluit achter een keiharde Palestijnse Revolutie staan.
Brother and Comrade in Struggle:
This movement and this work are a national trust and a historic responsibility. You must shoulder
the precious trust and recognize the historic responsibility. You must prepare yourself to inspire
the spirit of organized revolutionary work in every Arab soul that is sincere to Palestine and that
believes in its liberation. Let us train ourselves to be patient and to face ordeals, bear calamities,
sacrifice our souls, blood, time and effort. All these are the weapons of revolutionaries.
Therefore, Brother, do not stop. With the calm of the workers, the silence of the sincere, the
determination of the revolutionaries, the resolve of the believers, and the patience of the
strugglers, you must act quickly because our people cannot spare a single moment after our
tragedy continued throughout all those long years. You must know that our enemy is strong and
the battle is ferocious and long. You must know that determination, patience, secrecy,
confidentiality, adherence to the principles and goals of the revolution, keep us from stumbling
and shorten the path to liberation.
Go forward to revolution. Long live Palestine, free and Arab.
Ook Hamas lijkt niet zo gezind tot praten. Dat zien we ook terug in hun Handvest.

Palestijnse burgers lijken wel gezind tot vrede, blijkens verhalen die ik hoor van mensen die in Israël zijn geweest. De Palestijnse leiders lijken echter niet te rusten tot er een respectievelijk een Holocaust (Hamas) of een gewapende Palestijnse Revolutie (Fatah) uitbreekt. Dus ja, wat moet Israël anders doen dan nare acties van deze mensen beantwoorden met harde reacties ? Misschien leren ze nog een keer dat ze gewoon moeten kappen met onrust zaaien en hun zwaarden moeten omsmeden tot onderhandelingstafels.

:garde
Al deze cliches zijn mij bekend. En het zal allemaal waar zijn. Maar door te blijven steken in dit soort overwegingen, komt er geen vrede. Nu niet. Nooit niet.
BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door BoCo »

blijmoedig schreef:
BoCo schreef:En dan verwacht je zeker ook dat ze Iran, Syrie, Jordanie etc etc op hun nek nemen?
Ik verwacht niks. Behalve dan, dat je mijn woorden niet ridiculiseert.
Zwaktebod! Jij weet ook wel dat als de vrede met de Palestijnen zou zijn getekend er nog veel Jodenhaters overblijven. Dit gaat niet om belachelijk maken, maar ik probeer wel je ogen te openen.
Ergert u niet, verwondert u slechts.
BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door BoCo »

En.. waar vaart dat schip nu?
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door Rijssen »

Er komt ook geen vrede.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door ChristenConservatief »

Al deze cliches zijn mij bekend. En het zal allemaal waar zijn. Maar door te blijven steken in dit soort overwegingen, komt er geen vrede. Nu niet. Nooit niet.
Ja maar, best blijmoedig, laten we eerst de vraag stellen of er überhaupt vrede mogelijk is. Middels mijn repliek probeerde ik eigenlijk een nee op deze vraag neer te zetten. Er is voorlopig geen vrede mogelijk in Israël.

De volgende vraag is dan automatisch welke kant je kiest in de krijg. Want zo werkt dat bij oorlogen. En dan kun je maar beter de kant van Israël kiezen, me dunkt. Daar ligt de sleutel tot eventuele vrede in de verre toekomst.
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door ChristenConservatief »

Rijssen schreef:Er komt ook geen vrede.
Je bent me voor :garde
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

Marie-Henriëtte schreef:Dus is het – net als Israël in jouw ogen doet met Palestijnen – niet ook Hamas die de Palestijnen (politieke tegenstanders) behandeld als tweederangsburgers? Waarom Israël hierop afrekenen en zwijgen bij Hamas "zo werkt dat in de politiek" ?
Ik reken Israel nergens op af. Ik zeg alleen maar dat een van de partij de eerste stap naar een begin van een oplossing zal moeten zetten. En ik denk dat Israel gezien haar voorsprong op zo veel terreinen, daar het beste toe in staat is. Bovendien zou Israel als enige democratie in de hele regio het goede voorbeeld kunnen geven. Laten zien dat zij boven de politiek van de Hamas staat. Daar zou meer kracht vanuit gaan, dan het gebruik van allerhande wapentuig.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

BoCo schreef:
blijmoedig schreef:
BoCo schreef:En dan verwacht je zeker ook dat ze Iran, Syrie, Jordanie etc etc op hun nek nemen?
Ik verwacht niks. Behalve dan, dat je mijn woorden niet ridiculiseert.
Zwaktebod! Jij weet ook wel dat als de vrede met de Palestijnen zou zijn getekend er nog veel Jodenhaters overblijven. Dit gaat niet om belachelijk maken, maar ik probeer wel je ogen te openen.
Bedankt voor de moeite, maar die zijn al open. En ja, zolang deze wereld bestaat, zullen er altijd Jodenhaters bestaan. Maar dat neemt niet de plicht weg, om naar vrede te streven. Elke Jodenhater minder, is er een.
Gesloten