Misschien verhuizen? Hier in Ridderkerk heb je hele nette huurwoningen (en Ridderkerk heeft alleen maar nette buurten). Voor veel minder dan 500 EUR per maand heb je hier een aardig appartement met 3 slaapkamer. En er zijn genoeg plaatsen in ons land, waar dit ook zo is.FlyingEagle schreef:Dat is zeker geen schande, doen we nu ook naar tevredenheid, het is alleen niet zo groot. En ook huren is hier duur. We willen alleen wat groter (en nee geen kasteel) in de winter moet het was rek in de kamer staan en moet je er met een beetje moeite langs wringen. Is geen schande helemaal niet, alleen erg lastig. En ja laat hier nu een groot aanbod van (betaalbare) huur huizen zijnMister schreef:Heb je er wel eens aan gedacht dat een huis huren ook geen schande is? Zoals helaas wel in onze gezindte lijkt gedacht te worden?FlyingEagle schreef:Heeft iemand al gedacht aan het feit dat tegenwoordig huizen zo duur zijn dat ze zonder 2e salaris niet te financieren zijn? (met name starters) en nee, wij willen geen duur hoek of vrij staande woning.... Hier in de omgeving begint een normale tussen woning vanaf €230.000
zonder de inkomsten van mijn vrouw kunnen we nog niet eens een appartement betalen!
GroenLinks en de niet-werkende vrouw
Re: GroenLinks en de niet-werkende vrouw
Ik kan melden dan in het oosten des lands leuke betaalbare woningen zijn in leuke buurten. In de stad waarin ik woon (iets minder dan 100.00 inwoners) kun je leuk kopen en huren (via de woningbouw, dan moet je wel een paar jaartjes ingeschreven staan). Voor minder dan 2 ton heb je een hele leuke tussenwoning in verschillende leuke wijken. Voor zo'n 470 euro per maand huur ik een leuke hoekwoning met ruime tuin op het zuiden, 3 slaapkamers en nog een riante zolder over de hele verdieping en dat alles in een leuke kindvriendelijke wijk.
Voor wat betreft dit voorstel van Groenlinks, ik heb me daar niet in verdiept. Wel vind ik dat de samenleving zo aangepast dient te worden dat een gezin normaal moet rond kunnen komen van 1 volledige baan zodat de andere ouder zich kan concentreren op opvoeding en huishouding. (indien men dit wens natuurlijk)
Voor wat betreft dit voorstel van Groenlinks, ik heb me daar niet in verdiept. Wel vind ik dat de samenleving zo aangepast dient te worden dat een gezin normaal moet rond kunnen komen van 1 volledige baan zodat de andere ouder zich kan concentreren op opvoeding en huishouding. (indien men dit wens natuurlijk)
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
- FlyingEagle
om verschillende redenen is dat niet mogelijk, maar wat ik wilde zeggen is dat het voor starters gewoon niet makkelijk is om iets te kopen, dat ben je toch wel met me eens?memento schreef:Misschien verhuizen? Hier in Ridderkerk heb je hele nette huurwoningen (en Ridderkerk heeft alleen maar nette buurten). Voor veel minder dan 500 EUR per maand heb je hier een aardig appartement met 3 slaapkamer. En er zijn genoeg plaatsen in ons land, waar dit ook zo is.FlyingEagle schreef:Dat is zeker geen schande, doen we nu ook naar tevredenheid, het is alleen niet zo groot. En ook huren is hier duur. We willen alleen wat groter (en nee geen kasteel) in de winter moet het was rek in de kamer staan en moet je er met een beetje moeite langs wringen. Is geen schande helemaal niet, alleen erg lastig. En ja laat hier nu een groot aanbod van (betaalbare) huur huizen zijnMister schreef:Heb je er wel eens aan gedacht dat een huis huren ook geen schande is? Zoals helaas wel in onze gezindte lijkt gedacht te worden?FlyingEagle schreef:Heeft iemand al gedacht aan het feit dat tegenwoordig huizen zo duur zijn dat ze zonder 2e salaris niet te financieren zijn? (met name starters) en nee, wij willen geen duur hoek of vrij staande woning.... Hier in de omgeving begint een normale tussen woning vanaf €230.000
zonder de inkomsten van mijn vrouw kunnen we nog niet eens een appartement betalen!
een aantal offtopics/niet relevante postings zijn weggehaald. mvg Jet
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik zou hier nog op terugkomen.Erasmiaan schreef:Ja, daarom gebruikte ik ook dat woord. Maar het is maar de vraag of een voorsprong op dat gebied de nadelen van een kinderdagverblijf opheft. Want, maar ik ben geen deskundige, m.i. kan zo'n voorsprong snel teniet gedaan worden.henriët schreef:Dat dit ook de werkelijkheid is, kan je als juf niet ontkennen. Om daar een oordeel over te geven dat is een andere discussie.Erasmiaan schreef:Het is zelfs zo dat men tegenwoordig zegt dat kinderen die niet naar een kinderdagverblijf zijn geweest een achterstand hebben op kinderen die wel naar een kinderdagverblijf zijn geweest, als ze naar groep 1 van de basisschool gaan.huisman schreef:
Dit al best goed bedoeld zijn maar heeft niets met het onderwerp te maken. Er komt (niet alleen bij Groen Links) steeds meer een dwang om de moeder bij haar kinderen weg te halen (zo zie ik het). Moeders moeten werken is het nieuwe Dogma, kinderen moeten naar de kinderopvang direct na het zwangerschapsverlof, daarna na de voor/tussen/na schoolse opvang, zodat ze zo weinig mogelijk een gewoon christelijk gezinsleven krijgen. Gestresste ouders die bij ziekte van een kind direct met de handen in het haar zitten (dus maar tegen alle bekende ziektes inenten). Zo worden kinderen een last en sta in de weg voor werk en straks ook AOW uitkering. Zien wij nog de kinderzegen ? Zien wij nog de zegen van een christelijk gezin waar de moeder er altijd voor de kinderen is, en de vader ook genoeg tijd besteed aan zijn kinderen maar ook veel doet om de zware taak van de moeder te ontlasten. Zo blijft er tijd over om je kinderen op te voeden naar de belofte bij de Heilige Doop gedaan. Of denken wij meer in de trant eerst de financieën op orde en dan de doopbelofte. Onze kinderen hebben wij van de HEERE gekregen om ze in de vreze van Zijn Naam op te voeden.
Ik hoop dat die echte moeders die ik gelukkig nog veel mag zien in mijn omgeving geen zeldzaamheid worden want deze moeders betekenen onvoorstelbaar veel voor kerk en maatschappij en worden onvoorstelbaar ondergewaardeerd.
Kinderen die op een kinderdagverblijf hebben gezeten, hebben ervaring met het spelen met andere kinderen (leeftijdgenootjes) hebben over het algemeen meerdere vormen van knutselen aangeboden gekregen. (vb:welke moeder vindt tegenwoordig vingerverven nog essentieel bij de peuteropvoeding??, nee dat is vies en de huizen worden er vies van oid..) Als er bepaalde 'achterstanden'zijn, dus bijvoorbeeld wordt daar adequaat aan gewerkt.
Hetzelfde geldt voor kinderen die op de peuterschool zitten en daarna naar groep 1 gaan. Deze kinderen hebben toch echt een 'voorsprong'.
Zelf zou ik het liever duiden dat kinderen die op een kdv of peuterschool hebben gezeten een 'voorsprong'hebben, en niet de kinderen die dat niet hebben een achterstand.
Overigens zou dit een mooi argument zijn voor grotere gezinnen; spelen met broertjes en zusjes is goed voor de ontwikkeling.
Een voorsprong kan niet tenietgedaan worden, dat is er en dat is ontwikkeld zeg maar. Wel kun je zeggen, de voorsprong wordt steeds minder omdat de andere kinderen ook leren en de kinderen naar twee kanten toe het niveau van de doelen halen. Bijvoorbeel, in november moeten ze 4 kleuren weten ( even ter illustratie) een kind dat dat al weet, kent dat in november nog steeds, een kind dat dat nog niet wist heeft dat als het goed is geleerd in de achterliggende maanden.
Zo trekt het vanzelf bij.
Wanneer een kind een hogere intelligentie heeft dan het klassengemiddelde, en al met een voorsprong begint, dan heb je kans dat dat kind een voorsprong blijft behouden, als de juf daar voldoende aandacht aan geeft.
Dat argument wat jij zo mooi vindt voor grotere gezinnen vond ik wel 'grappig'. Het is vanzelfsprekend goed voor de ontwikkeling dat kinderen met andere kinderen (leeftijdgenootjes) spelen, dat kan zijn door broertjes/zusjes, maar dat kunnen ook familieleden zijn of kinderen uit de buurt.
Ik denk niet dat dit argument de doorslag zou moeten geven voor het hebben van een groot gezin..
Want in andere opzichten zijn er weer zaken die helemaal niet zo goed zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Denk bijvoorbeeld aan een moeder die het gezin niet runnen kan, en zodoende haar grote kinderschare niet voldoende aandacht geven kan, dan mist een kind een boel op emotioneel gebied.
Maar goed, wat is een groot gezin? De een vindt dat met 4 kinderen, de anderen met 10. Dus ja.
Maar om ontopic te gaan, het hebben van een gezin, ongeacht het kinderaantal geeft verplichtingen waarbij je moet denken aan de drieslag: rust, reinheid, en regelmaat. M.i. zal dit het beste gehaald worden door fulltime thuiszijnde moeders!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
We kunnen maar beter reformatorische kinderopvang gaan regelen. Want linksom of rechtsom: het gaat toch gebeuren.
Bovendien werken vrijwel alle refo moeders al, dus het geklaag in dit topic slaat nergens op.
De insteek is namelijk niet de uitholling van het gezinsleven, maar de zelfstandigheid van de vrouw. Die wordt namelijk nogal eens de dupe van een scheiding. Het is goed dat GL daar oog voor heeft.
Maar misschien zijn daar andere oplossingen voor?
Bovendien werken vrijwel alle refo moeders al, dus het geklaag in dit topic slaat nergens op.
De insteek is namelijk niet de uitholling van het gezinsleven, maar de zelfstandigheid van de vrouw. Die wordt namelijk nogal eens de dupe van een scheiding. Het is goed dat GL daar oog voor heeft.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
[quote="Marie-Henriëtte
(wel pijnlijk voor mensen die geen kinderen krijgen kunnen, die voelen zich misschien ook wel een profeteur naast het verdriet dat ze hebben.)
Wat bedoel je hier precies mee?[/quote]Ik denk dat Albion bedoeld dat er mensen zijn die geen kinderen willen, maar als ze ziek en oud worden wel verzorgd willen worden. Door wie? Door kinderen van anderen natuurlijk....albion schreef:En dan gaan we maar wat verder. Mensen die bewust geen kinderen wilden moeten die wel door de kinderen van anderen geholpen worden?
(wel pijnlijk voor mensen die geen kinderen krijgen kunnen, die voelen zich misschien ook wel een profeteur naast het verdriet dat ze hebben.)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Dat weet ik niet. Ik heb een 40-urige werkweek, maar ben met pauzes en reistijd geen 40, maar een kleine 55 uur kwijt. Bij ons is er tussen de middag nog een uur pauze, waarin de meeste werknemers naar huis gaan, en dus thuis eten bij vrouw en kinderen. Ook als zij 's avonds werken zijn ze met eten thuis tussen 5 en half 7. Vanwege de net te grote afstand naar het werk ben ik niet in die gelegenheid.huisman schreef:Wij hebben in nederland een 36/38 urige werkweek blijven er nog 132/130 uur per week over. Als de man zich in die uren niet met zijn gezin bemoeit moet hij zich schamen.Luther schreef:Misschien komt die man ook nog wel eens thuis.JolandaOudshoorn schreef:Toch heb ik wel wat moeite met het kostwinnersmodel. Daar is de man nl. 6 dagen in de week aan het werk. Hoe moet hij dan zijn taak als priester van het gezin uitvoeren? Dan neemt de vrouw die taak op zich.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dat is er al in verschillende diverse regio's.refo schreef:We kunnen maar beter reformatorische kinderopvang gaan regelen.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg gebieden, waar je als starter wél kan kopen voor een haalbare prijs, of anders heel goed kan huren. M.i. snap ik, als mensen graag in hun eigen dorp of daar in de buurt blijven wonen, maar dan moet je ook niet klagen over de hoge prijs. Er zijn genoeg betaalbare plaatsen in NL, waar ook prima werk te vinden is.FlyingEagle schreef:om verschillende redenen is dat niet mogelijk, maar wat ik wilde zeggen is dat het voor starters gewoon niet makkelijk is om iets te kopen, dat ben je toch wel met me eens?
Maar refo, wat zie jij als geklaag?refo schreef:We kunnen maar beter reformatorische kinderopvang gaan regelen. Want linksom of rechtsom: het gaat toch gebeuren.
Je kunt toch met elkaar iets constateren.
En wat betreft die refo. kinderopvang. Die bestaat al lang.
En breidt zich alleen maar uit.
Kijk maar eens op de site van Korelon bijvoorbeeld.
Als ik dan zie dat er nu al opvang gevraagd wordt voor een baby die in augustus 3 maanden zal zijn.... en dan 5 dagen oppas nodig heeft..
dan vraag ik me af.. is dat verantwoord.
Wat betreft de zelfstandigheid c.q. scheiding van de vrouw.
Ik vraag me af of je dat zo een op een kunt stellen.
Als de man binnen het huwelijk ruimte geeft voor een bepaalde mate van zelfstandigheid, hoeft dat toch helemaal niet tot een scheiding te leiden?
Eigenlijk zou ik wel een uitwerking willen zien hoe jij dat dan bedoelt.
- JolandaOudshoorn
Ik denk dat refo bedoelt dat als er sprake is van een scheiding het voor een vrouw vaak moeilijker is om inkomen te verwerven wanneer zij altijd financieel afhankelijk was van haar man. Daarnaast, kinderen worden dan meestal bij de moeder geplaatst en dan moet zij op de een of andere manier toch werken en gezin zien te combineren. Daarom is scheiding ook iets verschrikkelijks, niet alleen voor man en vrouw, maar met name voor de kinderen. Zij houden dan in feite niemand meer over. In iets mindere mate geldt dat ook voor overlijden. Stel dat mijn man op jonge leeftijd komt te overlijden, dan valt in feite dus ook de inkomstenbron weg.henriët schreef:Maar refo, wat zie jij als geklaag?refo schreef:We kunnen maar beter reformatorische kinderopvang gaan regelen. Want linksom of rechtsom: het gaat toch gebeuren.
Je kunt toch met elkaar iets constateren.
En wat betreft die refo. kinderopvang. Die bestaat al lang.
En breidt zich alleen maar uit.
Kijk maar eens op de site van Korelon bijvoorbeeld.
Als ik dan zie dat er nu al opvang gevraagd wordt voor een baby die in augustus 3 maanden zal zijn.... en dan 5 dagen oppas nodig heeft..
dan vraag ik me af.. is dat verantwoord.
Wat betreft de zelfstandigheid c.q. scheiding van de vrouw.
Ik vraag me af of je dat zo een op een kunt stellen.
Als de man binnen het huwelijk ruimte geeft voor een bepaalde mate van zelfstandigheid, hoeft dat toch helemaal niet tot een scheiding te leiden?
Eigenlijk zou ik wel een uitwerking willen zien hoe jij dat dan bedoelt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat wil nog niet zeggen dat, dat goed is...refo schreef:We kunnen maar beter reformatorische kinderopvang gaan regelen. Want linksom of rechtsom: het gaat toch gebeuren.
Bovendien werken vrijwel alle refo moeders al,

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- FlyingEagle
Ik roep elke starter op om boven in Groningen of Friesland te gaan wonen, heeel ver bij je werk en familie vandaan maar de huizen zijn er in ieder geval betaalbaar.memento schreef:Nee, dat ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg gebieden, waar je als starter wél kan kopen voor een haalbare prijs, of anders heel goed kan huren. M.i. snap ik, als mensen graag in hun eigen dorp of daar in de buurt blijven wonen, maar dan moet je ook niet klagen over de hoge prijs. Er zijn genoeg betaalbare plaatsen in NL, waar ook prima werk te vinden is.FlyingEagle schreef:om verschillende redenen is dat niet mogelijk, maar wat ik wilde zeggen is dat het voor starters gewoon niet makkelijk is om iets te kopen, dat ben je toch wel met me eens?

Nee hoor, hoeft niet. Kan ook gewoon in het midden des lands. Dichtbij voorzieningen. Niet te duur.FlyingEagle schreef:Ik roep elke starter op om boven in Groningen of Friesland te gaan wonen, heeel ver bij je werk en familie vandaan maar de huizen zijn er in ieder geval betaalbaar.memento schreef:Nee, dat ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg gebieden, waar je als starter wél kan kopen voor een haalbare prijs, of anders heel goed kan huren. M.i. snap ik, als mensen graag in hun eigen dorp of daar in de buurt blijven wonen, maar dan moet je ook niet klagen over de hoge prijs. Er zijn genoeg betaalbare plaatsen in NL, waar ook prima werk te vinden is.FlyingEagle schreef:om verschillende redenen is dat niet mogelijk, maar wat ik wilde zeggen is dat het voor starters gewoon niet makkelijk is om iets te kopen, dat ben je toch wel met me eens?