motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Marie-Henriëtte »

Premier Erdoğan van Turkije over de minaretten:

"The minarets are our bayonets, the domes our helmets, the mosques our barracks and the faithful our army."

Er zit dus best een "diepgaande betekenis" aan de minaretten vast.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door vlinder »

Afbeelding
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Joannah »

De SGP probeert de PVV wat wind uit de zeilen te nemen.
Ik vraag me af wat de SGP verstaat onder nederlandse cultuur?
Homohuwelijk? coffeeshops?het recht om te beledigen verankerd in de grondwet?
Hufterigheid, doorgeschoten individualisme?
Maxima zei het al , er is niet zoiets als een nederlandse identiteit, en inderdaad, onze "cultuur"is een verzwakte mengelmoes van "moet kunnen"-decadentie en graaien wat je kunt, onze religie is de economie.
De SGP zelf is al een baken van verdeeldheid.
Ik heb het idee dat er meer mensen op stemmen uit traditie dan uit bewuste keuze.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door -DIA- »

Joannah schreef:De SGP probeert de PVV wat wind uit de zeilen te nemen.
Ik vraag me af wat de SGP verstaat onder nederlandse cultuur?
Homohuwelijk? coffeeshops?het recht om te beledigen verankerd in de grondwet?
Hufterigheid, doorgeschoten individualisme?
Maxima zei het al , er is niet zoiets als een nederlandse identiteit, en inderdaad, onze "cultuur"is een verzwakte mengelmoes van "moet kunnen"-decadentie en graaien wat je kunt, onze religie is de economie.
De SGP zelf is al een baken van verdeeldheid.
Ik heb het idee dat er meer mensen op stemmen uit traditie dan uit bewuste keuze.
De SGP wijst op de (niet te loochenen) Joods-Christelijke wortels van ons land en volk. Dat is nou juist wat de seculiere PVV wil uitvlakken. Merk toch eens op, want we hebben hier van doen met een totaal andere achtergrond. Ga niet op de klank af, maar denk eens een beetje door. Het zou geen kwaad kunnen dacht ik...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door refo »

Marie-Henriëtte schreef:Premier Erdoğan van Turkije over de minaretten:

"The minarets are our bayonets, the domes our helmets, the mosques our barracks and the faithful our army."

Er zit dus best een "diepgaande betekenis" aan de minaretten vast.
Kan wezen, maar waarom gaan de schotels dan in dezelfde motie?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Joannah »

-DIA- schreef:
Joannah schreef:De SGP probeert de PVV wat wind uit de zeilen te nemen.
Ik vraag me af wat de SGP verstaat onder nederlandse cultuur?
Homohuwelijk? coffeeshops?het recht om te beledigen verankerd in de grondwet?
Hufterigheid, doorgeschoten individualisme?
Maxima zei het al , er is niet zoiets als een nederlandse identiteit, en inderdaad, onze "cultuur"is een verzwakte mengelmoes van "moet kunnen"-decadentie en graaien wat je kunt, onze religie is de economie.
De SGP zelf is al een baken van verdeeldheid.
Ik heb het idee dat er meer mensen op stemmen uit traditie dan uit bewuste keuze.
De SGP wijst op de (niet te loochenen) Joods-Christelijke wortels van ons land en volk. Dat is nou juist wat de seculiere PVV wil uitvlakken. Merk toch eens op, want we hebben hier van doen met een totaal andere achtergrond. Ga niet op de klank af, maar denk eens een beetje door. Het zou geen kwaad kunnen dacht ik...
Toch geef ik de voorkeur aan de PVV tegenover de anti-christelijke D66.
PVV is natuurlijk veel feller en ongenuanceerder dan de SGP, maar mensen willen duidelijkheid en sterk leiderschap.
De diplomatie heeft plaatsgemaakt voor hardheid.De SPP probeert wat stemmen terug te winnen, want redelijk wat SGP stemmers zullen bij de aanstaande verkiezingen PVV stemmen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door -DIA- »

Joannah schreef:
-DIA- schreef:
Joannah schreef:De SGP probeert de PVV wat wind uit de zeilen te nemen.
Ik vraag me af wat de SGP verstaat onder nederlandse cultuur?
Homohuwelijk? coffeeshops?het recht om te beledigen verankerd in de grondwet?
Hufterigheid, doorgeschoten individualisme?
Maxima zei het al , er is niet zoiets als een nederlandse identiteit, en inderdaad, onze "cultuur"is een verzwakte mengelmoes van "moet kunnen"-decadentie en graaien wat je kunt, onze religie is de economie.
De SGP zelf is al een baken van verdeeldheid.
Ik heb het idee dat er meer mensen op stemmen uit traditie dan uit bewuste keuze.
De SGP wijst op de (niet te loochenen) Joods-Christelijke wortels van ons land en volk. Dat is nou juist wat de seculiere PVV wil uitvlakken. Merk toch eens op, want we hebben hier van doen met een totaal andere achtergrond. Ga niet op de klank af, maar denk eens een beetje door. Het zou geen kwaad kunnen dacht ik...
Toch geef ik de voorkeur aan de PVV tegenover de anti-christelijke D66.
PVV is natuurlijk veel feller en ongenuanceerder dan de SGP, maar mensen willen duidelijkheid en sterk leiderschap.
De diplomatie heeft plaatsgemaakt voor hardheid.De SPP probeert wat stemmen terug te winnen, want redelijk wat SGP stemmers zullen bij de aanstaande verkiezingen PVV stemmen.
Verkijk je er niet op. In feite is de PVV niet minder anti-christelijk als D66. Ik weet wel dat D66
'de grote aanstoker' kan worden genoemd, maar in feite zijn PVV/D66/VVD en ook PvdA meer
anti-christelijk geworden.
Denk ook aan de PvdD, die is ook niet zo 'lief' als ze zich voordoet. Vooral de laatste jaren
komt ook de PvdA meer openbaar.
Wie als SGP'er overloopt naar de PVV is in feite een verrader van de christelijke zaak. Anders niet.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Joannah »

Dat vind ik te ver gaan.Stemmen op partijen die Nederland verkwanseld hebben tijdens paars hebben de christelijke zaak allang verraden.
Wie van ons protesteerde er destijds toen er walgelijke, zwaar godslasterlijke literatuur werd geschreven (Gerard Reeve), of Paul de Leeuw die alles wat christelijk belachelijk maakt?

Wel, toen dus de Islamieten zagen dat wij nauwelijks respekt hadden voor onze eigen "cultuur", vroegen ze zich waarschijnl9ijk af waarom zij er nog respect voor zouden moeten hebben.Zoals ds Kersten destijds al zei dat we de gesel van nazi Duitsland maar moesten ondergaan als straf van God, zo zullen we ook nu maar onze straf moeten ondergaan...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door -DIA- »

Joannah schreef:Dat vind ik te ver gaan.Stemmen op partijen die Nederland verkwanseld hebben tijdens paars hebben de christelijke zaak allang verraden.
Wie van ons protesteerde er destijds toen er walgelijke, zwaar godslasterlijke literatuur werd geschreven (Gerard Reeve), of Paul de Leeuw die alles wat christelijk belachelijk maakt?

Wel, toen dus de Islamieten zagen dat wij nauwelijks respekt hadden voor onze eigen "cultuur", vroegen ze zich waarschijnl9ijk af waarom zij er nog respect voor zouden moeten hebben.Zoals ds Kersten destijds al zei dat we de gesel van nazi Duitsland maar moesten ondergaan als straf van God, zo zullen we ook nu maar onze straf moeten ondergaan...
Duitsland werd door God inderdaad als gesel voor ons volk gebruikt. En niet alleen Nederland, heel de wereld heeft de oordelen moeten ondergaan. Buigen is beter dan in met verheven schilden tegen de Bestuurder van de hele wereld op te staan. Dat bedoelde ds. Kersten. Niet anders. Geen Gallio-gestalte van: hij trok zich geen van deze dingen aan.
Als je opgelet hebt is er door de SGP ernstig gewaarschuwd tegen Gerard Reve. Maar we stopten onze oren toe. Toen, en dat is nog zo... Om met het Wachttorengenootschap te spreken: Waakt!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Bureaucraat »

Joannah schreef:Dat vind ik te ver gaan.Stemmen op partijen die Nederland verkwanseld hebben tijdens paars hebben de christelijke zaak allang verraden.
Tijdens de kabinetten Kok zaten de christelijke partijen in de oppositie. Dus je punt begrijp ik niet.
Wie van ons protesteerde er destijds toen er walgelijke, zwaar godslasterlijke literatuur werd geschreven (Gerard Reeve), of Paul de Leeuw die alles wat christelijk belachelijk maakt?
Heb je ooit iets van Reve gelezen?
Wel, toen dus de Islamieten zagen dat wij nauwelijks respekt hadden voor onze eigen "cultuur", vroegen ze zich waarschijnl9ijk af waarom zij er nog respect voor zouden moeten hebben.Zoals ds Kersten destijds al zei dat we de gesel van nazi Duitsland maar moesten ondergaan als straf van God, zo zullen we ook nu maar onze straf moeten ondergaan...
Men heeft Kersten na de oorlog niet voor niets de toegang tot het parlement ontzegd. Verder schaar je alle moslims op een hoop, er zijn er namelijk erg veel die enorm genieten van de vrijheid in Nederland en die helemaal niet willen dat de sharia of soortelijke wetgeving wordt ingevoerd.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Bureaucraat »

-DIA- schreef: Duitsland werd door God inderdaad als gesel voor ons volk gebruikt. En niet alleen Nederland, heel de wereld heeft de oordelen moeten ondergaan.
En God had een speciale gesel voor de Joden? En wat heeft die zgn. gesel dan uitgehaald?
Buigen is beter dan in met verheven schilden tegen de Bestuurder van de hele wereld op te staan. Dat bedoelde ds. Kersten. Niet anders. Geen Gallio-gestalte van: hij trok zich geen van deze dingen aan.
Dus je wilt zeggen dat de menselijke ellende in de oorlog voortvloeit uit de wil van God?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door memento »

Buigen is beter dan in met verheven schilden tegen de Bestuurder van de hele wereld op te staan.
En hééft men gebogen? Waarom zijn er dan nu zoveel onbekeerden? En nu "de gesel van de Islam" over ons komt, buigt men nu? Wel nee, men verdedigt trots de eigen reformatorische zuil, de vermeende rechten. Werd er maar eens écht gebogen voor de Bestuurder der wereld, en bekeerde men zich maar eens. Ja, misschien is het wel, dat die gesels over ons komen, vanwege het feit dat velen van ons met vrome woorden in de mond, rustig onbekeerd verder leven...

De grootste bedreiging is niet van buiten af, van ontkerstening en islamisering, maar van binnenuit. Godsdienst van alleen vorm maar geen inhoud. Rechtzinnige onbekeerden wiens offers dag en nacht roken, maar van wie God moet zeggen dat het Hem een walging is. God wil eenvoudig en oprecht gediend worden, al het andere roept Zijn toorn en straf af. Niet alleen tijdelijke straffen, want die zijn alleen ter waarschuwing. Maar ééuwige straffen. Vreesde men dáár maar eens werkelijk voor...
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door -DIA- »

Bureaucraat schreef:
-DIA- schreef: Duitsland werd door God inderdaad als gesel voor ons volk gebruikt. En niet alleen Nederland, heel de wereld heeft de oordelen moeten ondergaan.
En God had een speciale gesel voor de Joden? En wat heeft die zgn. gesel dan uitgehaald?


Buigen is beter dan in met verheven schilden tegen de Bestuurder van de hele wereld op te staan. Dat bedoelde ds. Kersten. Niet anders. Geen Gallio-gestalte van: hij trok zich geen van deze dingen aan.
Dus je wilt zeggen dat de menselijke ellende in de oorlog voortvloeit uit de wil van God?

1. Niets dan verharding, helaas. Daarom mogen we gerust een harder oordeel verwachten.
Laten we dat niet bagatelliseren...

2. Nee,dan begrijp je het verkeerd. Niet God de schuld geven van wat we over onszelf hebben gehaald!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door Bureaucraat »

-DIA- schreef: 1. Niets dan verharding, helaas. Daarom mogen we gerust een harder oordeel verwachten.
Laten we dat niet bagatelliseren...
Jij durft nogal uitspraken te doen. Maar je referentiekader is nogal beperkt, als je denkt dat ongeloof zal worden gevolgd door aardse straffen met vergassing tot gevolg.
2. Nee,dan begrijp je het verkeerd. Niet God de schuld geven van wat we over onszelf hebben gehaald!
Jij hebt het over de gesel van God. Als die op de mensheid neerdaalt, dan is het toch echt God die slaat. En anders gebruik je een verkeerde metafoor.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: motie SGP: minaret tast Nederlandse cultuur aan

Bericht door -DIA- »

Bureaucraat schreef:
-DIA- schreef: 1. Niets dan verharding, helaas. Daarom mogen we gerust een harder oordeel verwachten.
Laten we dat niet bagatelliseren...
Jij durft nogal uitspraken te doen. Maar je referentiekader is nogal beperkt, als je denkt dat ongeloof zal worden gevolgd door aardse straffen met vergassing tot gevolg.
2. Nee,dan begrijp je het verkeerd. Niet God de schuld geven van wat we over onszelf hebben gehaald!
Jij hebt het over de gesel van God. Als die op de mensheid neerdaalt, dan is het toch echt God die slaat. En anders gebruik je een verkeerde metafoor.
Waarom zou God (moeten!) slaan? Omdat wij zo goed waren?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Plaats reactie