Prachtig, ik ook.Luther schreef:Ja hoor. Ik ben nu bezig in de Eigenschappen des geloofs van Comrie.Erasmiaan schreef:Worden er ook nog oudvaders gelezen door de refoforummers? Als ik de topicpagina's doorblader word ik er eerlijk gezegd niet al te vrolijk van.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Boeken óver de oudvaders, dus.Democritus schreef:De Schotse verbondsleer van Ds. C. Harinck.
Heb inmiddels al heel wat mooie dingen gelezen.... die verhelderend zijn.
Philpot zegt ergens in een brief: boeken zijn secundaire bronnen. Primair is de Schrift want daar zijn de oudvaders (als het goed is) op gebaseerd, van afgeleid. Hoewel hij ook vaak Warburton, Huntington en Hart aanbeval.
Het is in 1923 geschreven en gaat over een jongen die er plotseling achterkomt dat hij 'anders' is. Het woord 'homofilie' staat er niet in, maar dat is het wat hem anders laat zijn dan anderen.Luther schreef:Hoezo?Afgewezen schreef:Actueelrefo schreef:Gods gevangene van Wilma.
Wilma was een christelijk schrijfster en nam het toen al op voor de andersgeaarden. Dat heeft haar veel vrienden gekost.
In de 2e druk uit 1988 (!) staat een overzicht van reacties en recensies uit landelijke en kerkelijke pers.
Studium generale van de driestar gaat Wilma behandelen, naast Nijenhuis en Rosseels en dit was een leestip, met 'De Kruisboom'.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
Erasmiaan schreef:Boeken óver de oudvaders, dus.Democritus schreef:De Schotse verbondsleer van Ds. C. Harinck.
Heb inmiddels al heel wat mooie dingen gelezen.... die verhelderend zijn.
Philpot zegt ergens in een brief: boeken zijn secundaire bronnen. Primair is de Schrift want daar zijn de oudvaders (als het goed is) op gebaseerd, van afgeleid. Hoewel hij ook vaak Warburton, Huntington en Hart aanbeval.
Dus?
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Ik vind het ook de moeite waard, zij het, dat ik Comrie niet in alle facetten volg en ik op bepaalde punten vraagtekens heb.Erasmiaan schreef:Prachtig, ik ook.Luther schreef:Ja hoor. Ik ben nu bezig in de Eigenschappen des geloofs van Comrie.Erasmiaan schreef:Worden er ook nog oudvaders gelezen door de refoforummers? Als ik de topicpagina's doorblader word ik er eerlijk gezegd niet al te vrolijk van.
Met name in de eerste twee preken spreekt hij zichzelf af en toe tegen, of m.a.w.: is hij in gevecht (onbewust) tussen de pastor en de scholasticus in zichzelf.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Barmhartigheid
In Israël ingelijfd Deel 1, Ds. Chr. van de Woestijne.
Erg helder en mooi. Leest makkelijk.
Caprice en ik lezen samen:
Het oprecht geloof, A. Comrie.
Leerzaam!
Erg helder en mooi. Leest makkelijk.
Caprice en ik lezen samen:
Het oprecht geloof, A. Comrie.
Leerzaam!
Wie zijn wij? : plaats van, informatie over, kijk op de Christelijke Gereformeerde Kerken
Ds.J.H.Velema
Ds.J.H.Velema
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
-
Als dagboek lees ik momenteel "Avondgedachten" van Octavius Winslow. (even doorbijten, maar wel zeer de moeite waard).Erasmiaan schreef:Worden er ook nog oudvaders gelezen door de refoforummers? Als ik de topicpagina's doorblader word ik er eerlijk gezegd niet al te vrolijk van.
Verder lees ik op zondagmorgen voor kerktijd geregeld een preek van R.M. McCheyne.
Dus jij kan weer lachen vandaag.
Maar worden er in de kerken ter rechterzijde nog weleens oudvaders gelezen tijdens de leesdiensten? Ik vraag er collega's weleens naar, maar de oudste vaders die gelezen worden, zijn dan Ds. P. Blok en Ds. G. Boer. En kijk ik hier in het topic: Waar ging de preek over, dan zie ik ook weinig oudvaders vermeld staan.
Tom A Hawk schreef:Als dagboek lees ik momenteel "Avondgedachten" van Octavius Winslow. (even doorbijten, maar wel zeer de moeite waard).Erasmiaan schreef:Worden er ook nog oudvaders gelezen door de refoforummers? Als ik de topicpagina's doorblader word ik er eerlijk gezegd niet al te vrolijk van.
Verder lees ik op zondagmorgen voor kerktijd geregeld een preek van R.M. McCheyne.
Maar worden er in de kerken ter rechterzijde nog weleens oudvaders gelezen tijdens de leesdiensten? Ik vraag er collega's weleens naar, maar de oudste vaders die gelezen worden, zijn dan Ds. P. Blok en Ds. G. Boer. En kijk ik hier in het topic: Waar ging de preek over, dan zie ik ook weinig oudvaders vermeld staan.
Bij ons wordt vrij regelmatig oudvaders gelezen. En als er preken worden gelezen van ds zijn ze al overleden. Er worden geen preken gelezen van ds die nu nog in leven zijn.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Volgens mij is dat in GG Barneveld en Kootwijkerbroek ook zo.albion schreef:Tom A Hawk schreef:Als dagboek lees ik momenteel "Avondgedachten" van Octavius Winslow. (even doorbijten, maar wel zeer de moeite waard).Erasmiaan schreef:Worden er ook nog oudvaders gelezen door de refoforummers? Als ik de topicpagina's doorblader word ik er eerlijk gezegd niet al te vrolijk van.
Bij ons wordt vrij regelmatig oudvaders gelezen. En als er preken worden gelezen van ds zijn ze al overleden. Er worden geen preken gelezen van ds die nu nog in leven zijn.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
De man die zijn vrouw voor een hoed hield
Oliver Sacks
Medische verhalen die lezen als de beste literatuur In De man die zijn vrouw voor een hoed hield onderzoekt Oliver Sacks een groot aantal case-studies uit zijn eigen praktijk van patiënten met vreemde intellectuele en perceptuele afwijkingen. Hij beschrijft patiënten die hun geheugen kwijt zijn en daarmee het grootste deel van hun verleden; die niet langer in staat zijn onderscheid te maken tussen mensen en voorwerpen; die vreemde tics hebben of ongewild obsceniteiten roepen; die als achterlijk zijn afgeschreven, maar begiftigd zijn met ongekende artistieke talenten. Door het inlevingsvermogen van Sacks kan de lezer de wereld van de patiënten binnengaan en zich voorstellen hoe het is om te leven zoals zij.
Oliver Sacks
Medische verhalen die lezen als de beste literatuur In De man die zijn vrouw voor een hoed hield onderzoekt Oliver Sacks een groot aantal case-studies uit zijn eigen praktijk van patiënten met vreemde intellectuele en perceptuele afwijkingen. Hij beschrijft patiënten die hun geheugen kwijt zijn en daarmee het grootste deel van hun verleden; die niet langer in staat zijn onderscheid te maken tussen mensen en voorwerpen; die vreemde tics hebben of ongewild obsceniteiten roepen; die als achterlijk zijn afgeschreven, maar begiftigd zijn met ongekende artistieke talenten. Door het inlevingsvermogen van Sacks kan de lezer de wereld van de patiënten binnengaan en zich voorstellen hoe het is om te leven zoals zij.
Bij ons worden heel vaak oudvaders gelezen. Cath.verklaringen: 2 jaar oudvader, 1 jaar nieuwer. Vrije stof: meestal een oudvader. Daar reken ik voor het gemak alles voor 1900 maar bij. Verder: ds. Van Reenen, ds. C. Kramp, ds. A. Janse. Ook niet echt recent dus.albion schreef:Tom A Hawk schreef:Als dagboek lees ik momenteel "Avondgedachten" van Octavius Winslow. (even doorbijten, maar wel zeer de moeite waard).Erasmiaan schreef:Worden er ook nog oudvaders gelezen door de refoforummers? Als ik de topicpagina's doorblader word ik er eerlijk gezegd niet al te vrolijk van.
@ refo: wat heb je nu weer aan zo'n opmerking?
Niets, en daarom is die ook verwijderd.Mister schreef:@ refo: wat heb je nu weer aan zo'n opmerking?
We gaan on-topic verder svp.
afgelopen week vakantie gelezen en besproken: Vruchtdragen voor Hem, van ds. Vreugdenhil.
Inhoudelijk erg erg mooi, en zeer leerzaam! Absoluut aanbevolen.
Jammer dat er blijkbaar geen redacteur even kritisch doorgegaan is, want er staan heel erg veel niet-functionele herhalingen en onzorgvuldigheden in. De uitgever had er wel iets meer rekening mee mogen houden dat negen lezingen achter elkaar plakken nog geen goed leesbaar boek vormt.
Inhoudelijk erg erg mooi, en zeer leerzaam! Absoluut aanbevolen.
Jammer dat er blijkbaar geen redacteur even kritisch doorgegaan is, want er staan heel erg veel niet-functionele herhalingen en onzorgvuldigheden in. De uitgever had er wel iets meer rekening mee mogen houden dat negen lezingen achter elkaar plakken nog geen goed leesbaar boek vormt.