Recensie van L.J. van Valen - Geworteld in Zijn liefde
Re: Recensie van L.J. van Valen - Geworteld in Zijn liefde
Ik ben misschien wat over de schreef gegaan... mijn excuses! Er was gelukkig ook een lichtpuntje in de brief en dat is het slot: Zal God dan geen recht doen Zijn uitverkorenen, die dag en nacht tot Hem roepen, hoewel Hij lankmoedig is over hen? Ik zeg, dat Hij hun haastelijk recht doen zal” (Luk. 18:7-8)
Volgens mij hoort deze discussie niet in dit topic. Ik kan het mis hebben.
Laten we na deze excuses van Artistiek inderdaad maar weer on-topic gaan.
Je hebt het niet mis Grace. En het kwam denk ik door mij. Ik was degene die zei dat ik in allebei de brieven iets miste.Grace schreef:Volgens mij hoort deze discussie niet in dit topic. Ik kan het mis hebben.
Er werd gesuggereerd wat is zou missen...
Ik bedoelde totaal iets anders dan waar jullie over kibbelen.
En nu gaan we weer over tot de dicussie van de topic. en die was????

Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Een zijweggetje moet kunnen. 
Dit was de vraag van Freek aan het begin van dit topic:

freek schreef:Wie van jullie heeft het boek gelezen? Wat vonden jullie ervan? Zelf hoop ik het binnenkort te kunnen lezen.
Boeken van Van Valen staan bij mij bekend als zeer evenwichtig en zeker niet kritiekloos, ik ga er vanuit dat dat ook voor dit boek geldt.
Stelt Murray dit zó?Volgens Murray is de rechtvaardiging door het geloof slechts het begin van het geestelijke leven. Wie daarin blijft steken, leeft onder de maat.
weg is weg.Tiberius schreef:Een zijweggetje moet kunnen.
freek schreef:Wie van jullie heeft het boek gelezen? Wat vonden jullie ervan? Zelf hoop ik het binnenkort te kunnen lezen.
Boeken van Van Valen staan bij mij bekend als zeer evenwichtig en zeker niet kritiekloos, ik ga er vanuit dat dat ook voor dit boek geldt.
Stelt Murray dit zó?Volgens Murray is de rechtvaardiging door het geloof slechts het begin van het geestelijke leven. Wie daarin blijft steken, leeft onder de maat.
Laatst gewijzigd door Avi op 19 mei 2009, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Even tussendoor Avi, het gaat in dit topic over Andrew Murray.Avi schreef:John Murray spreekt van ‘definitive sanctification’. Het gaat hierbij om de vraag of het mogelijk is het begin van de heiliging als een zodanige verandering te zien, dat van begin af aan gesproken kan worden van een nieuwe mens. Anders gezegd: als de ‘oude mens’ er nog blijkt te zijn, is dan de heiliging niet in het geding? In Rom. 6:2 staat immers dat ‘wij der zonde gestorven zijn’ en in 1 Joh. 3:6-9 staat dat wie uit God geboren is, geen zonde meer doet. Murray meent uit de Schrift te lezen dat een wedergeboren mens niet bestaat uit twee met elkaar strijdende naturen.Tiberius schreef:Een zijweggetje moet kunnen.
- Afwachtend
Ik heb dat boek niet gelezen. Wel andere boeken van hem: Gelijk de dauw van Hermon, Herauten van het kruis. Prachtboeken! Boeken, waardoor je gaat verlangen naar een Opwekking.Tiberius schreef:Een zijweggetje moet kunnen.
Wie met legen handen staat kan ze vouwen!