Jij mag dat ook helemaal niet weten.caprice schreef:En het is altijd geheim waar ze dan zijn. Ik weet het dan ook niet.
En Theodorus mag dat ook helemaal niet vragen.
Jij mag dat ook helemaal niet weten.caprice schreef:En het is altijd geheim waar ze dan zijn. Ik weet het dan ook niet.
als dat de enige reden is dan vind ik dat wel jammer want het lijkt me toch fijnercaprice schreef:Dat is om stormloop en studentenlopers te voorkomen.
Hebben ze daar geen tamtam?caprice schreef:Dat is om stormloop en studentenlopers te voorkomen.
Jan schreef:Bij Van Veen (OGG Benthuizen) ging het een slag anders. Die las op 1e Pinksterdag preek in zijn gemeente en zegt 's avonds na de preek: Morgen hopen we zelf te (s)preken. En hij begon nota bene in zijn eigen gemeente.
Jazeker, maar dan wel gewoon aan die gemeente. In een andere gemeente gaat wel een andere predikant voor, of wordt een preek gelezen. Waarom zou de kerk standaard half leeg zijn op een gemiddelde zondag? Ik snap die gedachtegang niet helemaal.albion schreef:als dat de enige reden is dan vind ik dat wel jammer want het lijkt me toch fijnercaprice schreef:Dat is om stormloop en studentenlopers te voorkomen.
om te preken in een volle kerk, dan voor een half lege kerk. En wat geeft het?
Het Woord Gods moet toch aan een ieder verkondigd worden?
Als het een zondag is weet de gemeente het ook niet. Het is wel voorgekomen dat er op zondag afgelezen wordt dat de student op maandagavond voor hoopt te gaan (in het geval van dhr. Van Houdt).refo schreef:Hebben ze daar geen tamtam?caprice schreef:Dat is om stormloop en studentenlopers te voorkomen.
Of weet de gemeente in kwestie het ook niet?
caprice schreef:quote="caprice"]albion schreef:als dat de enige reden is dan vind ik dat wel jammer want het lijkt me toch fijnercaprice schreef:Dat is om stormloop en studentenlopers te voorkomen.
om te preken in een volle kerk, dan voor een half lege kerk. En wat geeft het?
Het Woord Gods moet toch aan een ieder verkondigd worden?
Jazeker, maar dan wel gewoon aan die gemeente. In een andere gemeente gaat wel een andere predikant voor, of wordt een preek gelezen. Waarom zou de kerk standaard half leeg zijn op een gemiddelde zondag? Ik snap die gedachtegang niet helemaal.
Er hoeft niet naar de gemeente van de docent verhuisd te worden, maar een toegelaten student dient wel naar een gemeente te gaan waar een predikant staat. Dit houd in dat dhr. Krijgsman in het weekend een appartementje in Barneveld bewoont en bij ds. Roos naar de kerk gaat.petite schreef:dhr. Krijgsman komt toch uit Leerdam? Of is het bij ons nog steeds zo dat na de toelating, de student verhuisd naar de gemeente van de docent? Dat was bij ds. Kersten/ dr. Steenblok toch wel zo?caprice schreef:Dhr. Krijgsman is gisteren na de preek nog toegesproken door ds. J. Roos die hem het allerbeste toewenste. Na de synode hoopt hij te gaan proponeren.
D.V. morgenavond 10 juni, zal er een bidstond worden gehouden in de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, voor de synode, die de daaropvolgende dag zal aanvangen om 10.30 uur in Barneveld.
Ds. Van Voorden hoopt voor te gaan. Aanvang 19.30 uur.
Dat wist ik echt niet, ik dacht dat hij nog steeds ouderling was in Leerdam en pas bij het 2e jaar (als student) afscheid zou nemen van Leerdam en dan gaan proponeren. Maar zoiets moet je maar net weten denk ik.Reformer schreef:Er hoeft niet naar de gemeente van de docent verhuisd te worden, maar een toegelaten student dient wel naar een gemeente te gaan waar een predikant staat. Dit houd in dat dhr. Krijgsman in het weekend een appartementje in Barneveld bewoont en bij ds. Roos naar de kerk gaat.petite schreef:dhr. Krijgsman komt toch uit Leerdam? Of is het bij ons nog steeds zo dat na de toelating, de student verhuisd naar de gemeente van de docent? Dat was bij ds. Kersten/ dr. Steenblok toch wel zo?caprice schreef:Dhr. Krijgsman is gisteren na de preek nog toegesproken door ds. J. Roos die hem het allerbeste toewenste. Na de synode hoopt hij te gaan proponeren.
D.V. morgenavond 10 juni, zal er een bidstond worden gehouden in de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, voor de synode, die de daaropvolgende dag zal aanvangen om 10.30 uur in Barneveld.
Ds. Van Voorden hoopt voor te gaan. Aanvang 19.30 uur.
Toch is het zo. En niet alleen de student gaat er heen, maar het hele gezin.Reformer schreef:Het is in ieder geval de grootste onzin dat je als student persé naar de kerk dient te gaan in een gemeente waar een predikant staat. Hierdoor laat deze student zijn gezin alleen in het weekend, kan niet met zijn kinderen napraten over de preek en heeft zijn ambtelijk taken moeten neerleggen. En is deze regel geen verkapte kritiek op de leesdiensten?