TomTom

memento

Re: TomTom

Bericht door memento »

Josephus schreef:
memento schreef:Het overtreden van een regel die de overheid oplegt, is het overtreden van het 5e gebod.
Zonder uitzondering?
De enige uitzondering is als de regels van de overheid ingaan tegen de wetten van God. Maar ik geloof dat dat met snelheids-beperkende wetten niet het geval is...
Ander schreef:
memento schreef: Het overtreden van een regel die de overheid oplegt, is het overtreden van het 5e gebod. En ik herhaal: Wie volhard in de zonde, kan het koninkrijk Gods niet binnengaan
Altijd begrepen dat zondaren gezaligd worden. En daarmee praat ik geen zonden goed.
Ik had het over volharden in de zonde. Dus tegen beter weten, en zonder berouw, doorgaan met één of meerdere zonden, zonder er mee te willen breken. Ik hou het er voor, dat het onmogelijk is voor ieman die iets van Gods heiligheid heeft gezien, en die iets heeft aanschouwd van Christus onnoemelijke lijden, nooit bewust in een zonde kan blijven volharden. Áls zij vallen in hun boezemzonde(n) (en dat gebeurt maar al te vaak) dan is dit het verschil: dat zij er verdriet over hebben, voor God hun zonde belijden, en proberen er tegen te strijden. Wie echter zonder berouw bewust een bepaalde zonde blijft vasthouden, betuigd daarmee zijn ongeloof...
wim schreef:Op zich heb je gelijk memento, maar wanneer je begrip kunt hebben voor de regels die je moet gehoorzamen, zou dat wel meehelpen.
Alhoewel sommige regels absurd zijn, dan nóg hebben wij te gehoorzamen. Ik denk dat het al heel veel scheelt (ook qua motivatie) als we het niet doen omdat de overheid het van ons vraagt, maar als we voor ogen houden dat we zo God dienen. De vroege christenen stonden bij "de wereld" bekend als mensen die de wetten van hun God en de keizer uiterst nauwkeurig volgde. Het waren voorbeeld-burgers. En ik geloof dat zij ook daardoor grote aantrekkingskracht hebben gehad. Zouden wij ook niet zó, door onze levenswandel, de wereld tot jaloersheid moeten wekken, en tot voorbeeld zijn?

Want dit moeten we wél beseffen: Al onze wetjes en regels, over dingen wel/niet doen op zondag, je op een bepaalde manier kleden, netjes zijn in je taalgebruik, etc, het wordt allemaal ontkracht als we ook maar in het minste niet-integer zijn, bv door een klein (verkeers)regeltje te negeren. Gij geheel anders!
Josephus

Bericht door Josephus »

memento schreef:
Josephus schreef:
memento schreef:Het overtreden van een regel die de overheid oplegt, is het overtreden van het 5e gebod.
Zonder uitzondering?
De enige uitzondering is als de regels van de overheid ingaan tegen de wetten van God. Maar ik geloof dat dat met snelheids-beperkende wetten niet het geval is...
Aha. Er zit dus wel enige rek in je standpunt. Maar 'ingaan tegen de wetten van God' lijkt veel eenduidiger dan het in werkelijkheid is.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
albion

Bericht door albion »

wim schreef:Tsja. Ik ben er ook voor om je te houden aan de regels.
Maar sommige snelheidslimieten zijn dusdanig absurd, dat het vrijwel onmogelijk is je er aan te houden zonder hinderlijk rijgedrag te gaan vertonen. Er zijn verschillende plekken waar je 30 moet rijden, maar waar iedereen gewoon 50 rijdt zonder dat dit gevaarlijk is. 30 km/h is op die plekken in mijn ogen volstrekt belachelijk en onrealistisch. Soms word je als automobilist tot toorn verwekt. ;-)

Op zich heb je gelijk memento, maar wanneer je begrip kunt hebben voor de regels die je moet gehoorzamen, zou dat wel meehelpen.
Wij hebben een dam, waar een doorgetrokken streep is. Je komt iets naar beneden en je hebt een goed overzicht,
pas bijna aan het eind gaan ze over op gebroken strepen, dus mag je inhalen. Vlak daarna gaat het omhoog, dus je kan niet goed zien wat er aan komt. Dan is de streep weer doorgetrokken, totdat je bijna aan het eind komt, T-splitsing en dan mag je weer inhalen. Vreemd vind ik dat.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

memento schreef:
MarthaMartha schreef:
Hendrikus schreef: Verkoop 'm aan MM, die zoekt er nog een voor een vriendelijk prijsje :)
en die is ook wel blij met piepjes bij flitspalen....... :hum
Is het overtreden van het 5e gebod (overheden ongehoorzaam zijn, en dat geld ook voor dingen als te hard rijden) tegenwoordig geen zonde meer? :nonnon

Er wordt hier op t forum veel gepraat over heiligmaking en heilig leven, en over opwekkingen enzo. Maar wat houdt al dat gepraat nu in, als we zelfs de kleinste zonden niet laten kunnen, ja: niet laten willen?
dat wil ik wel!
evenals een hoop andere dingen!

maar soms ontgaan je dingen.
die zijn niet goed, maar ze gebeuren.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef: die zijn niet goed, maar ze gebeuren.
Met memento's postings over het houden van de (burgerlijke) wetten ben ik het volkomen eens.

Maar ik wil hier toch nog iets aan toevoegen.

Ruim twee jaar geleden ben ik gearresteerd c.q. aangehouden wegens het verlenen van medewerking aan mensensmokkel.
Zulks op grond van mijn handtekening onder een contract met buitenlandse werknemers welke onder zeer positieve arbeidsvoorwaarden door ons zijn aangesteld.
Hoewel de bevoegde ambtenaren mijn positie begrepen ben ik toch gearresteerd.
Die aanhouding heeft een grote impact op mij gehad.

Kort daarna is de aanklacht tegen mij niet voortgezet, maar anderzins is mij ook niet meegedeeld dat ik gerehabiliteerd ben.
Nog steeds is geen dagvaarding tegen ons bedrijf uitgebracht, nog steeds is er geen verontschuldiging, nog steeds ben ik niet vrijgesproken........

Het recht struikelt op de straten.

Maar niettemin geloof ik dat ik ondanks alles de overheid dien te gehoorzamen zolang het niet tegen Gods Wetten ingaat.

Maar niettemin ben ik verontwaardigd om wat mij is aangedaan.
jvdg

Bericht door jvdg »

jvdg schreef:
MarthaMartha schreef: die zijn niet goed, maar ze gebeuren.
Met memento's postings over het houden van de (burgerlijke) wetten ben ik het volkomen eens.

Maar ik wil hier toch nog iets aan toevoegen.

Ruim twee jaar geleden ben ik gearresteerd c.q. aangehouden wegens het verlenen van medewerking aan mensensmokkel.
Zulks op grond van mijn handtekening onder een contract met buitenlandse werknemers welke onder zeer positieve arbeidsvoorwaarden door ons zijn aangesteld.

Kort daarna is de aanklacht tegen mij niet voortgezet, maar anderzins is mij ook niet meegedeeld dat ik gerehabiliteerd ben.
Nog steeds is geen dagvaarding tegen ons bedrijf uitgebracht, nog steeds is er geen verontschuldiging, nog steeds ben ik niet vrijgesproken........

Maar niettemin geloof ik dat ik ondanks alles de overheid dien te gehoorzamen zolang het niet tegen Gods Wetten ingaat.

Mag en kan een voormalig gearresteerde nog wel Mod zijn?

Ik voel geen enkele schuld, maar de mede-forummers kunnen daar heel anders over denken.

Ik vis niet naar complimentjes, maar vraag wel om steun.

Zoniet: exit.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:Zoniet: exit.
Kom op Jan, geen sprake van!
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:
Dank daarvoor!

Zelfs een vermeende crimineel wordt door jouw als mod geaccepteerd! :)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:
Hendrikus schreef:
Dank daarvoor!

Zelfs een vermeende crimineel wordt door jouw als mod geaccepteerd! :)
Als ik vind dat je exit moet, verzin ik wel iets anders :haha
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:
jvdg schreef: Zelfs een vermeende crimineel wordt door jouw als mod geaccepteerd! :)
Als ik vind dat je exit moet, verzin ik wel iets anders :haha
:haha :haha
Lourens

Bericht door Lourens »

jvdg schreef:

Ik voel geen enkele schuld, maar de mede-forummers kunnen daar heel anders over denken.

Ook al had je wel schuld......

anders zouden we iemand die zijn straf heeft gehad nooit meer een nieuwe kans gunnen.

Nee hoor JvdG, volste vertrouwen!!
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
BJD

Bericht door BJD »

jvdg schreef: Ruim twee jaar geleden ben ik gearresteerd c.q. aangehouden wegens het verlenen van medewerking aan mensensmokkel.

Als het goed is ben je na je aanhouding geleid voor een (hulp) officier van justitie. Die beslist of de aanhouding rechtmatig was. Dat vervolgens de zaak niet doorgezet wordt hoeft niet hetzelfde te betekenen dat de aanhouding onrechtmatig was en dat dus een rehabilitatie op z'n plaats zou zijn.
En hoe had je dat willen zien zo'n realibitatie.

Mijns inziens hebben we een rechtsysteem waar we best een beetje trots op kunnen zijn..

Anderzijds hoor ik het me zeggen..... ik was van de week ook zeer ontstemd omdat ik ben momenteel door m'n werk verwikkeld ben in twee strafrechtzaken waarin ik als verdachte gehoord ga worden.. Beide terzake mishandeling gepleegd tijdens een aanhouding van een verdachte waarin het toegepaste geweld al was goedgekeurd (proportioneel en subsidiair geacht) door de hulpofficier van justitie. Maar.. het is goed dat het geweld wat door de politie wordt toegepast getoets wordt... we hebben weliswaar een geweldsmonopolie maar geen vrijbrief om maar ongepast geweld te gebruiken.

moet ik nu exit :cry :slurp
jvdg

Bericht door jvdg »

fluitje schreef:
jvdg schreef:

Ook al had je wel schuld......

anders zouden we iemand die zijn straf heeft gehad nooit meer een nieuwe kans gunnen.

Nee hoor JvdG, volste vertrouwen!!
Dank u, discussie gesloten.
Mij blijft de pijn dat de overheid op losse gronden burgers oordeelt.......
Dat geeft echt pijn!
Ik ben toch gewoon een nederlander die de wetten graag wil handhaven?
Zelfs al gaat het om (nutteloze) snelheidsovertredingen.
jvdg

Bericht door jvdg »

BJD schreef:moet ik nu exit :cry :slurp
NEEN, maar ik voelde me echt onrechtvaardig behandeld.
Was me van geen schuld bewust, maar werd aangemerkt als een crimineel.
Dat deed zeer, dat kon ik niet begrijpen.

Alleen al het feit dat een (hulp-) officier van justitie tegen mij werd ingezet.

Ik was echt met stomheid geslagen en vol van onbegrip.
Zeker toen ik de aanklacht hoorde: Mensensmokkel!!!
Geen bedrijf in NL is zo goed voor z'n buitenlandse werknemers, en daar heb ik een belangrijke rol in gespeeld, en dat vanuit mijn christelijke plicht.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Griebels jvdg..... zoiets hoop ik nooit mee te maken......

kun je niet zelf de zaak laten ophelderen? rehabilitatie verzoeken ofzo?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie