Knielen op een bed violen van Jan Siebelink
Re: Knielen op een bed violen van Jan Siebelink
Pas heb ik hem ook gelezen.
vind er weinig herkenbaars inzitten.
vind er weinig herkenbaars inzitten.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Idd, ik vind het boek niet herkenbaar. De sfeertekening beangstigend.
'k ben het boek nu voor de tweede keer aan het lezen... Wat een verhaal.. Hoe uiterst rechtzinnig ook.. je kan totaal ontsporen.. in die zin moeten we wel eens kritisch naar ons zelf kijken.
Ik vind inderdaad ook dat hij te snel is weggezet als vijand van de waarheid, zonder de zeer confronterende spiegel, die hij ons voorzet, te willen inzien.BJD schreef:'k ben het boek nu voor de tweede keer aan het lezen... Wat een verhaal.. Hoe uiterst rechtzinnig ook.. je kan totaal ontsporen.. in die zin moeten we wel eens kritisch naar ons zelf kijken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Het spijt me, maar voor mij is dit boek GEEN spiegel.Luther schreef:Ik vind inderdaad ook dat hij te snel is weggezet als vijand van de waarheid, zonder de zeer confronterende spiegel, die hij ons voorzet, te willen inzien.BJD schreef:'k ben het boek nu voor de tweede keer aan het lezen... Wat een verhaal.. Hoe uiterst rechtzinnig ook.. je kan totaal ontsporen.. in die zin moeten we wel eens kritisch naar ons zelf kijken.
Dan heb je het boek wellicht niet begrepen.Afgewezen schreef:Het spijt me, maar voor mij is dit boek GEEN spiegel.Luther schreef:Ik vind inderdaad ook dat hij te snel is weggezet als vijand van de waarheid, zonder de zeer confronterende spiegel, die hij ons voorzet, te willen inzien.BJD schreef:'k ben het boek nu voor de tweede keer aan het lezen... Wat een verhaal.. Hoe uiterst rechtzinnig ook.. je kan totaal ontsporen.. in die zin moeten we wel eens kritisch naar ons zelf kijken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Toen ik het boek heb geleend uit de bieb stonden er twee vloeken in....Maar weer snel terug gebracht naar de bieb.... 

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Waarschijnlijk staan die vloeken er nu nog in.vlinder schreef:Toen ik het boek heb geleend uit de bieb stonden er twee vloeken in....Maar weer snel terug gebracht naar de bieb....

En daarom begrijp ik niet dat mensen uit de geref. gez. dit boek voor een tweede keer kunnen lezen.Afgewezen schreef:Waarschijnlijk staan die vloeken er nu nog in.vlinder schreef:Toen ik het boek heb geleend uit de bieb stonden er twee vloeken in....Maar weer snel terug gebracht naar de bieb....

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ik wel. De aanwezigheid van vloeken in een boek, hoe betreurenswaardig ook, hoeft niet per se aanleiding te zijn het boek ongelezen te laten. Per slot van rekening ben ik als lezer niet verantwoordelijk voor wat de auteur allemaal schrijft.vlinder schreef:En daarom begrijp ik niet dat mensen uit de geref. gez. dit boek voor een tweede keer kunnen lezen.Afgewezen schreef:Waarschijnlijk staan die vloeken er nu nog in.vlinder schreef:Toen ik het boek heb geleend uit de bieb stonden er twee vloeken in....Maar weer snel terug gebracht naar de bieb....
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 01 dec 2009, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad!Afgewezen schreef:Ik wel. De aanwezigheid van vloeken in een boek is, hoe betreurenswaardig ook, hoeft niet per se aanleiding te zijn het boek ongelezen te laten. Per slot van rekening ben ik als lezer niet verantwoordelijk voor wat de auteur allemaal schrijft.vlinder schreef:En daarom begrijp ik niet dat mensen uit de geref. gez. dit boek voor een tweede keer kunnen lezen.Afgewezen schreef:Waarschijnlijk staan die vloeken er nu nog in.vlinder schreef:Toen ik het boek heb geleend uit de bieb stonden er twee vloeken in....Maar weer snel terug gebracht naar de bieb....
Hoe erg ook; wil je echt zicht krijgen op de rauwe werkelijkheid, zul je toch moderne literatuur tot je moeten nemen.
Spiegel is misschien niet het goede woord maar herken je (zij het in mindere mate) geen dingen?Afgewezen schreef:Het spijt me, maar voor mij is dit boek GEEN spiegel.Luther schreef:Ik vind inderdaad ook dat hij te snel is weggezet als vijand van de waarheid, zonder de zeer confronterende spiegel, die hij ons voorzet, te willen inzien.BJD schreef:'k ben het boek nu voor de tweede keer aan het lezen... Wat een verhaal.. Hoe uiterst rechtzinnig ook.. je kan totaal ontsporen.. in die zin moeten we wel eens kritisch naar ons zelf kijken.
misschien heb je gelijk.. die vloeken komen mij niet over als godslasterlijk.. (klinkt raar als ik dit zo schrijf)vlinder schreef:En daarom begrijp ik niet dat mensen uit de geref. gez. dit boek voor een tweede keer kunnen lezen.Afgewezen schreef:Waarschijnlijk staan die vloeken er nu nog in.vlinder schreef:Toen ik het boek heb geleend uit de bieb stonden er twee vloeken in....Maar weer snel terug gebracht naar de bieb....
Ook ik herken me niet in de karikatuur die geschetst wordt. Toch was het voor mij wel een spiegel die me aan het denken zette... Is dit dan echt het beeld dat de ortodox gereformeerde hoek uitstraalt? Hoe komen wij over op andere mensen?BJD schreef:Spiegel is misschien niet het goede woord maar herken je (zij het in mindere mate) geen dingen?Afgewezen schreef:Het spijt me, maar voor mij is dit boek GEEN spiegel.Luther schreef:Ik vind inderdaad ook dat hij te snel is weggezet als vijand van de waarheid, zonder de zeer confronterende spiegel, die hij ons voorzet, te willen inzien.BJD schreef:'k ben het boek nu voor de tweede keer aan het lezen... Wat een verhaal.. Hoe uiterst rechtzinnig ook.. je kan totaal ontsporen.. in die zin moeten we wel eens kritisch naar ons zelf kijken.
Ik denk dat we eens wat meer uit ons zuiltje moeten komen en meer uit moeten stralen.