Het is toch te idioot voor woorden dat er überhaupt gedacht wordt om Wilders premier te laten zijn? Wat zijn we dan met zn allen opgeschoven in wat we acceptabel vinden.MGG schreef: ↑13 jun 2024, 14:39 Wilders mocht geen minister-president worden. Ik vind het niet fair om te zeggen dat hij mensen naar voren schuift om het vuile werk op te knappen.
1. Door Wilders zijn overtuiging is een normaal leven onmogelijk! Niemand wordt voor zijn lol 24/7 beveiligd.
2. Mensen kiezen zelf of zij minister willen worden. Bij Fleur Agema is het haar grote droom.
3. Jij vind dat de PVV geen antwoorden heeft, maar daar gaat de kiezer over. Blijkbaar denken veel kiezer hier anders over.
4. Leden hebben is een keuze. Elke partij mag dat zelf weten. Blijkbaar weerhoudt het miljoenen mensen niet om op de PVV te stemmen.
Je laatste vragen vind ik bijzonder en weinig recht doen aan wat ik of dit forum waarneem. Persoonlijk heb ik liever dat het CDA weer 50 zetels haalt en we als land een fatsoenlijk conservatieve koers varen. Helaas is de realiteit anders. Bij de keus tussen Wilders en Timmermans of Trump of Biden is de keus voor mij eenvoudig. Niet omdat ik blij ben met de keus, maar nog minder met het alternatief.
Ik vind het eveneens te idioot voor woorden dat Wilders zo beveiligd moet worden. Dat wens je niemand toe. Ik heb geen enkel respect voor de lieden die deze dreiging veroorzaken.
Of het iemands droom is, is vrij irrelevant. Misschien moet je die juist niet hebben? Het is in ieder geval totaal geen adequaat criterium.
Dat er veel mensen zo over denken als de PVV vraag ik me af. Hij hij vooral gewonnen door een duidelijk geluid op migratie. De rest van z'n rechtse retoriek verdween gelukkig snel in de ijskast. Veel kiezers maken overigens niet dat iets moreel goed is, dat zou je toch moeten weten vanuit de Bijbel?
Inderdaad heb ik ook veel liever een CDA met 50 zetels, zeker weten. (Ik vind dat Bontebal het goed doet)
Het gedweep met rechts (ook door de SGP helaas) snap ik totaal niet vanuit christelijk oogpunt. En ook niet met het oog op de geschiedenis. Ik kies liever voor Biden/Timmermans dan voor Trump/Wilders. Met de laatste twee, en met radicaal rechts in het algemeen is het een politiek van zondebokken aanwijzen, schreeuwen maar niet leveren, niet doen wat je zelf preekt en groepen tegen elkaar opzetten. Iets waar we ver vandaan moeten blijven.