parsifal schreef:Hier bepaald geen autoliefhebber, maar we willen er nu met een gezin binnenkort toch aan. We zijn aan ons behoorlijk aan het orienteren. We hebben een auto nodig met een kofferbak die groot genoeg is voor een hondenkooi voor een grote Kees en dat maakt het allemaal wat lastiger. Op het moment lijkt de Skoda Octavia erg aantrekkelijk (ook qua prijs en algemene betrouwbaarheid) of een Toyota Auris/Corolla SW om toch maar hybride te gaan en de Japanners en Koreanen staan op het moment als erg betrouwbaar bekend. Iemand ervaring met Skoda of tips voor vergelijkbare autos?
Toyota is altijd goed!
Skoda Octavia: vier jaar in gereden, van 2014 tot 2018. Privé zou ik nooit voor een VAG (Volkswagen/Skoda/Audi/Seat) auto gaan. Dit in verband met in mijn ogen extreem olieverbruik. Ik rij nu in een Touran en heb weer een olieverbruik van 1 liter op 7.500 km. Volgens VAG is dit normaal, bij mijn Toyota’s nooit meegemaakt (2x Yaris, Verso S, Carina 2, Carina E).
Volvo rijdt erg lekker en de oude modellen zijn erg ruim. Zelf sleutelen is wel handig in verband met de onderhoudstarieven. Ze zijn wel echt onverslijtbaar, de nieuwere modellen waarschijnlijk uitgezonderd.
Persoonlijk zou ik ook naar een mooie Avensis kijken.