In welk boek?Erasmiaan schreef:Dat staat volgens mij in de voorrede van ds. Moerkerken op de verklaring van zondag 7 van de H.C. van Comrie?Marieke schreef:Wel wat off-topic, maar in wat voor opzicht stond v.d. Groe tegenover Brakel?Tiberius schreef:Van der Groe stond sowieso niet tegenover Comrie, maar tegenover Brakel c.s.
Comrie nam een soort tussenpositie in.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [4]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Klopt. Het boek heet "Wat is een oprecht geloof?" door A. Comrie.Erasmiaan schreef:Dat staat volgens mij in de voorrede van ds. Moerkerken op de verklaring van zondag 7 van de H.C. van Comrie?Marieke schreef:Wel wat off-topic, maar in wat voor opzicht stond v.d. Groe tegenover Brakel?Tiberius schreef:Van der Groe stond sowieso niet tegenover Comrie, maar tegenover Brakel c.s.
Comrie nam een soort tussenpositie in.
Het boekje niet maar meneer Burggraaf wel...daar lees ik geen boeken van!dennis schreef:Ik lees in een dun boekje van een zekere meneer Burggraaf dat: 'Een kus van Jezus mond heet.'
Mooie titel, maar de inhoud roept hier en daar vragen bij me op..
Kent iemand dit boekje?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het boekje ken ik niet, maar de titel wel. Die is gestolen van ds. Ledeboer.dennis schreef:Ik lees in een dun boekje van een zekere meneer Burggraaf dat: 'Een kus van Jezus mond heet.'
Kent iemand dit boekje?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
L.P.P., van de Rokende vlaswiek?dennis schreef:Ik lees in een dun boekje van een zekere meneer Burggraaf dat: 'Een kus van Jezus mond heet.'
Kent iemand dit boekje?
Moet je maar eens in het archief van dit forum zoeken...
~~Soli Deo Gloria~~
Dit zal vast de titel niet zijn.dennis schreef:Ik lees in een dun boekje van een zekere meneer Burggraaf dat: 'Een kus van Jezus mond heet.'
Kent iemand dit boekje?

Ds. G.J. van Aalst - 't Is ook maar een mens
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dat is hem..Hendrikus schreef:L.P.P., van de Rokende vlaswiek?dennis schreef:Ik lees in een dun boekje van een zekere meneer Burggraaf dat: 'Een kus van Jezus mond heet.'
Kent iemand dit boekje?
Moet je maar eens in het archief van dit forum zoeken...
??huisman schreef:Het boekje niet maar meneer Burggraaf wel...daar lees ik geen boeken van!dennis schreef:Ik lees in een dun boekje van een zekere meneer Burggraaf dat: 'Een kus van Jezus mond heet.'
Kent iemand dit boekje?
Ik ken de hele persoon niet. Maar deze opmerking wekt wel vragen bij me op ...
Laten we het over de inhoud van een boek hebben, niet over de schrijver ervan.dennis schreef:??huisman schreef:Het boekje niet maar meneer Burggraaf wel...daar lees ik geen boeken van!dennis schreef:Ik lees in een dun boekje van een zekere meneer Burggraaf dat: 'Een kus van Jezus mond heet.'
Kent iemand dit boekje?
Ik denk dat een forum met onze grondslag best mag waarschuwen tegen de schrijfsels van Dhr G.P.P. Burggraaf.eilander schreef:Laten we het over de inhoud van een boek hebben, niet over de schrijver ervan.dennis schreef:??huisman schreef:Het boekje niet maar meneer Burggraaf wel...daar lees ik geen boeken van!dennis schreef:Ik lees in een dun boekje van een zekere meneer Burggraaf dat: 'Een kus van Jezus mond heet.'
Kent iemand dit boekje?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat mag. Maar zoals Eilander al zei: niet over de schrijver ervan.
Dat wordt mij te ingewikkeld..sommige dingen kun je niet scheiden. B.v. boek en auteur.Tiberius schreef:Dat mag. Maar zoals Eilander al zei: niet over de schrijver ervan.
Dat mag. Maar wanneer je daartoe niet in staat bent, kan je het beste aan de veilige kant gaan zitten.huisman schreef:Dat wordt mij te ingewikkeld..sommige dingen kun je niet scheiden. B.v. boek en auteur.Tiberius schreef:Dat mag. Maar zoals Eilander al zei: niet over de schrijver ervan.
Dat wil in dit geval zeggen: noch over de inhoud, noch over de schrijver spreken.
Gelieve zich aan mod-aanwijzingen te houden, a.u.b.
Daarom zijn hier wat postings verwijderd.
Daarom zijn hier wat postings verwijderd.