Ireneüs van Lyon schreef:WimA schreef:Jan Vogel schreef:Een excuus van WimA is hier op zijn plaats. Het is duidelijk zijn eigen mening. Dit zo te ventileren op dit forum gaat te ver!
Het is/was mijn oprechte mening. Deze mening wordt gestaafd door de forumregels. Excuses lijken mij dus verder niet nodig.
De moderators denken er blijkbaar anders over. Men zou dan ook in ieder geval de forumregels kunnen aanpassen, dan is dat ook weer duidelijk.
Dit is een behoorlijk arrogante reactie. Zelfreflectie is ver te zoeken
Ik begrijp dit echt niet. Dit zeggen de forumregels:
Het onderschrijven van de grondslag en het staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie uit zich in het (doop- of belijdend-)lidmaatschap van één van de volgende kerkgenootschappen:
......
. de Christelijk Gereformeerde Kerken rondom Bewaar het Pand
.......
De CGK die niet staan rondom "Bewaar het Pand" staan dus - ook volgens de forumregels - niet in de lijn van de (Nadere) Reformatie.
Waarom deze vasstelling arrogant zou zijn of van weinig zelfreflectie getuigd ontgaat me derhalve. Ik begrijp ook niet waarom degenen die niet staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie op dit forum niet "vals" genoemd mogen worden. Het is ook wel bekend dat het grootste deel van de CGK niet geschaard is rondom "Bewaar het Pand"
Mischien kan iemand dat uitleggen?