Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bewaar het Pand

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door Bewaar het Pand »

Pjotr92 schreef: Gisteren, 19:09
Bewaar het Pand schreef: Gisteren, 17:28
Pjotr92 schreef: Gisteren, 15:57
Johannes 1 6+8 schreef: Gisteren, 12:13 Het zou me niet verbazen als die GKv's bij Rijnsburg aansluiten. Vooral omdat ze met 3 gemeenten niet meegingen in de fusie. De gemeente in Vroomshoop is toen in een half jaar aangesloten bij de CGK en is nu deelnemer bij de AV. Capelle-Noord en Urk zullen zich ongetwijfeld nog wel verbonden voelen met Vroomshoop

Dat voelen ze zeker. De predikanten ruilen regelmatig met elkaar.
Dat was mij niet bekend, maar doet mij deugd. Welke predikanten gaat het om?
De predikant van CGK Vroomshoop is ds P.L Storm, de predikant van GKv Capelle Noord ds. B.Van Egmond en GKv Urk heeft 2 predikanten: ds. H.T. Wendt en ds. F.J. Bakker.
Oké, hartelijk dank voor je antwoord!
Tiberius
Administrator

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerk

Bericht door Tiberius »

Eerder had toch een van die predikanten een artikel geschreven waarin hij de suggestie deed dat de behoudende gemeenten binnen de CGK met de Gereformeerde Kerken zouden samenwerken?
Volgens mij hebben we dat hier in dit topic eerder besproken, maar ik weet niet meer precies waar.
Pjotr92

Bericht door Pjotr92 »

Tiberius schreef: Vandaag, 19:14 Eerder had toch een van die predikanten een artikel geschreven waarin hij de suggestie deed dat de behoudende gemeenten binnen de CGK met de Gereformeerde Kerken zouden samenwerken?
Volgens mij hebben we dat hier in dit topic eerder besproken, maar ik weet niet meer precies waar.
Dat was GK predikant ds. C. Van Dijk in Nader Bekeken. Hebben we het inderdaad hier over gehad. Heb je toen nog het stuk gemaild. Ds Van Dijk was GKv Predikant in Ommen, nog even mee gegaan met de fusie en in 2024 overstapt naar de GK. Hij was voordat hij in Ommen stond predikant in Capelle noord.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Pjotr92 schreef: 39 minuten geleden
Tiberius schreef: Vandaag, 19:14 Eerder had toch een van die predikanten een artikel geschreven waarin hij de suggestie deed dat de behoudende gemeenten binnen de CGK met de Gereformeerde Kerken zouden samenwerken?
Dat was GK predikant ds. C. Van Dijk in Nader Bekeken. Hebben we het inderdaad hier over gehad. Heb je toen nog het stuk gemaild. Ds Van Dijk was GKv Predikant in Ommen, nog even mee gegaan met de fusie en in 2024 overstapt naar de GK. Hij was voordat hij in Ommen stond predikant in Capelle noord.
Precies ja, zo was het; dank je!
Pjotr92

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door Pjotr92 »

Dus er is zeker vanuit die hoek ook wel de wil om contact te zoeken.

Ik kan het artikel hier nu denk ik wel plaatsen.. het is toch al wat ouder..als dat van de mods mag?
Plaats reactie