Dat noemen ze toch oecumene van het hart ? .....en idd ze zouden zo in het zelfde kerkverband kunnen zitten (natuurlijk de CGKjvdg schreef:huisman schreef:...ik voor onze vakantie 4 preken heb gedownload (GG,HHK,CGK,PKN) om onze kinderen wat oecumene bij te brengen.![]()
![]()
Ik vermoed dat de "ligging" van die predikanten dicht bij elkaar liggen.
Er dus geen sprake is van enige oecumene.
Wist je dat......
Re: Wist je dat......
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik heb ook erg hard moeten zoeken en dacht.Marnix schreef:Nou, bedankt dan voor het geven van je meningIk vind het af en toe wel mooi en de muziekstijl een waardevolle aanvulling op het calvinisme
We hebben een punt van onenigheid gevonden! Bijzonder, gebeurt niet zo vaak
ooh wacht, dit is wel iets
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ken je ds. PLD Visser? Gezien de combinatie vanhuisman schreef:(natuurlijk de CGK)
Precies. Misschien ontdekken ze dat er nauwelijks verschillen zijn en gaan ze later als ze groot zijn een kerkfusie starten!Huisman schreef:Dat noemen ze toch oecumene van het hart ? .....en idd ze zouden zo in het zelfde kerkverband kunnen zitten (natuurlijk de CGK
@ Henriet: Fijn dat je het met me deelt
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Nou, bedankt dan voor het geven van je meningIk vind het af en toe wel mooi en de muziekstijl een waardevolle aanvulling op het calvinisme
We hebben een punt van onenigheid gevonden! Bijzonder, gebeurt niet zo vaak
En wij zij het ook bijna altijd eens Marnix (Wat een hartverwarmend forum is dit toch.....
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik ken hem maar hij gaat niet mee op vakantieZWP schreef:Ken je ds. PLD Visser? Gezien de combinatie vanhuisman schreef:(natuurlijk de CGK)
en CGK?
Fijn he, af en toe wat diversiteit en verder veel overeenstemming. 
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nee, stel dat ik in de verleiding kom het mooi te vinden..Marnix schreef:Precies. Misschien ontdekken ze dat er nauwelijks verschillen zijn en gaan ze later als ze groot zijn een kerkfusie starten!Huisman schreef:Dat noemen ze toch oecumene van het hart ? .....en idd ze zouden zo in het zelfde kerkverband kunnen zitten (natuurlijk de CGK
@ Henriet: Fijn dat je het met me deeltAls je meer verschillen wil ontdekken kan ik je nog wel meer muziek laten luisteren hoor
overigens, dat weet je al wel.. sommige dingen zijn mooi maar niet altijd goed zeg maar.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Klopt, dat weet ik 
zijn we t toch weer eensMarnix schreef:Klopt, dat weet ik
...107 jaar geleden Paus Leo XIII (93) overleed?
...83 jaar geleden koning Ferdinand van Roemenië (61) overleed?
...het in Colombia vandaag een nationale feestdag is?
...40 jaar geleden in totaal 11,6 mm regen viel?
Voor zover ik me kan herinneren viel er 40 jaar geleden meer dan 11,6 mm.Gijs83 schreef:...107 jaar geleden Paus Leo XIII (93) overleed?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
....ik een doel in mijn leven heb(2000 postings voordat ik op vakantie ga
)
ik naast RF nu ook een marktplaats-freak aan het worden ben?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
De makrelen in het zoutbad liggen
Ze straks de ton in gaan om te roken
Ze straks de ton in gaan om te roken