Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bezorgd

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Ik lees net dat er hier geen beelduitzendingen komen, omdat de data dat niet toelaat in het buitengebied van Walcheren en dit ervoor zou zorgen dat de audioverbinding vastloopt.

Jammer hoor...

Is er hier echt geen mogelijkheid om via beeld uit te zenden? Of zou het gewoon kunnen?
Via Youtube. Heel eenvoudig.

En ik hoop ook dat kerken die nu nog in wijken hebben ingedeeld of bepaalde zalen gebruiken, om toch mensen naar de kerk te laten komen, nu ook verstandig worden.
De voorbeelden zijn er inmiddels dat je ook in kleine groepen elkaar heel snel kunt besmetten.

Het is een zwaar middel, maar nu gewoon een paar weken alleen online. Dat is echt het verstandigste.
Laatst gewijzigd door Bezorgd op 20 mar 2020, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
ejvl

Bericht door ejvl »

JvW schreef:
Jantje schreef:Ik lees net dat er hier geen beelduitzendingen komen, omdat de data dat niet toelaat in het buitengebied van Walcheren en dit ervoor zou zorgen dat de audioverbinding vastloopt.

Jammer hoor...

Is er hier echt geen mogelijkheid om via beeld uit te zenden? Of zou het gewoon kunnen?
Blij dat ik in Vlissingen woon..... :haha

Ik vermoed dat het niet zozeer aan het buitengebied ligt, maar aan de aansluiting die de kerk heeft. Als die niet al te snel is (uploadsnelheid), dan kan dat wel een probleem zijn.

Edit: Als ik thuis bijvoorbeeld internet via KPN zou nemen, dan krijg ik ook een hele lage snelheid omdat ik schijnbaar te ver van het 'kastje' zit.
Youtube Livestream kan ook gewoon op lage kwaliteit.
Audiostream vergt zo'n 150 kbps, Youtube 480P (laagste beeldkwaliteit) zo'n 2000, dus met buffer heb je aan zo'n 6mbps uploadsnelheid genoeg.
De meeste verbindingen hebben wel meer dan dit aangaande uploadsnelheid.

Dat het niet zou kunnen via de kerkomroep zou kunnen maar via Youtube moet het zeker wel mogelijk zijn.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:
Mara schreef: Ik heb ook zonder beeld geluisterd. Via MP3.
Voor mij voegt dat niets toe.
De volgende stap is het ophangen van een camera in de kerk, zodat elke dienst uitgezonden kan worden.
En ook het Heilig Avondmaal.
Ik had een forumvriend die hier te vuur en te zwaard tegen gestreden heeft, hij overleed een paar maanden geleden.
Volgens hem zouden die beelden onheilig gebruikt kunnen worden.
En heeft hij hierin geen punt? Ik vond van wel.
- Hoe bedoel je dat met het Heilig Avondmaal? Dat er dan ook meegekeken kan worden?
- Wat is het probleem van onheiligheid? is dat het unheimische gevoel dat het anders gaat dan anders? Of kan je daar iets concreets mee vanuit de bijbel?

(even twee verduidelijkingsvragen)
Ik moest er ook even over nadenken. Maar het zou kunnen dat niet-gemeenteleden erg nieuwschierig zijn naar hoeveel en wie er aan het avondmaal gaan in een bepaalde gemeente, en alleen daarom even kijken.

Maar eventueel zou de camera bij het avondmaal bewust niet op de tafel gericht kunnen worden. Je krijgt anders mogelijk ook met privacywetgeving te maken.

Ik ben benieuwd: wat zijn de bezwaren tegen het uitzenden via Youtube?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Adje

Bericht door Adje »

Herman schreef:Overigens leven in onze gemeente grote bezwaren om via Youtube te gaan uitzenden. Hoe gaan anderen daar mee om?
Onze gemeente heeft al een paar jaar een livestream verbinding. Persoonlijk vind ik beeld er bij wel prettig.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Ik ben benieuwd: wat zijn de bezwaren tegen het uitzenden via Youtube?
Het grote bezwaar is dat Youtube een kanaal is waarmee je ook de hele wereld in huis krijgt en dat je daarmee mensen in verzoeking brengt.
Het tweede is dat het persoonlijke gevoelen zegt dat er geen meerwaarde is boven kerktelefoon.
Mara

Bericht door Mara »

Herman schreef:
De volgende stap is het ophangen van een camera in de kerk, zodat elke dienst uitgezonden kan worden.
Ik had een forumvriend die hier te vuur en te zwaard tegen gestreden heeft, hij overleed een paar maanden geleden.
- Hoe bedoel je dat met het Heilig Avondmaal? Dat er dan ook meegekeken kan worden?
- Wat is het probleem van onheiligheid? is dat het unheimische gevoel dat het anders gaat dan anders? Of kan je daar iets concreets mee vanuit de bijbel?

(even twee verduidelijkingsvragen)
Ik heb jarenlang met deze man gemaild en hij was van mening dat het H.A. in een beschermde omgeving gehouden moet worden. Immers, het laatste Avondmaal was in een afgesloten ruimte, waar alleen de Heere Jezus met Zijn discipelen aanwezig waren.

De onheiligheid kan ontstaan, zo zei hij, dat die beelden openbaar worden, zodat ze zelfs gebruikt zouden kunnen worden om in een film te verwerken.
Een kerkdienst is op zich een openbare gelegenheid, maar die wel in een bepaalde setting gebeurt.
Hij heeft hier erg voor gestreden en moest uiteindelijk de wapens neerleggen, wegens ziekte.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Adje

Bericht door Adje »

Bij ons zie je alleen maar de predikant tijdens bediening van het HA. Soms een glimp van een dienstdoende ambtsdrager.
Het is gewoon fijn dat je met doopdiensten en andere bijzondere diensten kan meekijken.
J.C. Philpot

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik ben benieuwd: wat zijn de bezwaren tegen het uitzenden via Youtube?
Het grote bezwaar is dat Youtube een kanaal is waarmee je ook de hele wereld in huis krijgt en dat je daarmee mensen in verzoeking brengt.
Het tweede is dat het persoonlijke gevoelen zegt dat er geen meerwaarde is boven kerktelefoon.
Rede 1 kan ik me wat bij voorstellen. Dat probleem heb je inderdaad bij Audioserver niet.

Zelf luister in meestal alleen geluid als ik een preek luister, omdat ik dat vaak in de auto doe. Dan heb ik geen behoefte aan beeld.

Maar ik kan me voorstellen als je met je hele gezin luistert, het voor sommigen makkelijker is om je te concentreren met beeld.

Maar elk voordeel heeft zijn nadeel. En hoe mooi je de techniek ook maakt, niets kan de samenkomst van de gemeente vervangen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Herman schreef:
Het hoeft ook niet via YouTube, genoeg andere gratis streamingsdiensten.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

in dit bericht van het rd gaat het overigens over de toenemende urgentie:

https://www.rd.nl/kerk-religie/steeds-m ... -1.1643096

O.a. bij twee kerkenraadsleden is corona vastgesteld waardoor de gehele diensten worden afgelast.
Marion

Bericht door Marion »

Erskinees schreef:
Herman schreef:
Ik denk dat je ook moet relativeren. De omstandigheden van nu maken een beelduitzending wenselijk. Zodra de gewone kerkgang weer plaats kan vinden moet je ook weer terug kunnen naar de oude situatie, alleen geluiduitzending. Dat is mijns inziens goed verdedigbaar.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Marion schreef:
Erskinees schreef:
Herman schreef:
Ik denk dat je ook moet relativeren. De omstandigheden van nu maken een beelduitzending wenselijk. Zodra de gewone kerkgang weer plaats kan vinden moet je ook weer terug kunnen naar de oude situatie, alleen geluiduitzending. Dat is mijns inziens goed verdedigbaar.
Waarom dan terug?
Voor ouderen en zieken blijft de situatie toch het zelfde?
refo

Bericht door refo »

Ds Moerkerken zei eens ergens: uit éénzelfde bron kan geen bitter en zoet voortkomen. Dat in het kader van de vraag of niet via radio of tv zouden moeten evangeliseren.

Dat kan een bron inderdaad niet, maar radio, tv en nu YouTube zij geen bronnen, maar media. Wat uit die bronnen voortkomt hangt af van wat er ingestopt wordt.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

JvW schreef:

Jammer hoor...

Blij dat ik in Vlissingen woon..... :haha

Ik vermoed dat het niet zozeer aan het buitengebied ligt, maar aan de aansluiting die de kerk heeft. Als die niet al te snel is (uploadsnelheid), dan kan dat wel een probleem zijn.

Edit: Als ik thuis bijvoorbeeld internet via KPN zou nemen, dan krijg ik ook een hele lage snelheid omdat ik schijnbaar te ver van het 'kastje' zit.
Je zit me toch niet uit te lachen, hè? ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
J.C. Philpot

Uitzenden via Youtube maakt het de overheid wel makkelijk om de kerkdiensten te controleren. Je ziet het nu al op scholen, maar in de toekomst zal de overheid naar mijn inschatting zich steeds vaker inhoudelijk gaan bemoeien met de boodschap die verkondigd (mag) worden.

Dat probleem heb je denk ik minder bij een met accounts afgeschermd Audioserver kanaal.

Aan de andere kant heb je dan ook minder dat het evangelie verspreid word.

George Whitefield
Plaats reactie