Herman schreef:Nathanaël schreef:Dit is grote onzin Herman. Ik weet inmiddels van heel wat ondertekenaars die teruggemaild hebben dat het hen een goed idee leek om ook in Nederland een soortgelijke verklaring op te stellen. Nadat er gesprek over zou zijn geweest op een studiedag. De namen van die mensen zijn ineens onder een document gezet waarvan tegen hen gezegd was dat het niet af was.
Ik weet niet waarom je het nu over een ´juridisch slimmigheidje´ hebt. Instemming betonen met een initiatief is nogal wat anders dan een handtekening van jezelf terugzien onder een document dat je eerder nog niet gezien had.
Ik begrijp inmiddels dat ik niet goed op de hoogte ben over hoe het proces is verlopen en dat er een onderscheid is gepresenteerd tussen het steunen van een initiatief en het ondertekenen van de definitieve verklaring.
Maar het is wel degelijk zo dat een instemming per mail gelijk staat aan een handtekening.
Nu niet kinderachtig gaan doen.
De verklaring wordt niet ontkracht, maar proces is gewoon heel anders gelopen dan vooraf beloofd.
Je stemt in met een traject om te komen tot een goede verklaring, incl studiedag en bent dan bereid om je handtekening aan een goede verklaring te geven.
Als er dan opeens veel eerder zonder definietief akkoord wat wordt gepubliceerd met je naam er onder is dat gewoon niet netjes.
En @Eilander, nee, geen hoofdzaak en deze mensen zullen de verklaring niet hard afvallen, soms wel nuanceren. Dus inderdaad respect voor de houding van vd Staaij, maar ook hij heeft een, hoe zullen we het netjes noemen, 'stevig' gesprek gevoerd met organisatie. Dus die slordigheid mag intern, en zo zie ik RF maar even, wel benoemd worden.
Wat wel opvallend is dat Arjan Baan , een van de eerste initiatiefnemers, zo buiten de media blijft.