Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die er niet van kon slapen.refo schreef:Ja, net als die 1% van Jantje, die later 10% blijkt te zijn. Dat zit mij ook nog steeds dwars.eilander schreef:Man, laat nou ook eens een keer iets los.Jantje schreef:@Tom, mag ik vragen hoe jij dan dan aan die informatie komt? Ik heb het van de week al eerder gevraagd, maar je hebt er nog niet op gereageerd.
Iemand zet een foutief bericht, dat is vervolgens gecorrigeerd. Punt.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Als het goed is kunnen wij vanaf zondag op via YouTube kijken. Luisteren via Kerkomroep blijft mogelijk voor hen die niet kunnen of willen beeldkijken.Herman schreef:Overigens leven in onze gemeente grote bezwaren om via Youtube te gaan uitzenden. Hoe gaan anderen daar mee om?
Jantje schreef:@Tom, mag ik vragen hoe jij dan dan aan die informatie komt? Ik heb het van de week al eerder gevraagd, maar je hebt er nog niet op gereageerd.
P.S.: Jantje probeert het wat rustiger aan te doen.

- Niet meer zo actief -
De andere kant is, dat het wel fijn is als mensen verantwoording afleggen van hun vergissingen. Bij allerlei dingen worden bronnen gevraagd, terwijl je soms zelf de bron bent. Dan is het voor de betrouwbaarheid van het forum wel goed als je in ieder geval inzicht hebt in de manier waarop nepnieuws ontstaat.eilander schreef:Man, laat nou ook eens een keer iets los.Jantje schreef:@Tom, mag ik vragen hoe jij dan dan aan die informatie komt? Ik heb het van de week al eerder gevraagd, maar je hebt er nog niet op gereageerd.
Iemand zet een foutief bericht, dat is vervolgens gecorrigeerd. Punt.
Ik bedoel niet te discussiëren over het moderatiebeleid, maar betrouwbare informatie is juist op een forum waar voor buitenstaanders moeilijk te verifiëren informatie op staat, wel belangrijk.
@refo:
Een correctie door iemand zelf is iets heel anders dan een correctie door een ander.
Er is toch ook Kerkomroep? Dat lijkt me een prima alternatief.Herman schreef:Overigens leven in onze gemeente grote bezwaren om via Youtube te gaan uitzenden. Hoe gaan anderen daar mee om?
-
- Verbannen
Ik lees net dat er hier geen beelduitzendingen komen, omdat de data dat niet toelaat in het buitengebied van Walcheren en dit ervoor zou zorgen dat de audioverbinding vastloopt.
Jammer hoor...
Is er hier echt geen mogelijkheid om via beeld uit te zenden? Of zou het gewoon kunnen?
Jammer hoor...
Is er hier echt geen mogelijkheid om via beeld uit te zenden? Of zou het gewoon kunnen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Misschien moet je maar accepteren dat het niet lukt, en ook dankbaar zijn dat je nog wel kunt luisteren.
- Niet meer zo actief -
-
Blij dat ik in Vlissingen woon.....Jantje schreef:Ik lees net dat er hier geen beelduitzendingen komen, omdat de data dat niet toelaat in het buitengebied van Walcheren en dit ervoor zou zorgen dat de audioverbinding vastloopt.
Jammer hoor...

Ik vermoed dat het niet zozeer aan het buitengebied ligt, maar aan de aansluiting die de kerk heeft. Als die niet al te snel is (uploadsnelheid), dan kan dat wel een probleem zijn.
Edit: Als ik thuis bijvoorbeeld internet via KPN zou nemen, dan krijg ik ook een hele lage snelheid omdat ik schijnbaar te ver van het 'kastje' zit.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
- Maanenschijn
Vinden jullie (de ervaringsdeskundigen) beeld zoveel toevoegen? Ik heb voor mijzelf ontdekt bij het beluisteren/bekijken van de preek van ds. Zondag net zo lief zonder beeld meeluister.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wij hebben kerkdienstgemist en daaronder zit een gewoon commercieel tarief. Het is de vraag of je die kosten wilt maken voor alleen het aanbieden van beeld. Die afweging wordt vrij lastig, als er ook input wordt gegeven dat beeld geen meerwaarde heeft.DDD schreef:Er is toch ook Kerkomroep? Dat lijkt me een prima alternatief.Herman schreef:Overigens leven in onze gemeente grote bezwaren om via Youtube te gaan uitzenden. Hoe gaan anderen daar mee om?
Mij maakt het niet uit. Zeker niet als het betoog goed te volgen is.Maanenschijn schreef:Vinden jullie (de ervaringsdeskundigen) beeld zoveel toevoegen? Ik heb voor mijzelf ontdekt bij het beluisteren/bekijken van de preek van ds. Zondag net zo lief zonder beeld meeluister.
Wat wel meespeelt is de emotionele betrokkenheid. Die ligt bij beeld veel hoger dan zonder beeld. De zichtbaarheid dat er nu een dienst op een andere plaats is, komt blijkbaar anders binnen bij mensen.
Ik vind van wel. Voor mijn vrouw was het ook niet nodig maar die kan zich altijd erg goed concentreren. De kinderen gaven aan de beelduitzending heel fijn te vinden (en hadden lol om de gebarentolk..).Maanenschijn schreef:Vinden jullie (de ervaringsdeskundigen) beeld zoveel toevoegen? Ik heb voor mijzelf ontdekt bij het beluisteren/bekijken van de preek van ds. Zondag net zo lief zonder beeld meeluister.
-
Nee, het maakt voor mij niet zoveel uit. Je merkt dat het voor de kinderen wat makkelijker is om goed te blijven luisteren. Het belangrijkste is dat we nog kunnen luisteren, want daar gaat het uiteindelijk om. Dat beeld is wat extra's wat niet strikt noodzakelijk is zeg maar.Maanenschijn schreef:Vinden jullie (de ervaringsdeskundigen) beeld zoveel toevoegen? Ik heb voor mijzelf ontdekt bij het beluisteren/bekijken van de preek van ds. Zondag net zo lief zonder beeld meeluister.
Jaco van Westenbrugge
Ik heb ook zonder beeld geluisterd. Via MP3.Maanenschijn schreef:Vinden jullie (de ervaringsdeskundigen) beeld zoveel toevoegen? Ik heb voor mijzelf ontdekt bij het beluisteren/bekijken van de preek van ds. Zondag net zo lief zonder beeld meeluister.
Voor mij voegt dat niets toe.
De volgende stap is het ophangen van een camera in de kerk, zodat elke dienst uitgezonden kan worden.
En ook het Heilig Avondmaal.
Ik had een forumvriend die hier te vuur en te zwaard tegen gestreden heeft, hij overleed een paar maanden geleden.
Volgens hem zouden die beelden onheilig gebruikt kunnen worden.
En heeft hij hierin geen punt? Ik vond van wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Hoe bedoel je dat met het Heilig Avondmaal? Dat er dan ook meegekeken kan worden?Mara schreef: Ik heb ook zonder beeld geluisterd. Via MP3.
Voor mij voegt dat niets toe.
De volgende stap is het ophangen van een camera in de kerk, zodat elke dienst uitgezonden kan worden.
En ook het Heilig Avondmaal.
Ik had een forumvriend die hier te vuur en te zwaard tegen gestreden heeft, hij overleed een paar maanden geleden.
Volgens hem zouden die beelden onheilig gebruikt kunnen worden.
En heeft hij hierin geen punt? Ik vond van wel.
- Wat is het probleem van onheiligheid? is dat het unheimische gevoel dat het anders gaat dan anders? Of kan je daar iets concreets mee vanuit de bijbel?
(even twee verduidelijkingsvragen)