COVID-19

Marco

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

eilander schreef:
Bezorgd schreef:Ik ben echt geen corona ontkenner oid. Maar er is veel bangmakerij over jongeren.

Een pol zou wel eens aardig zijn.
Wie kent er mensen onder de 25 die in het ziekenhuis kwamen met Corona?

Ik niet.
Iemand wel?
Ik niet. Terwijl ik in een regio woon die best regelmatig ergens boven in de rijtjes met veel besmettingen stond.
Een poll is niet nodig als er voldoende data beschikbaar is.
windorgel

Bericht door windorgel »

De jongeren en twintigers die ik ken, met langdurige klachten, hebben niet in het ziekenhuis gelegen. Zijn ook niet heel ziek geweest, maar kampen nu wel lang met klachten. Ziekenhuisopnames zeggen dus lang niet alles.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Maar dat is nu toch het geval, de negatief geteste niet-gevaccineerden worden niet beschermd in cafes. Terwijl de niet geteste niet-gevaccineerden wel tegen zichzelf beschermd worden. Vanuit de redenatie die jij hier steunt, zou je logisch gezien moeten komen (als je doel is om de zorg te ontlasten) tot alle niet-gevaccineerden uitsluiten van massa-bijeenkomsten. Niet alleen de niet-geteste niet-gevaccineerden.
Ja. Dat zou logischerwijs het geval moeten zijn. Maar ik denk dat de politiek niet zo ver gaat.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ik heb drie kinderen in de leeftijd 17-20. Alle drie op verschillende scholen en in verschillende vriendengroepen.
Geen een van hen kent iemand in de genoemde leeftijdsgroep die ernstig ziek is geweest door COVID, laat staan hiervoor in het ziekenhuis is opgenomen is geweest.
Zelf ken ik ze ook niet.
Het zijn enkelingen die zo ziek zijn geweest. Geen grote groepen.

Daarom kan ik die groepsdruk voor het vaccineren van deze leeftijdsgroep echt niet begrijpen.

Angst is een slechte raadgever.
Habitat

Bericht door Habitat »

Hoe makkelijk Nederlanders meegaan met regels die voor uitsluiting van anderen zorgen ...

https://nos.nl/artikel/2397676-meerderh ... anzienlijk

Het is niet nieuw, we hebben het in het verleden al enkele malen eerder meegemaakt. De uitsluiting van de katholieken bv. door de protestanten. Maar ook andere voorbeelden. Meestal kijken we er later met schaamte op terug.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Als tijdelijke maatregel is het geen absurde regel. Maar dan moet er wel net als in Denemarken een duidelijke termijn voor zijn en duidelijke doelen.
Ik weet niet of men in Denemarken er van te voren een duidelijke termijn aan had gekoppeld.
NU zijn we in Nederland in de situatie dat bijna iedereen van boven de 12 volledig gevaccineerd kan zijn als diegene wil. Wat is het doel van deze vaccinatiepas nu.
Daar gaat het dus precies om. Als je wilt, kun je gevaccineerd zijn, maar lang niet iedereen is dat. Sterker nog, er zijn nog zoveel mensen ongevaccineerd dat er nog steeds zorg aan andere patiënten dan coronapatiënten uitgesteld moet worden en een lockdown hangt ook nog boven de markt.
Is het ziekenhuizen ontzien? Als gevaccineerde kun je nog steeds besmet worden (zeker na enige tijd), en ook al ben je mogelijk minder besmettelijk als je toch besmet wordt, het is niet totaal weg. De gevaccineerde mensen komen ongetest een druk cafe in. Stel jij komt daar als niet-gevaccineerde (maar wel negatief geteste) binnen. Dan is de kans dat je besmet wordt nog steeds vrij groot. Zeker bij drukke gelegenheden binnen maakt het allemaal niet zo veel uit en loopt de niet gevaccineerde, negatief geteste niet veel minder kans om in het ziekenhuis terecht te komen als het geval zou zijn als niet gevaccineerden ook binnen mogen komen zonder test.
Op basis van de huidige kennis weten we dat de kans om als ongevaccineerde in het ziekenhuis te belanden 9 keer zo hoog is als de kans voor een gevaccineerde. Dat lijkt me een belangrijk gegeven. De mate van besmettelijkheid, is helemaal niet relevant.
Is het de niet-gevaccineerde straffen? Dat lijkt de enige interpretatie waarbij de vaccinatiepas aan het eind van de maand nog zinvol voor is. (Het is een ander verhaal als nog niet iedereen de mogelijkheid tot vaccinatie heeft gehad, zoals in Denemarken het geval was voor ze open gingen van het weekend). Maar breng het dan ook zo en draag de gevolgen hiervan als politici. Het huidige verhaal is alsof men de volksgezondheid op het oog heeft, maar men wil gewoon vaccinatie als een soort autogordel behandelen. Draag je hem niet dan wordt je bestraft. Met het verschil dat het bij vaccinatie gaat om iets wat in je lichaam gebeurt, waardoor er wat wetgeving in de weg zit van inderdaad het weigeren bestraffen.
Ik ken natuurlijk enkel de publieke motivering van de maatregelen. En de regering geeft al 1,5 jaar consequent aan dat het beleid erop gericht is op de zorg te ontlasten. Daarbij past enerzijds een vaccinatiebeleid en anderzijds een testbeleid. Ik begrijp dus niet dat jouw enige interpretatie is dat men ongevaccineerden wil straffen.
Kijk naar Israel, hoge vaccinatiegraad, maar toch gaat het weer helemaal fout, verschrikkelijk veel besmettingen, hoe dan? Komt zeker door de ongevaccineerde?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:Ik heb drie kinderen in de leeftijd 17-20. Alle drie op verschillende scholen en in verschillende vriendengroepen.
Geen een van hen kent iemand in de genoemde leeftijdsgroep die ernstig ziek is geweest door COVID, laat staan hiervoor in het ziekenhuis is opgenomen is geweest.
Zelf ken ik ze ook niet.
Het zijn enkelingen die zo ziek zijn geweest. Geen grote groepen.

Daarom kan ik die groepsdruk voor het vaccineren van deze leeftijdsgroep echt niet begrijpen.

Angst is een slechte raadgever.
Ik ken twee mensen met deze klachten. Beiden zijn niet opgenomen geweest in het ziekenhuis. Daarnaast ken ik meerdere sportieve jongeren die ogenschijnlijk niet heel ziek zijn geweest en maanden na de besmetting nog steeds niet kunnen sporten/ hardlopen etc.
merel

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Als tijdelijke maatregel is het geen absurde regel. Maar dan moet er wel net als in Denemarken een duidelijke termijn voor zijn en duidelijke doelen.
Ik weet niet of men in Denemarken er van te voren een duidelijke termijn aan had gekoppeld.
NU zijn we in Nederland in de situatie dat bijna iedereen van boven de 12 volledig gevaccineerd kan zijn als diegene wil. Wat is het doel van deze vaccinatiepas nu.
Daar gaat het dus precies om. Als je wilt, kun je gevaccineerd zijn, maar lang niet iedereen is dat. Sterker nog, er zijn nog zoveel mensen ongevaccineerd dat er nog steeds zorg aan andere patiënten dan coronapatiënten uitgesteld moet worden en een lockdown hangt ook nog boven de markt.
Is het ziekenhuizen ontzien? Als gevaccineerde kun je nog steeds besmet worden (zeker na enige tijd), en ook al ben je mogelijk minder besmettelijk als je toch besmet wordt, het is niet totaal weg. De gevaccineerde mensen komen ongetest een druk cafe in. Stel jij komt daar als niet-gevaccineerde (maar wel negatief geteste) binnen. Dan is de kans dat je besmet wordt nog steeds vrij groot. Zeker bij drukke gelegenheden binnen maakt het allemaal niet zo veel uit en loopt de niet gevaccineerde, negatief geteste niet veel minder kans om in het ziekenhuis terecht te komen als het geval zou zijn als niet gevaccineerden ook binnen mogen komen zonder test.
Op basis van de huidige kennis weten we dat de kans om als ongevaccineerde in het ziekenhuis te belanden 9 keer zo hoog is als de kans voor een gevaccineerde. Dat lijkt me een belangrijk gegeven. De mate van besmettelijkheid, is helemaal niet relevant.
Is het de niet-gevaccineerde straffen? Dat lijkt de enige interpretatie waarbij de vaccinatiepas aan het eind van de maand nog zinvol voor is. (Het is een ander verhaal als nog niet iedereen de mogelijkheid tot vaccinatie heeft gehad, zoals in Denemarken het geval was voor ze open gingen van het weekend). Maar breng het dan ook zo en draag de gevolgen hiervan als politici. Het huidige verhaal is alsof men de volksgezondheid op het oog heeft, maar men wil gewoon vaccinatie als een soort autogordel behandelen. Draag je hem niet dan wordt je bestraft. Met het verschil dat het bij vaccinatie gaat om iets wat in je lichaam gebeurt, waardoor er wat wetgeving in de weg zit van inderdaad het weigeren bestraffen.
Ik ken natuurlijk enkel de publieke motivering van de maatregelen. En de regering geeft al 1,5 jaar consequent aan dat het beleid erop gericht is op de zorg te ontlasten. Daarbij past enerzijds een vaccinatiebeleid en anderzijds een testbeleid. Ik begrijp dus niet dat jouw enige interpretatie is dat men ongevaccineerden wil straffen.
Kijk naar Israel, hoge vaccinatiegraad, maar toch gaat het weer helemaal fout, verschrikkelijk veel besmettingen, hoe dan? Komt zeker door de ongevaccineerde?
In Israël zijn nog steeds 2 miljoen mensen van 16 jaar en ouder niet gevaccineerd, waaronder veel orthodoxe joden. Op een bevolking van 10 miljoen ( incl kinderen) is dat best veel
refo

Bericht door refo »

Israël heeft helemaal geen hoge vaccinatiegraad. 60% is gevaccineerd.
Vooral Palestijnen zijn niet ingeënt.
DDD

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
Als in een beperkte groep met veel onderlinge contacten weinig gevaccineerden zijn, is dat toch helemaal niet vreemd? Je verspreidt desinformatie.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Bezorgd schreef:Ik ben echt geen corona ontkenner oid. Maar er is veel bangmakerij over jongeren.

Ik niet.
Iemand wel?
Onder de 25 niet. Maar ik las dit verhaal een tijd geleden https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F en dat raakte me wel.
DDD

Bericht door DDD »

Heel ingrijpend inderdaad. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een probleem maken van de corona-pas. Laten ze blij zijn dat ze niet alleen onder begeleiding over straat mogen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef:

Ik niet.
Iemand wel?
Onder de 25 niet. Maar ik las dit verhaal een tijd geleden https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F en dat raakte me wel.
Met alle respect voor dit ingrijpende verhaal; Ik ben inmiddels 16 jaar getrouwd met een IC verpleegkundige en heb zelf in de tijd dat ik in een oncologiecentrum en een hospice werkte veel gezien. Die ingrijpende zaken halen de krant niet. Dus ik pleit bij dit soort verhalen wel voor realisme. Alle ouderen die na een ingrijpende ziekteperiode genezen zijn halen de krant niet.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Heel ingrijpend inderdaad. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een probleem maken van de corona-pas. Laten ze blij zijn dat ze niet alleen onder begeleiding over straat mogen.
En jij vind het abnormaal dat sommige de vergelijking maken met Joden? Dus jij vind dat ik al blij moet zijn vanwege het feit dat ik alleen de straat op mag? Sorry maar dit vind ik minstens net zo absurd als het gevalletje Urk wat nu in het nieuws is.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Habitat

Bericht door Habitat »

DDD schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een probleem maken van de corona-pas. Laten ze blij zijn dat ze niet alleen onder begeleiding over straat mogen.
Ijskoude zinnen, DDD. Zeer extreem.
Plaats reactie