Ik mis.....

Ander

Re: Ik mis.....

Bericht door Ander »

gertje schreef:
Ander schreef:
Katharina van Bora schreef:
Ander schreef:de kraamzuster... :ouin
Heb je een vraag? Stel m gerust, wie weet weet ik (ook) antwoord.
dank u, dank u. Maar 't was een prima zuster die veel werk verzette. En dan sta je er na een dag of 7 weer 'alleen' voor. Maar 't gaat goed hoor...
We vroegen ons alleen af wanneer de kleine op z'n rug mag gaan liggen. Na twee weken? Dat weet je dan vast wel... :)
Ander, ik begrijp dat jullie een zoon? of dochter? hebben gekregen? heb ik gemist denk :)

Van harte gefeliciteerd :)

(en volgens mij mogen ze gewoon op de rug liggen tegenwoordig)
:super
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

Ander schreef:
Ander schreef:
Katharina van Bora schreef:
Ander schreef:de kraamzuster... :ouin
Heb je een vraag? Stel m gerust, wie weet weet ik (ook) antwoord.
dank u, dank u. Maar 't was een prima zuster die veel werk verzette. En dan sta je er na een dag of 7 weer 'alleen' voor. Maar 't gaat goed hoor...
We vroegen ons alleen af wanneer de kleine op z'n rug mag gaan liggen. Na twee weken? Dat weet je dan vast wel... :)

Vanaf dag 1. Maar meestal adviseer ik vanaf het moment dat de baby niet meer misselijk is van de bevalling. Let er wel op, dat de baby niet steeds met het hoofdje dezelfde kant opligt, want dan kan het hoofdje scheefgroeien. Om dat te voorkomen, kun je het bedje regelmatig omdraaien of andersom opmaken. Ook in wisselende houdingen voeden, wat bij borstvoeding vanzelf gaat, maar bij flesvoeding ligt de baby vaak op de arm, die jij het prettigst vind.
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
henriët

Bericht door henriët »

gertje schreef:
vandaar tegenwoordig zoveel kinderen met platte achterhoofden, ik adviseer gewoon om en om leggen op de zij.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

henriët schreef:
gertje schreef:
vandaar tegenwoordig zoveel kinderen met platte achterhoofden, ik adviseer gewoon om en om leggen op de zij.
Tijd om een topic te openen met kraamvragen? :)
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
henriët

Bericht door henriët »

PvS schreef:
henriët schreef:
gertje schreef:
Goed idee hoor:)

Ik vraag me af of je als zwangere gewoon een glaasje wijn in de week gewoon drinken kunt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
huisman

Bericht door huisman »

henriët schreef:
PvS schreef:
henriët schreef:
gertje schreef:

Ik vraag me af of je als zwangere gewoon een glaasje wijn in de week gewoon drinken kunt.
Ik heb altijd gewoon door gedronken tijdens de zwangerschappen van huisvrouw :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

henriët schreef:Ik vraag me af of je als zwangere gewoon een glaasje wijn in de week gewoon drinken kunt.
éen glaasje wijn per week? moet kunnen, toch?
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:
Luther schreef:Zonderling mis ik al een hele tijd!
Dat kan ik begrijpen. Als hij zou besluiten om niet terug te komen zou het wel een verarming en een verdere uitholling van dit forum zijn. Ik kan daar dus goed inkomen, want de leer der vaderen is altijd een steen des aanstoots geweest.
Ik ben blij, DIA, dat je de uitleg van de relatie wedergeboorte-rechtvaardigmaking, zoals Zonderling die op RF altijd heeft uitgelegd, rekent onder de leer der vaderen. Ik heb je weleens wat anders horen stellen....
Daar ben ik niet mee op de hoogte. Lange discussies volg is sowieso nooit. De gunstige indruk heb ik door wat korte berichtjes waar ik helemaal bij kan vallen Verder ken ik de "Dogmatiek van Zondeling" ook niet...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ander

Bericht door Ander »

henriët schreef:
PvS schreef:
henriët schreef:
gertje schreef:

Mijn vrouw deed dat wel. Eén keer per week mag echt wel. Lekker een roseetje op zaterdag- of zondagavond, dat ging gewoon door hoor... :)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

henriët schreef:
gertje schreef:
Volgens mij zei Käthe dat ook...;) namelijk op de rug, alleen het hoofdje dan links, dan rechts.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

Ander schreef:
henriët schreef: Goed idee hoor:)

Mijn vrouw deed dat wel. Eén keer per week mag echt wel. Lekker een roseetje op zaterdag- of zondagavond, dat ging gewoon door hoor... :)
ik heb het ook 'gewoon' gedaan laatste zwangerschap
toch was ze tot het laatst toe eigenlijk steeds te klein
ik heb me achteraf beschuldigd dat het door de alcohol kwam (ook al was het dat ene glaasje in de week)
mijn advies: héél af en toe; maar zeker niet elke week.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik zou echt nooit alcohol drinken. De lever van een ongeboren kind werkt nog niet. (alleen om rode bloedcellen aan te maken dacht is). Omdat de lever nog niet werkt, kan het kindje niet de giftige alcohol stoffen afbreken. Het bloed circuleert door de baby, gaat terug naar de navelstreng. Een gedeelte komt opnieuw terug bij het kind. Omdat hier nog alcohol in zit, krijgt het kind opnieuw alcohol door het lichaam en kan opnieuw de lever het niet afbreken. Dat is het riskante aan alcohol drinken. Wij advisieren in het ziekenhuis ook om nooit alcohol te gebruiken. Zelf zou ik het nooit doen. Voor een goed doel kan ik me wel 9 maanden onthouden.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ander

Bericht door Ander »

mwah, 't gaat hier om af en toe een glaasje wijn. Dat is zo'n kleine hoeveelheid alcohol, en dan nog eens af en toe, maximaal 1x per week. Ik heb er wat over opgezocht op internet toen we onszelf de vraag stelde of het mocht en toen las ik ergens dat het niet bewezen is dat het schadelijk is. Wel wordt alcoholgebruik ontraden, logisch. Dus jet, af en toe mag best! :)
henriët

Bericht door henriët »

Ander schreef:mwah, 't gaat hier om af en toe een glaasje wijn. Dat is zo'n kleine hoeveelheid alcohol, en dan nog eens af en toe, maximaal 1x per week. Ik heb er wat over opgezocht op internet toen we onszelf de vraag stelde of het mocht en toen las ik ergens dat het niet bewezen is dat het schadelijk is. Wel wordt alcoholgebruik ontraden, logisch. Dus jet, af en toe mag best! :)
:love

kan ik me helemaal in vinden!
er zijn zoooveel dingen waar jehooguit iets van mag, ok, is geen punt voor 9 maanden, maar soms heb je wel een beetje het gevoel dat alles zoo overdreven wordt.
Ik heb nog een boek over zwangerschap van mn moeder liggen, dus jaren heel lang terug zeg maar.. en toen mocht je heel andere dingen juist niet of wel..
Af en toe een roséetje, mwah.. schaadt echt niet, daarnaast.. bij de andere twee heb ik dat altijd gedaan, die hadden/ hebben prima gewicht, zijn blakend van gezondheid en zijn geweldige kids!
Ander

Bericht door Ander »

henriët schreef:
Ander schreef:mwah, 't gaat hier om af en toe een glaasje wijn. Dat is zo'n kleine hoeveelheid alcohol, en dan nog eens af en toe, maximaal 1x per week. Ik heb er wat over opgezocht op internet toen we onszelf de vraag stelde of het mocht en toen las ik ergens dat het niet bewezen is dat het schadelijk is. Wel wordt alcoholgebruik ontraden, logisch. Dus jet, af en toe mag best! :)
:love

kan ik me helemaal in vinden!
er zijn zoooveel dingen waar jehooguit iets van mag, ok, is geen punt voor 9 maanden, maar soms heb je wel een beetje het gevoel dat alles zoo overdreven wordt.
Ik heb nog een boek over zwangerschap van mn moeder liggen, dus jaren heel lang terug zeg maar.. en toen mocht je heel andere dingen juist niet of wel..
Af en toe een roséetje, mwah.. schaadt echt niet, daarnaast.. bij de andere twee heb ik dat altijd gedaan, die hadden/ hebben prima gewicht, zijn blakend van gezondheid en zijn geweldige kids!
't Is jammer dat ik niet weet hoe foto's plaatsen werkt, anders had ik je wat laten zien... :) Niks geleden van een roseetje.
Gesloten