Inderdaad. Dat gezever over wat kerkenraden wel en niet goed doen (op dit thema) is dan ook voorbij hopelijk.Zeeuw schreef:Fijn! Dan kan de aandacht weer geheel en al op de prediking worden gericht.GerefGemeente-lid schreef:Tot mijn grote blijdschap en verwondering is de gehele gemeente met ingang van aanstaande woensdag (Biddag) weer welkom in de kerk. De zaal zal voorlopig nog gereserveerd zijn voor degenen die afstand wensen te houden.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Misschien kan dit topic nu wel gewoon dicht?
561 pagina's is toch meer dan genoeg?
561 pagina's is toch meer dan genoeg?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Het is altijd goed om te reflecteren op wat er gepasseerd is.
Ik heb daar even wat minder behoefte aan, maar misschien wil iemand nog zijn gram halen of steun betonen. Dan kan dat.
Ik heb daar even wat minder behoefte aan, maar misschien wil iemand nog zijn gram halen of steun betonen. Dan kan dat.
Corona is nog niet voorbij. Er kan de komende winter weer een lockdown komen.
die zullen er na de verkiezingen ongetwijfeld komen..............DDD schreef:Corona is nog niet voorbij. Er kan de komende winter weer een lockdown komen.
Ook hier on-topic aub.
Daarom hier wat berichten+reacties geknipt.
Daarom hier wat berichten+reacties geknipt.
- Delftenaar
Dat kan meevallen. Er is dan veel meer immuniteit aanwezig.DDD schreef:Corona is nog niet voorbij. Er kan de komende winter weer een lockdown komen.
-
Immuniteit vanuit besmetting wel inderdaad. De immuniteit vanuit vaccinaties is min of meer tijdelijk.Delftenaar schreef:Dat kan meevallen. Er is dan veel meer immuniteit aanwezig.DDD schreef:Corona is nog niet voorbij. Er kan de komende winter weer een lockdown komen.
We weten gewoon niet wat de varianten gaan doen. Ik denk wel dat als de maatregelen overal losgelaten word, je dan ook nooit meer terug zal gaan naar situatie die we gehad hadden. De mensheid kan het niet meer aan denk ik.
Misschien weet
dit wel: Kan het zijn er weer gevaarlijkere varianten komen? Het valt me op dat met het versoepelen van maatregelen er ook mildere varianten zijn. Is dit een verband?parsifal schreef:
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Dit eerste geloof ik niet zo. Er zijn niet echt sterke aanwijzingen dat immuniteit door vaccinatie minder is dan door besmetting. Ik denk wel dat de combinatie gevaccineerd + besmet beter is dan gevaccineerd + geboostered met zelfde (soort) vaccin. Maar dat is niet al te sterk gebaseerd op vakkennis. Als je nu kijkt naar wat er in Hong Kong gebeurt is het wel uitkijken met maatregelen loslaten en je bent beter af in een land met hoge vaccinatiegraad voor de ouderen (zoals Nieuw Zeeland).HersteldHervormd schreef: Immuniteit vanuit besmetting wel inderdaad. De immuniteit vanuit vaccinaties is min of meer tijdelijk.
We weten gewoon niet wat de varianten gaan doen. Ik denk wel dat als de maatregelen overal losgelaten word, je dan ook nooit meer terug zal gaan naar situatie die we gehad hadden. De mensheid kan het niet meer aan denk ik.
Het zou ook zo kunnen zijn dat een land beter af is (in de toekomst) als er regelmatige herbesmetting (of hervaccinatie) is. Voor dat zou ik wel willen afwachten tot er meer bekend is over lange termijn gevolgen van besmetting voor jonge kinderen.
Ja er kan weer een gevaarlijke variant komen (Hong Kong laat zien dat Omicron zeker niet ongevaarlijk is). Ik denk wel dat de komende jaren nieuwe varianten echt minder gevaarlijk zijn voor mensen die "(een deel van) het virus hebben gezien" door vaccinatie of eerdere besmetting. Niet zozeer dat ze minder besmet worden, maar dat ze na besmetting minder ziek worden.dit wel: Kan het zijn er weer gevaarlijkere varianten komen? Het valt me op dat met het versoepelen van maatregelen er ook mildere varianten zijn. Is dit een verband?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Delftenaar
De antistoffen in je bloed nemen na verloop van tijd af. Dat is echter normaal: anders zou op een gegeven moment door alle antistoffen tegen diverse virussen je bloed niet meer stromen vanwege de stroperigheid.HersteldHervormd schreef:Delftenaar schreef:Immuniteit vanuit besmetting wel inderdaad. De immuniteit vanuit vaccinaties is min of meer tijdelijk.DDD schreef:Corona is nog niet voorbij. Er kan de komende winter weer een lockdown komen.
De afweer op het niveau van t-cellen blijft gewoon in stand.
Ook in Genemuiden zijn zondag jl. de laatste diensten gehouden volgens de corona-richtlijnen van de afgelopen maanden.
Met ingang van de biddag zal er, en voortaan weer op de zondagen, tweemaal dienst gehouden worden. De derde dienst, hier bekend als de 1,5 meter dienst, is vervallen. De dominee zal daarmee zijn derde diensten elders in de classis gaan houden.
Met ingang van de biddag zal er, en voortaan weer op de zondagen, tweemaal dienst gehouden worden. De derde dienst, hier bekend als de 1,5 meter dienst, is vervallen. De dominee zal daarmee zijn derde diensten elders in de classis gaan houden.
-
- Verbannen
Komen de diensten niet meer online? Ik zie die van gisteren nog niet op Kerkomroep.GGG038 schreef:Ook in Genemuiden zijn zondag jl. de laatste diensten gehouden volgens de corona-richtlijnen van de afgelopen maanden.
Die van gisteren waarschijnlijk niet; de ochtend- en middagdienst waren beide H.A.
De avonddienst was nabetrachting en komt misschien nog online. Dat weet ik niet.
De komende tijd verwacht ik dat wel weer. De eerstvolgende zullen de beide biddag diensten zijn.
De avonddienst was nabetrachting en komt misschien nog online. Dat weet ik niet.
De komende tijd verwacht ik dat wel weer. De eerstvolgende zullen de beide biddag diensten zijn.
-
- Verbannen
De diensten van gisteren staan helaas ook nog niet online...GGG038 schreef:Die van gisteren waarschijnlijk niet; de ochtend- en middagdienst waren beide H.A.
GerefGemeente-lid schreef:De diensten van gisteren staan helaas ook nog niet online...GGG038 schreef:Die van gisteren waarschijnlijk niet; de ochtend- en middagdienst waren beide H.A.
Ik weet inmiddels hoe het komt: onze koster is momenteel in Polen. Hij is een van de vrijwilligers in het team van Genemuidenaren die voedsel bereiden voor de Oekraïense vluchtelingen (zie de diverse berichtgeven hierover op Genemuidenactueel.nl en de doneeractie: Genemuiden helpt aan de grens | Geld inzamelen | Doneeractie.nl
Daarna zal hij de diensten weer bijwerken en online plaatsen.