ik heb consequent op vakantie niet gewassen en ik moet togeven dat ik zaterdagmorgen wel even moest slikken toen ik de badkamer binnenkwam.....
maar het is gelukt!

En hoe wordt het urgel vaak gebruikt?Gijs83 schreef:De gitaar wordt tegenwoordig vaak in 'bandachtige-setting' gebruikt. Vandaar!Hendrikus schreef:Wat niet? Een piano? Een gitaar?Gijs83 schreef:Inderdaad, zonder hier discussie aan te gaan, dat vind ik nou weer net niet kunnen. Ik vind het ook niet echt een instrument voor in de kerk.
Wat is het verschil met de harp van David? Dat waren toch ook snaren?
Dat weet je toch zelf ook zeer best!Democritus schreef:Gijs wat is er mis met een band?Gijs83 schreef:De gitaar wordt tegenwoordig vaak in 'bandachtige-setting' gebruikt. Vandaar!Hendrikus schreef:Wat niet? Een piano? Een gitaar?Gijs83 schreef:Inderdaad, zonder hier discussie aan te gaan, dat vind ik nou weer net niet kunnen. Ik vind het ook niet echt een instrument voor in de kerk.
Wat is het verschil met de harp van David? Dat waren toch ook snaren?
JolandaOudshoorn schreef:ik denk het niet, Gijs. Ik weet het zelf ook niet. Vertel mij het verschil tussen een orkest, een band en een fanfare.
Ik denk dat veel mensen dat gebruik niet kennen: zoveel ijshockey hebben we hier niet. Een voorbeeldje:Bert Mulder schreef:En hoe wordt het urgel vaak gebruikt?
Was het bijvoorbeeld tot voor kort zeer gebruikelijk om het urgel voor hockey wedstrijden te gebruiken, om de spelers en het publiek op te hitsen en in de stemming te brengen....
Dan moet je toch eens naar Tienhoven gaan. Daar zingen ze met begeleiding van koperblazers. Een urgel hebben ze niet eens. En er wordt prima bij gezongen! In feite is het de ideale begeleiding van de gemeentezang, want de gemeente ademt met de blazers mee. Niks geen gezeur met ongelijke inzetten en zo: je ziet die trompettist ademen, dan adem je vanzelf mee.albion schreef:Nou, ik zie nog geen fanfare in de kerk staan. Jij wel?JolandaOudshoorn schreef:ik denk het niet, Gijs. Ik weet het zelf ook niet. Vertel mij het verschil tussen een orkest, een band en een fanfare.
Hier is het dus een keyboard.Hendrikus schreef:Ik denk dat veel mensen dat gebruik niet kennen: zoveel ijshockey hebben we hier niet. Een voorbeeldje:Bert Mulder schreef:En hoe wordt het urgel vaak gebruikt?
Was het bijvoorbeeld tot voor kort zeer gebruikelijk om het urgel voor hockey wedstrijden te gebruiken, om de spelers en het publiek op te hitsen en in de stemming te brengen....
http://www.youtube.com/watch?v=h8Gi5lvoEjI&hl=nl
Een band wordt vaak werelds gezelschap mee bedoeld of als met al wat wereldse instrumenten gaat gebruiken noemt men zich een band.JolandaOudshoorn schreef:ik denk het niet, Gijs. Ik weet het zelf ook niet. Vertel mij het verschil tussen een orkest, een band en een fanfare.
Wat zijn nou weer wereldse instrumenten?Gijs83 schreef:Een band wordt vaak werelds gezelschap mee bedoeld of als met al wat wereldse instrumenten gaat gebruiken noemt men zich een band.