Oranjegekte

Afgewezen

Re: Oranjegekte

Bericht door Afgewezen »

Bart schreef:ff hoor

Als het Koninklijkhus ook vertegenwoordigd is op het WK voetbal mag dat dan wel ? Ik denk dat WA en zijn vrouw er zondag bij zijn

Ik heb altijd begrepen dat hun gereformeerd zijn ?
'Hun' zijn van de PKN. En nee, als zij erbij zijn, mag het nog niet. ;)
Bart

Bericht door Bart »

En dus.... is de Koninklijkegezindheid onder de pkn afgelopen?

Snappe jullie nu dat ik jullie af en toe echt niet begrijp ?
Ander

Bericht door Ander »

Bart schreef:En dus.... is de Koninklijkegezindheid onder de pkn afgelopen?

Ik ben van de GerGem, draag het koningshuis een warm hart toe en keur de aanwezigheid van de kroonprins en zijn vrouw in Zuid-Afrika af. Snap je?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Neen hoor dat denk ik niet. Over het algemeen zijn PKNers gek op hunnies.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Vind je het erg als ik jou niet begrijp? ;)
Bart

Bericht door Bart »

Snap ik nog steeds niet,
dat toen ik zei dat ik niets met het Koninklijkhuis had en heb en het geldverspillend vind ,dat ik heel wat commentaar kreeg in een vorige discussie.

zijn we we wel rechtlijnig offuh ???
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Bart schreef:Snap ik nog steeds niet,
dat toen ik zei dat ik niets met het Koninklijkhuis had en heb en het geldverspillend vind ,dat ik heel wat commentaar kreeg in een vorige discussie.

zijn we we wel rechtlijnig offuh ???
Misschien passen je frustraties richting koninklijk huis beter in een andere topic. Hoe dan ook, wat je nu allemaal roept, raakt kant noch wal. ::salut
Bart

Bericht door Bart »

Zoals al mijn antwoorden hier (slaan nergens op in julie ogen)
Wees niet zo moeilijk en geniet van een evenement en verlies God nooit en te nimmer uit het oog en je hart

laatse bijdrage van mij in deze discussie
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bart schreef:Zoals al mijn antwoorden hier (slaan nergens op in julie ogen)
Wees niet zo moeilijk en geniet van een evenement en verlies God nooit en te nimmer uit het oog en je hart
(...)
Klinkt als een contradictio in terminis.
Ander

Bericht door Ander »

Mister schreef:
Bart schreef:Zoals al mijn antwoorden hier (slaan nergens op in julie ogen)
(...)
Klinkt als een contradictio in terminis.
ik weet niet of Bart dit snapt. Maar Mister bedoelt dat er een tegenstelling aanwezig is in je opmerking, Bart! :)
Marnix

Bericht door Marnix »

Luther schreef:Laten we hopen dat NL zondag verliest van Duitsland of Spanje. Het Wilhelmus neemt er al een voorschot op:
...ben ik van Duitsen bloed.
...de koning van Hispanje heb ik altijd geëerd.
Onzin :) Het Wilhelmus geeft zeer duidelijk aan dat we moeten hopen op een overwinning op Spanje en een overwinning van Spanje ons zwaar zou raken:

Dat u de Spanjaards krenken,
o edel Neerland zoet,
als ik daaraan gedenke,
mijn edel hart dat bloedt.

(vers 10)

Overigens, even serieus, ik denk dat het sowieso beter is dat Nederland wint. Anders ben ik bang dat er wel weer clubjes halve zolen zich gaan misdragen.. als ze er zo dicht bij zijn en het niet zouden redden. Overigens dacht ik dat jij niet zo van de landsgrenzen en zo was. Wat maakt het dan uit of de ramp van het winnen van de cup het ene land treft of het ander? ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Mara schreef:Ik weet niet welke dominee dit was, maar het klinkt mij helemaal niet sektarisch in de oren, maar gewoon reformatorisch.
Alleen zal de ene predikant het scherper zeggen dan de ander.
Ik denk dat hij vreest voor de oordelen Gods.
Als zovelen (11 miljoen ?) de afgod aanbidden, althans, daar lijkt het soms op, mag een rechtse predikant daar toch wel wat van zeggen ?
Tja.... of je spant het voor je karretje. En ik blijf het zeggen: Het is onzin dat 11 miljoen mensen de afgod aanbidden. Het blijft me verbazen dat mensen het onderscheid niet kunnen maken tussen voetbal kijken en koning voetbal aanbidden. Dat is net zo iets als stellen dat iedereen die een spaarrekening heeft de mammon aanbidt en iedereen die wel eens een drankje drinkt alcohol als afgod heeft.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afgewezen schreef:
Bart schreef:ff hoor

Als het Koninklijkhus ook vertegenwoordigd is op het WK voetbal mag dat dan wel ? Ik denk dat WA en zijn vrouw er zondag bij zijn

Ik heb altijd begrepen dat hun gereformeerd zijn ?
'Hun' zijn van de PKN. En nee, als zij erbij zijn, mag het nog niet. ;)
Je kent toch dat boekje van Bert Klei wel?
De koningin is lekker hervormd!
http://www.refdag.nl/nieuws/de_koningin ... d_1_355208
~~Soli Deo Gloria~~
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marnix schreef:Het Wilhelmus geeft zeer duidelijk aan dat we moeten hopen op een overwinning op Spanje en een overwinning van Spanje ons zwaar zou raken:

Dat u de Spanjaards krenken,
o edel Neerland zoet,
als ik daaraan gedenke,
mijn edel hart dat bloedt.

(vers 10)
Grappig! Die kende ik weer niet.
Marnix schreef:Overigens, even serieus, ik denk dat het sowieso beter is dat Nederland wint. Anders ben ik bang dat er wel weer clubjes halve zolen zich gaan misdragen.. als ze er zo dicht bij zijn en het niet zouden redden. Overigens dacht ik dat jij niet zo van de landsgrenzen en zo was. Wat maakt het dan uit of de ramp van het winnen van de cup het ene land treft of het ander? ;)
Kijk naar de vergrote letters: dat is al een reden op zichzelf om niets met het WK te maken te willen hebben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Luther schreef:
Marnix schreef:Overigens, even serieus, ik denk dat het sowieso beter is dat Nederland wint. Anders ben ik bang dat er wel weer clubjes halve zolen zich gaan misdragen.. als ze er zo dicht bij zijn en het niet zouden redden.
Kijk naar de vergrote letters: dat is al een reden op zichzelf om niets met het WK te maken te willen hebben.
Weer precies een reactie waarvan Marnix zegt
Tja.... of je spant het voor je karretje. En ik blijf het zeggen: Het is onzin dat 11 miljoen mensen de afgod aanbidden. Het blijft me verbazen dat mensen het onderscheid niet kunnen maken tussen voetbal kijken en koning voetbal aanbidden. Dat is net zo iets als stellen dat iedereen die een spaarrekening heeft de mammon aanbidt en iedereen die wel eens een drankje drinkt alcohol als afgod heeft.
Zullen we het maar eens zijn dat we het er niet eens over worden? En een ieder die voetbal wil kijken, moet dat maar doen. Een ieder die het niet wil, ga je gang...
:lock
The Groom's still waiting at the altar
Gesloten