Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door jakobmarin »

-DIA- schreef:
Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:
Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw
met een kort en krachtig voorwoord van ds. Van Boven
Die zou ik ook graag willen... Maar ja alles is duur tegenwoordig
Dure tijden, maar nog geen hongersnood, hoewel het Woord dierbaar
wordt...
Volgens mij heb jij nog een uitgebreide boekenkast staan. :)
Er zou nog meer bij kunnen hoor... :)
En wat boven dezelve is, mijn zoon! wees gewaarschuwd; van vele boeken te maken is geen einde, en veel lezens is vermoeiing des vleses. (Prediker 12)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-DIA-
Berichten: 32830
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door -DIA- »

jakobmarin schreef:
-DIA- schreef:
Afgewezen schreef:
-DIA- schreef: Die zou ik ook graag willen... Maar ja alles is duur tegenwoordig
Dure tijden, maar nog geen hongersnood, hoewel het Woord dierbaar
wordt...
Volgens mij heb jij nog een uitgebreide boekenkast staan. :)
Er zou nog meer bij kunnen hoor... :)
En wat boven dezelve is, mijn zoon! wees gewaarschuwd; van vele boeken te maken is geen einde, en veel lezens is vermoeiing des vleses. (Prediker 12)
Bezorgd zijn over het heil van je naaste is te prijzen!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Zucht
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:52

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Zucht »

-DIA- schreef:
Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw met een kort en krachtig voorwoord van ds. Van Boven
Die zou ik ook graag willen... Maar ja alles is duur tegenwoordig Dure tijden, maar nog geen hongersnood, hoewel het Woord dierbaar wordt...


Dia ik geniet altijd van je reacties, prachtig. En... ik denk dat ik één van de weinige ben, maar 9 van de 10 keer kan ik ook van harte instemmen met wat je schrijft. Ik heb helaas niet zoveel tijd (als jij), om op refoforum te zitten, anders zou ik je wat vaker bijvallen.
Vreselijk domme reactie van jacobmarin. Het ware te wensen dat hij is wat meer van zulke boeken zou lezen.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17540
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door huisman »

Thomas Boston : Afbeelding

Vier indringende en onderwijzende preken over deze tekst: Een iegelijk die de Naam van Christus noemt, sta af van ongerechtigheid.

Van harte aanbevolen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Mara »

Zucht schreef:
-DIA- schreef:
Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw met een kort en krachtig voorwoord van ds. Van Boven
Die zou ik ook graag willen... Maar ja alles is duur tegenwoordig Dure tijden, maar nog geen hongersnood, hoewel het Woord dierbaar wordt...


Dia ik geniet altijd van je reacties, prachtig. En... ik denk dat ik één van de weinige ben, maar 9 van de 10 keer kan ik ook van harte instemmen met wat je schrijft. Ik heb helaas niet zoveel tijd (als jij), om op refoforum te zitten, anders zou ik je wat vaker bijvallen.
Vreselijk domme reactie van jacobmarin. Het ware te wensen dat hij is wat meer van zulke boeken zou lezen.
Nee hoor, ik sluit me bij je aan. Als ik DIA lees, is het net of ik mijn dierbare vader weer hoor. Die kon het ook zo prachtig verwoorden.
Dan kan het mij met jaloersheid vervullen, want zo'n nabij leven als DIA heeft, (en mijn lieve vader had) zou ik ook wel willen.
Een woord wat ik nog nooit gehoord had, voordat ik op een forum kwam: hypercalvinisme. Wat een naar woord. :fi
En als het naar iemand toe wordt gezegd, is het een nare beschuldiging.
Eigenlijk, op de man.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Dodo »

Zucht schreef:
-DIA- schreef:
Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw met een kort en krachtig voorwoord van ds. Van Boven
Die zou ik ook graag willen... Maar ja alles is duur tegenwoordig Dure tijden, maar nog geen hongersnood, hoewel het Woord dierbaar wordt...


Dia ik geniet altijd van je reacties, prachtig. En... ik denk dat ik één van de weinige ben, maar 9 van de 10 keer kan ik ook van harte instemmen met wat je schrijft. Ik heb helaas niet zoveel tijd (als jij), om op refoforum te zitten, anders zou ik je wat vaker bijvallen.
Vreselijk domme reactie van jacobmarin. Het ware te wensen dat hij is wat meer van zulke boeken zou lezen.
Welja...
Ga je schamen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16767
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef: Een woord wat ik nog nooit gehoord had, voordat ik op een forum kwam: hypercalvinisme. Wat een naar woord. :fi
En als het naar iemand toe wordt gezegd, is het een nare beschuldiging.
Eigenlijk, op de man.
Je hebt kennelijk "Afwachten of verwachten" van Klaas van der Zwaag niet gelezen.
Kan ik je aanraden.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4024
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Zucht schreef:
-DIA- schreef:
Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw met een kort en krachtig voorwoord van ds. Van Boven
Die zou ik ook graag willen... Maar ja alles is duur tegenwoordig Dure tijden, maar nog geen hongersnood, hoewel het Woord dierbaar wordt...


Dia ik geniet altijd van je reacties, prachtig. En... ik denk dat ik één van de weinige ben, maar 9 van de 10 keer kan ik ook van harte instemmen met wat je schrijft. Ik heb helaas niet zoveel tijd (als jij), om op refoforum te zitten, anders zou ik je wat vaker bijvallen.
Vreselijk domme reactie van jacobmarin. Het ware te wensen dat hij is wat meer van zulke boeken zou lezen.
Nee hoor, ik sluit me bij je aan. Als ik DIA lees, is het net of ik mijn dierbare vader weer hoor. Die kon het ook zo prachtig verwoorden.
Dan kan het mij met jaloersheid vervullen, want zo'n nabij leven als DIA heeft, (en mijn lieve vader had) zou ik ook wel willen.
Een woord wat ik nog nooit gehoord had, voordat ik op een forum kwam: hypercalvinisme. Wat een naar woord. :fi
En als het naar iemand toe wordt gezegd, is het een nare beschuldiging.
Eigenlijk, op de man.
Je kent Dia blijkbaar persoonlijk, want anders vind ik dit wel wat "hoogdravende" taal.
En verder is het is nog altijd zo; "wie kaatst, moet de bal verwachten".
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Je kent Dia blijkbaar persoonlijk, want anders vind ik dit wel wat "hoogdravende" taal.
En verder is het is nog altijd zo; "wie kaatst, moet de bal verwachten".
Nee ik ken DIA niet persoonlijk.
En wat bedoel je precies met wie kaatst?
We zijn hier toch niet bezig met een wedstrijd?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32830
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door -DIA- »

Terri schreef:
Mara schreef: Nee hoor, ik sluit me bij je aan. Als ik DIA lees, is het net of ik mijn dierbare vader weer hoor. Die kon het ook zo prachtig verwoorden.
Dan kan het mij met jaloersheid vervullen, want zo'n nabij leven als DIA heeft, (en mijn lieve vader had) zou ik ook wel willen.
Een woord wat ik nog nooit gehoord had, voordat ik op een forum kwam: hypercalvinisme. Wat een naar woord. :fi
En als het naar iemand toe wordt gezegd, is het een nare beschuldiging.
Eigenlijk, op de man.
Je kent Dia blijkbaar persoonlijk, want anders vind ik dit wel wat "hoogdravende" taal.
En verder is het is nog altijd zo; "wie kaatst, moet de bal verwachten".
Zo'n mens als ik ben zal er wel geen tweede zijn..
En ook: We horen immers de ander uitnemender te achten dan onszelf?
Een tweede punt is of het echt neerdrukt of dat je er een gevierd man mee kunt worden.
Er moet, zo zeiden de ouden wel terecht, wel eens gewicht aan de klok hangen.

Ik ben het trouwens helemaal niet met Mara eens als ze denkt dat ik een zo nabij
leven heb. Hier heb ik me weg te schamen als we bedenken wie en wat we moesten
zijn, en wie en wat we zijn.

En hiermee acht ik voorlopig genoeg gezegd te hebben.
In afwachting van een reactie van de beheerder van dit forum.
Want ik zou graag weten wat hier nu de regels zijn als de 'gewone' regels
blijkbaar niet meer gelden....

Plus dat ik graag, wat bescherming voor de leer der vaderen zou zien.
Een opkomen voor de Waarheid zoals omschreven in de 3 form. van Enigheid
en bescherming voor hen die staan in de lijn van de reformatie en
nadere reformatie
Want dit is de hele zaak: Deze wordt niet meer verdragen,
en... niet meer verstaan.
Het kan toch niet zo zijn dat Refoforum degenen die niet anders kunnen
voor hun consciëntie het mikpunt van alles worden? We krijgen dan de
situatie dat vreemden over ons gaan heersen, en dat moeten we toch niet
willen?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door eilander »

On-topic graag.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Mara schreef:Door wie is het geschreven Dodo?
Ik heb vanmorgen Zonder genade van Renate Dorrestein in één ruk uitgelezen.
Niet dat het nu zo boeiend was, maar je moet wat als je in een kamertje van 3 x 3, zonder uitzicht, moet wachten.
Het thema is op zich veelbelovend, echtpaar dat hun zoon, hun enig kind, verliest en man en vrouw hebben een afzonderlijk rouwproces, wat hen uit elkaar drijft.
Maar ik vond het een vermoeiend boek, met die steeds wisselende schetsen van heden en verleden, ik raakte steeds de draad kwijt.
Maar ach, dat is soms de bedoeling van literatuur geloof ik. :hum
O, dat is zo vervelend, dat geswitch. Gebruik gewoon fatsoenlijke flashbacks, vind ik dan. :hum
Omdat je niet in de gaten hebt dat het ineens een stuk verder, dan wel stuk terug is.
Eerst komt er een beschrijving van een leuk gezinnetje, met een leuk zoontje en ineens is moeder slapeloos, al maanden, hoop gedoe, onderlinge gekrakeel, blijkt het jongetje te zijn overleden. Waaraan? Hoe oud?
Later blijkt hij te zijn doodgeschoten in een disco, er duikt een vriendinnetje op in het verhaal, die weer later zwanger blijkt te zijn, maar niet van die zoon. :bobo
Het kan echt aan mij liggen hoor, was misschien niet in de juiste stemming voor dit boek, maar deze auteur kan toch wel beter?
Ze kan in ieder geval vloeken als de beste, daarom lees ik nooit meer wat van haar. Ooit op vakantie wat gelezen, maar dat was meteen het laatste.

Hier weer een hele stapel boeken uit een charityshop en poundshop. Meer dan 30 boeken voor nog geen 15 euro.... Daar lag veel literatuur. Alle boeken van Jane Austen voor 20 pence (22 eurocent) per boek.De beste man ronde het bedrag nog naar beneden af. Daarna begon hij te praten en kwamen we haast niet meer weg. Nog wat leuke tips voor de omgeving gekregen die echt de moeite waard waren. All for the same price :-)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4024
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Terri schreef:
Je kent Dia blijkbaar persoonlijk, want anders vind ik dit wel wat "hoogdravende" taal.
En verder is het is nog altijd zo; "wie kaatst, moet de bal verwachten".
Nee ik ken DIA niet persoonlijk.
En wat bedoel je precies met wie kaatst?
We zijn hier toch niet bezig met een wedstrijd?
Het is niet on-topic,(sorry) maar ik ben Mara een antwoord schuldig.

Ik bedoel alleen maar , dat als je heel stellig bent in je uitspraken, oordelen enz., je ook kan verwachten dat je soortgelijke reacties terug krijgt. Dit geldt een ieder die iets schrijft.
En dit gezegde slaat niet alleen op wedstrijden, maar is wel wat breder te trekken denk ik.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door SecorDabar »

Dodo schreef:
Zucht schreef:
-DIA- schreef:
Zucht schreef:Der armen spijs (deel 1) van ds. G. Mouw met een kort en krachtig voorwoord van ds. Van Boven
Die zou ik ook graag willen... Maar ja alles is duur tegenwoordig Dure tijden, maar nog geen hongersnood, hoewel het Woord dierbaar wordt...


Dia ik geniet altijd van je reacties, prachtig. En... ik denk dat ik één van de weinige ben, maar 9 van de 10 keer kan ik ook van harte instemmen met wat je schrijft. Ik heb helaas niet zoveel tijd (als jij), om op refoforum te zitten, anders zou ik je wat vaker bijvallen.
Vreselijk domme reactie van jacobmarin. Het ware te wensen dat hij is wat meer van zulke boeken zou lezen.
Welja...
Ga je schamen.
Het inderdaad een beetje een ongelukkige reactie van Zucht.
Dat kan elk mens overkomen: tot hinken en zinken ieder ogenblik gereed.....
Misschien is het beter te vragen warom Zucht het een domme reactie vind.

Verder doet de reactie van Jacobmarin niets af van wat er geschreven staat in genoemde bijbeltekst.
Inderdaad is lezen vermoeidheid des vleses. Ik geef Jacobmarin daarin groot gelijk, maar boven al Gods Woord: het boek Prediker!

Jacobmarin zal het mij wel niet kwalijk nemen dat we met elkaar de hand in eigen boezem moeten nemen,
dat we door het informatietijdperk een overvloed van informatie over ons heen krijgen.
WE ZIJN ZELF OP DIT FORUM OOK BEZIG MET HET VERMEERDEN VAN INFORMATIE TER LEZING AAN ANDEREN :super
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door jakobmarin »

SecorDabar schreef:Misschien is het beter te vragen warom Zucht het een domme reactie vind.
Ja, daar ben ik nu ook wel eens benieuwd naar, Zucht, wat er dom is aan het citeren van bijbelteksten die ook nog es te maken hebben met het onderwerp? :)
SecorDabar schreef:Verder doet de reactie van Jacobmarin niets af van wat er geschreven staat in genoemde bijbeltekst.
Inderdaad is lezen vermoeidheid des vleses. Ik geef Jacobmarin daarin groot gelijk, maar boven al Gods Woord: het boek Prediker!

Jacobmarin zal het mij wel niet kwalijk nemen dat we met elkaar de hand in eigen boezem moeten nemen,
dat we door het informatietijdperk een overvloed van informatie over ons heen krijgen.
WE ZIJN ZELF OP DIT FORUM OOK BEZIG MET HET VERMEERDEN VAN INFORMATIE TER LEZING AAN ANDEREN :super
Ik kan je helemaal onderschrijven SecorDabar, ik lees me soms een slag in de rondte en daarbij schrijf ik ook nog wel eens het een en ander, en het is allemaal soms erg vermoeiend.

Een opmerking daarbij is dat Prediker ansich niet zegt dat veel lezen of schrijven ZONDIG is; hij zegt dat het vermoeiend is.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gesloten