Maatregelen kerk ivm coronavirus
-
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Zijn er eigenlijk nog kerken waar men nog afstand houdt in de eredienst? In mijn omgeving hebben volgens mij alle kerken de afstand regels laten vervallen.
Ja hij. Maar waartoe wilt u dat weten? Is dat niet meer een persoonlijke overweging? Zou het zijn vertrouwen op het vaccin zijn? Dat geloof ik niet, want daarvoor ken ik mijn broer net iets te goed.Hendrikus schreef:Is je broer gevaccineerd?-DIA- schreef:Mijn broer... hij woont net als ik, alleen... is tot op deze dag nog niet besmet geweest, althans niet bewust. Toen het virus mij in de nacht overviel was hij de dag ervoor bij me geweest, ik moet toen het virus al in me gedragen hebben... en toch... hij bleef verschoond... tot nu toe.
Soms weet je niet waar je besmet wordt, soms kom iemand in nauw contact en wordt niet besmet...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik zag afgelopen weekend dat 'de kerk' het afschaffen van de regels volgde, maar dat 'men' dat niet altijd deed: sommige mensen hielden afstand en ik heb ook nog een enkel mondkapje gezien.Henk J schreef:Zijn er eigenlijk nog kerken waar men nog afstand houdt in de eredienst? In mijn omgeving hebben volgens mij alle kerken de afstand regels laten vervallen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Veel kerken hebben een vak gereserveerd voor mensen die liever nog anderhalve meter afstand willen houden.Henk J schreef:Zijn er eigenlijk nog kerken waar men nog afstand houdt in de eredienst? In mijn omgeving hebben volgens mij alle kerken de afstand regels laten vervallen.
~~Soli Deo Gloria~~
Tjonge, alweer zo'n argwanende wedervraag. Je vertelt dat je broer niet besmet is en jij wel. Dan ligt de vraag voor de hand of hij gevaccineerd is. Dat jij het niet bent, geloof ik graag. 1 + 1 = 2.-DIA- schreef:Ja hij. Maar waartoe wilt u dat weten? Is dat niet meer een persoonlijke overweging? Zou het zijn vertrouwen op het vaccin zijn? Dat geloof ik niet, want daarvoor ken ik mijn broer net iets te goed.Hendrikus schreef:Is je broer gevaccineerd?-DIA- schreef:Mijn broer... hij woont net als ik, alleen... is tot op deze dag nog niet besmet geweest, althans niet bewust. Toen het virus mij in de nacht overviel was hij de dag ervoor bij me geweest, ik moet toen het virus al in me gedragen hebben... en toch... hij bleef verschoond... tot nu toe.
Soms weet je niet waar je besmet wordt, soms kom iemand in nauw contact en wordt niet besmet...
~~Soli Deo Gloria~~
We gaan ook hier weer ontopic: Maatregelen kerk ivm coronavirus. Er is een subdiscussie ontstaan over het wel en niet besmet raken. Dat kan in een andere COVID-topic verder besproken worden.
Een mooi interview met de voorzitter van het CIO in het RD.
Hij spreekt niet over misbruik van de vrijheid van godsdienst. Dat begrijp ik, gezien zijn rol. Maar er zijn mijns inziens wel kerken in gereformeerde kring geweest die wel degelijk misbruik maakten van hun vrijheid.
Hij spreekt niet over misbruik van de vrijheid van godsdienst. Dat begrijp ik, gezien zijn rol. Maar er zijn mijns inziens wel kerken in gereformeerde kring geweest die wel degelijk misbruik maakten van hun vrijheid.
Heers toch niet over de gewetens van anderen.DDD schreef:Een mooi interview met de voorzitter van het CIO in het RD.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
- Verbannen
Het moge duidelijk zijn dat ik me in dezen het meest thuisvoel bij de scriba van de HHK te Ouderkerk aan den IJssel en niet bij de scriba van onze gemeente.Bertiel schreef:interessant artikel
de scriba van de GG in Oostkapelle geeft de overheid een 9, de scriba van de HHK in Ouderkerk a.d. IJssel een 5, en de scriba van CGK Veenendaal (Pniel) een 9
-
Dat mondkapje zal wel verdwijnen. Maar ik kan me voorstellen dat sommige dingen blijvend zullen zijn: niet meer snotterend en hoestend op je werk binnengehaald worden als een held omdat je komt, maar het verzoek krijgen je bacillen alleen thuis te verspreiden. Niet meer de massale drieklapper voor de hele kring op verjaardagen. En mogelijk ook iets meer afstand houden. Maar misschien heb ik het mis, en verdwijnt onze aangeleerde afstand ook weer heel snelErik1960 schreef:Ik zag afgelopen weekend dat 'de kerk' het afschaffen van de regels volgde, maar dat 'men' dat niet altijd deed: sommige mensen hielden afstand en ik heb ook nog een enkel mondkapje gezien.Henk J schreef:Zijn er eigenlijk nog kerken waar men nog afstand houdt in de eredienst? In mijn omgeving hebben volgens mij alle kerken de afstand regels laten vervallen.
Die laatste geeft de overheid een 7.Bertiel schreef:interessant artikel
de scriba van de GG in Oostkapelle geeft de overheid een 9, de scriba van de HHK in Ouderkerk a.d. IJssel een 5, en de scriba van CGK Veenendaal (Pniel) een 9
Idd. Typefout
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
- Verbannen
Tot mijn grote blijdschap en verwondering is de gehele gemeente met ingang van aanstaande woensdag (Biddag) weer welkom in de kerk. De zaal zal voorlopig nog gereserveerd zijn voor degenen die afstand wensen te houden.
Fijn! Dan kan de aandacht weer geheel en al op de prediking worden gericht.GerefGemeente-lid schreef:Tot mijn grote blijdschap en verwondering is de gehele gemeente met ingang van aanstaande woensdag (Biddag) weer welkom in de kerk. De zaal zal voorlopig nog gereserveerd zijn voor degenen die afstand wensen te houden.