Maar HSV en kanttekeningen zijn toch geen tegenstelling? Zelf gebruik ik voor dagelijks gebruik de HSV, heb de Bijbel app op m'n telefoon waar SV en HSV in staan, gebruik deze beide, en voor onderzoek gebruik ik regelmatig de kanttekeningen online.Rh1990 schreef:D.m.v. Bijbelverklaarders, kanttekeningen die we bij de HSV missen, geschriften van oudvaders/tegenwoordige dominees en vele van Gods volk.Johann Gottfried Walther schreef:Hoe weet je of het een diepere/bevindelijke laag is of inlegkunde?Rh1990 schreef:
Ik denk dat ze nooit over zichzelf zouden zeggen dat een theoloog zijn, maar dat er in heel veel teksten weldegelijk een diepere laag ligt die niet iedereen ziet dat wordt dan al snel inlegkunde of gezelschapsgebeuren genoemd, maar onderzoek dat maar eens nauw. Ik denk niet dat die mensen graag dingen zelf verzinnen o.i.d.
En ik ben het ook van harte met die persoon eens het is geen begripsleer, maar een geloofsleer. Nicodemus dacht ook dat hij alles wist, maar hij wist ten diepste niks.
Volgens mij zijn er weinig HSV lezers die stellen dat je aan de kanttekeningen niets meer hebt.