Ja, worden bij jullie de gemeenteleden in beeld gebracht? Ik heb nog weinig livestreams gezien waar dat gebeurde. Bij de livestreams die ik zag werden consequent alleen de voorganger, het orgel en bijvoorbeeld het psalmbord in beeld gebracht. Om het samenkomen na te bootsen is het best goed om de gemeente ook in beeld te brengen, maar ik vraag me af of iedereen dat wil en of dat AVG-wise ook altijd mag (?).Delftenaar schreef:Vluchten mag dus. Alleen is dat tijdens deze pandemie geen optie meer: het virus is immers overal (vandaar de pandemie). Of je moet graag in zeer geïsoleerde landen als Vanuatu, Nauru of Kiribati willen verblijven.
Het huidige concept van lockdowns werkte in de tijd van Luther niet. En dus zijn daar geen antwoorden te vinden.
Om dichtbij huis te blijven: de andere gemeenteleden zie ik liever op gepaste afstand in de kerk dan via een scherm thuis.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Niet herkenbaar: alleen de achterkant en via opnames waarbij de hele kerkzaal in beeld is.Job schreef:Ja, worden bij jullie de gemeenteleden in beeld gebracht? Ik heb nog weinig livestreams gezien waar dat gebeurde. Bij de livestreams die ik zag werden consequent alleen de voorganger, het orgel en bijvoorbeeld het psalmbord in beeld gebracht. Om het samenkomen na te bootsen is het best goed om de gemeente ook in beeld te brengen, maar ik vraag me af of iedereen dat wil en of dat AVG-wise ook altijd mag (?).Delftenaar schreef:Vluchten mag dus. Alleen is dat tijdens deze pandemie geen optie meer: het virus is immers overal (vandaar de pandemie). Of je moet graag in zeer geïsoleerde landen als Vanuatu, Nauru of Kiribati willen verblijven.
Het huidige concept van lockdowns werkte in de tijd van Luther niet. En dus zijn daar geen antwoorden te vinden.
Om dichtbij huis te blijven: de andere gemeenteleden zie ik liever op gepaste afstand in de kerk dan via een scherm thuis.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
enkel bij de bediening van de doop zijn de doopouders in beeld
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
De AVG gaat over gestructureerde gegevensverzamelingen, dus zegt niet zoveel over amorfe Youtube-uitzendingen.Job schreef:Ja, worden bij jullie de gemeenteleden in beeld gebracht? Ik heb nog weinig livestreams gezien waar dat gebeurde. Bij de livestreams die ik zag werden consequent alleen de voorganger, het orgel en bijvoorbeeld het psalmbord in beeld gebracht. Om het samenkomen na te bootsen is het best goed om de gemeente ook in beeld te brengen, maar ik vraag me af of iedereen dat wil en of dat AVG-wise ook altijd mag (?).Delftenaar schreef:Vluchten mag dus. Alleen is dat tijdens deze pandemie geen optie meer: het virus is immers overal (vandaar de pandemie). Of je moet graag in zeer geïsoleerde landen als Vanuatu, Nauru of Kiribati willen verblijven.
Maar privacy is breder dan de AVG. Belangrijk is dat mensen weten dat ze in de kerkzaal herkenbaar in beeld kunnen komen en de mogelijkheid hebben om buiten beeld te blijven. Ik ken een aantal gemeentes waar je vóór en na de dienst de kerkgangers kan zien, en er is een hoek buiten bereik van de camera's voor de liefhebbers .
In zo'n geval moet er een bordje hangen dat er cameratoezicht is (en liefst ook tot wie men zich kan wenden voor meer informatie, maar dat gebeurt in Nederland slechts heel zelden).
-
Nu per 25 febr de anderhalve meter afstand in de maatschappij niet meer verplicht is, gaan neem ik aan alle kerken weer volledig open per zondag 27 febr.?
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Dat zou je mogen verwachten.Evangelist schreef:Nu per 25 febr de anderhalve meter afstand in de maatschappij niet meer verplicht is, gaan neem ik aan alle kerken weer volledig open per zondag 27 febr.?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Ik geloof er niets vanEvangelist schreef:Nu per 25 febr de anderhalve meter afstand in de maatschappij niet meer verplicht is, gaan neem ik aan alle kerken weer volledig open per zondag 27 febr.?
Ik hoop het niet.HHKtE schreef:Ik geloof er niets vanEvangelist schreef:Nu per 25 febr de anderhalve meter afstand in de maatschappij niet meer verplicht is, gaan neem ik aan alle kerken weer volledig open per zondag 27 febr.?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ik hoop het ook niet. Vorige week als jv leiding ingevallen en daar besmet geraakt. Ben er echt flink ziek van, terwijl het wel omikron is vermoed ik. Komt wel weer goed, maar als ik een ongevaccineerde oudere zou zijn zou het - denk ik - veel slechter gaan. Wat ik ermee wil aangeven: weer helemaal in een volle kerk zitten geeft mij niet zo'n fijn gevoel. Toch wat afstand houden zou mijn voorkeur hebben. Ook juist voor de ouderen.
-
- Verbannen
Ik hoop dat het snel weer mogelijk is.
Ik zie er ook erg naar uit.
Ik zie er ook erg naar uit.
In de rechterflank van onze gezindte zijn er al gemeenten volledig of bijna volledig open. Dat aantal zal toenemen per 27 februari. En dat is mooi. De kerken die zich strikt hielden aan de overheidsadviezen zullen wellicht nog voorzichtig aan doen.Evangelist schreef:Nu per 25 febr de anderhalve meter afstand in de maatschappij niet meer verplicht is, gaan neem ik aan alle kerken weer volledig open per zondag 27 febr.?
-
Hier in de omgeving zijn al meerdere kerken weer volledig open. Ik denk dat onze kerk ook weer volledig open gaat na 25 februari.Evangelist schreef:Nu per 25 febr de anderhalve meter afstand in de maatschappij niet meer verplicht is, gaan neem ik aan alle kerken weer volledig open per zondag 27 febr.?
-
Doe je dat voortaan ook in het griepseizoen?Erskinees schreef:Ik hoop het ook niet. Vorige week als jv leiding ingevallen en daar besmet geraakt. Ben er echt flink ziek van, terwijl het wel omikron is vermoed ik. Komt wel weer goed, maar als ik een ongevaccineerde oudere zou zijn zou het - denk ik - veel slechter gaan. Wat ik ermee wil aangeven: weer helemaal in een volle kerk zitten geeft mij niet zo'n fijn gevoel. Toch wat afstand houden zou mijn voorkeur hebben. Ook juist voor de ouderen.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Er zijn mensen die zijn inderdaad bang gemaakt. Ik heb wel de verwachting, als er na omicron geen ingewikkelde varianten meer komen, deze gevoelens snel verdwenen zullen zijn.Evangelist schreef:Doe je dat voortaan ook in het griepseizoen?Erskinees schreef:Ik hoop het ook niet. Vorige week als jv leiding ingevallen en daar besmet geraakt. Ben er echt flink ziek van, terwijl het wel omikron is vermoed ik. Komt wel weer goed, maar als ik een ongevaccineerde oudere zou zijn zou het - denk ik - veel slechter gaan. Wat ik ermee wil aangeven: weer helemaal in een volle kerk zitten geeft mij niet zo'n fijn gevoel. Toch wat afstand houden zou mijn voorkeur hebben. Ook juist voor de ouderen.
Voorheen nam je een paracetamol in het griepseizoen, soms snotverkouden en rillerig. Maar je ging door. Alleen bij koorts bleef je thuis.
Ik denk dat we de afgelopen 2 jaar veel geleerd hebben waarmee bijvoorbeeld griep-overdracht te voorkomen is. Minder handen schudden, niet iedereen bij elk wissewasje drie keer zoenen, niet tegen je collega zeggen 'wat knap dat je er toch bent met dat snothoofd'.Ad Anker schreef:Er zijn mensen die zijn inderdaad bang gemaakt. Ik heb wel de verwachting, als er na omicron geen ingewikkelde varianten meer komen, deze gevoelens snel verdwenen zullen zijn.
Voorheen nam je een paracetamol in het griepseizoen, soms snotverkouden en rillerig. Maar je ging door. Alleen bij koorts bleef je thuis