Wat doen we vandaag? [5]

JolandaOudshoorn

Re: Wat doen we vandaag? [5]

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Ichtus schreef:Voorbereiden voor volgende week: bijbelweek
Hier ook. Net alles klaar gezet. Vanmiddag de boel versieren en soundchecken.
Ja, ik ben net weer thuis. Alles wat van tevoren gedaan kon worden is gedaan, de rest maandagmorgen vroeg...
Ik heb er zin in!
Ik ook. De laatste muziekmappen klaar maken (stuk of 4) en dan....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

Wij hebben vandaag een dagje Dordt gedaan. Zo leuk! Met de fastferry heerlijk snel ter plaatste. Daar een route van 1,5 uur gelopen. De grote kerk bezichtigd. De achtergrond van de bruggetjes gelezen. De geschiedenis van gebroeders de Witt gelezen. Een maquette gezien van de dordtse synode (echt super gedaan. Incl. Johannes Bogerman met zijn mooie baard...). De toren met bijna 300 treetjes beklommen en bovenaf de toren de stad Dordrecht als miniatuur gezien. Gegeten bij de Mac (sorry, memento's favoriet bij een dagje uit.) Gelopen over de wekelijkse markt. Gezocht naar een zomerjas, maar die hangen natuurlijk nergens meer. :? (het is tenslotte hartje zomer, dan hangen er uitsluitend winterjassen in de winter). En tenslotte teruggewandeld naar de Merwedekade. Met het heerlijke weer erbij een pracht dagje uit in Nederland voor bijna NOP!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lourens

Bericht door Lourens »

Zo, de picknicktafel is met de hogedruk helemaal schoongespoten.

Het terras is onkruidvrij en aangeveegd.

Het vuur brandt volop in de BBQ, straks etenstijd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
vlinder

Bericht door vlinder »

fluitje schreef:Zo, de picknicktafel is met de hogedruk helemaal schoongespoten.

Het terras is onkruidvrij en aangeveegd.

Het vuur brandt volop in de BBQ, straks etenstijd.
Hmm. Lang geleden. Kun je nog gasten gebruiken? :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
freek

Bericht door freek »

Terugblikken op een heerlijke vakantie!
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Hier is het achter de rug. Vandaag de laatste dag geweest van de VBC
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

zusterelly schreef:
Hier wordt 'ie morgen ook afgesloten.
~~Soli Deo Gloria~~
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Vandaag begint de vakantiebijbelweek.
Alles is klaar en voorbereid.

Ik heb er zin in.
Ga nu naar de kerk voor de laatste dingen
(versieren, alles klaarzetten, blablabla)

fijne dag allemaal!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

freek schreef:Terugblikken op een heerlijke vakantie!
Mag ik vragen waar je je vakantie doorgebracht heeft? Fijn dat je weer terugbent overigens.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
zusterelly schreef:
Hier wordt 'ie morgen ook afgesloten.
Ik zag er wat met gitaar(of zoiets) fietsen was dat voor de afsluiting van de VBC?

Mijn vader is momenteel aan het zweten om de vloerbedekking uit mijn slaapkamer en daarna ook van de overloop te krijgen. Af en toe moet er het e.e.a. versjouwd worden! Morgen komt mijn nieuwe bureau. Dus vandaag en morgen werk ik niet voor het re-integratiebureau. Vanmiddag wel werken bij de post en verder beetje computeren en met de kamer bezig.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Ik zag er wat met gitaar(of zoiets) fietsen was dat voor de afsluiting van de VBC?
Tijdens de VBW wordt veel gezongen, met begeleiding van allerlei instrumenten. In de kerkdienst waarmee de week wordt afgesloten, zingen de kinderen vaak een lied wat ze in de achterliggende week hebben geleerd. En daarbij komt de begeleiding dan terug zoals ze die in de VBW gewend waren.
~~Soli Deo Gloria~~
freek

Bericht door freek »

albion schreef:
freek schreef:Terugblikken op een heerlijke vakantie!
Mag ik vragen waar je je vakantie doorgebracht heeft? Fijn dat je weer terugbent overigens.
Dat mag. Ik heb ruim twee weken doorgebracht in respectievelijk Duitsland, Zwitserland, Kroatie, Noord-Italie, Zuid-Frankrijk en Belgie. Het was wat dat betreft een ondernemende vakantie. Reuze naar m'n zin gehad!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Ik zag er wat met gitaar(of zoiets) fietsen was dat voor de afsluiting van de VBC?
Tijdens de VBW wordt veel gezongen, met begeleiding van allerlei instrumenten. In de kerkdienst waarmee de week wordt afgesloten, zingen de kinderen vaak een lied wat ze in de achterliggende week hebben geleerd. En daarbij komt de begeleiding dan terug zoals ze die in de VBW gewend waren.
Op zich heel mooi om mede-kerkgangers een instrument zien te spelen. Of dat in kerkdienst juist dat vraag ik me af, maar buiten een kerkdienst heb ik daar weinig op tegen. Ligt er wel aan welk instrument het is. De gangbare instrumenten als: piano, fluiten, viool, cello, trompet, hoorn vind ik dat dan wel moet kunnen. Alhoewel de kerkenraad er hier anders over denkt. Een piano tijdens een zangavond kan nog net, maar meer ook niet.
freek

Bericht door freek »

Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
Ligt er wel aan welk instrument het is. De gangbare instrumenten als: piano, fluiten, viool, cello, trompet, hoorn vind ik dat dan wel moet kunnen.
Je bedoelt misschien: een gitaar kan eigenlijk weer nét niet?

Volgens mij mag bij ons zelfs een piano niet bij zangavonden. De kerk heeft er iig geeneen.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

freek schreef:
Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
Ligt er wel aan welk instrument het is. De gangbare instrumenten als: piano, fluiten, viool, cello, trompet, hoorn vind ik dat dan wel moet kunnen.
Je bedoelt misschien: een gitaar kan eigenlijk weer nét niet?

Volgens mij mag bij ons zelfs een piano niet bij zangavonden. De kerk heeft er iig geeneen.
Inderdaad, zonder hier discussie aan te gaan, dat vind ik nou weer net niet kunnen. Ik vind het ook niet echt een instrument voor in de kerk.
Gesloten