Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Mooi die tuinverhalen! Vorige week hebben ze mijn voor en achtertuin leeggegraven, bemest en tegeltjes wat netter gemaakt. Binnenkort wordt er plantjes, boompjes en struiken geplant
Ik ga echt nog niks snoeien in m’n tuin. Het heeft vannacht nog gevroren
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Appelboom snoei je in de winter. Vannacht wordt er geen vorst voorspeld volgens mij
Hier straks wel vorst voorspeld.Chrisje72 schreef:Appelboom snoei je in de winter. Vannacht wordt er geen vorst voorspeld volgens mij
Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?
Hier nietMarck schreef:Hier straks wel vorst voorspeld.Chrisje72 schreef:Appelboom snoei je in de winter. Vannacht wordt er geen vorst voorspeld volgens mij
- Maanenschijn
Ik ben ook de hele dag aan het snoeien geweest. Ik heb ca. 50 fruitbomen, laag en hoogstam. Jaarlijks een heel werk. Gelukkig heeft één van mijn zoons de laagstam gesnoeid. Dat kan bij beter dan ik, hij kijk minder nauw en knipt gewoon alles af
. Ik denk over bijna elke tak twee keer na.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wauw! Zoveel fruitbomen is altijd onze droom. In onze vorige (postzegel) tuin hadden wij 2 peren- en 3 appelbomen. Onze huidige tuin was/is een wildernis met heel veel vogels. Daar willen we zeker nog fruitbomen poten.Maanenschijn schreef:Ik ben ook de hele dag aan het snoeien geweest. Ik heb ca. 50 fruitbomen, laag en hoogstam. Jaarlijks een heel werk. Gelukkig heeft één van mijn zoons de laagstam gesnoeid. Dat kan bij beter dan ik, hij kijk minder nauw en knipt gewoon alles af. Ik denk over bijna elke tak twee keer na.
Klinkt ook heerlijk, jullie huidige tuin. Een perfecte trend vind ik het, wilde, imperfecte tuinen. Schitterende kleurencombinaties, fijj voor de vogels, uitstekend om zowel plensbuien als droge perioden op te vangen. En relatief onderhoudsvriendelijk.merel schreef:Wauw! Zoveel fruitbomen is altijd onze droom. In onze vorige (postzegel) tuin hadden wij 2 peren- en 3 appelbomen. Onze huidige tuin was/is een wildernis met heel veel vogels. Daar willen we zeker nog fruitbomen poten.Maanenschijn schreef:Ik ben ook de hele dag aan het snoeien geweest. Ik heb ca. 50 fruitbomen, laag en hoogstam. Jaarlijks een heel werk. Gelukkig heeft één van mijn zoons de laagstam gesnoeid. Dat kan bij beter dan ik, hij kijk minder nauw en knipt gewoon alles af. Ik denk over bijna elke tak twee keer na.
Mensen die druk zijn met hun appelboompjes doen me altijd aan Luther denken en aan het werkend verwachten van de Heere. Mooi als je mediterend en biddend over deze zaken met je bomen en planten bezig kunt zijn. Zeker onder zo'n milde zon zoals vandaag.
Onze tuin is zeker een wilde tuin. Alleen is de grond dusdanig verzakt dat het ook bijna altijd te nat is. De komende jaren willen wij iig de tuin ophogen en wel deels bestraten. Nu is lopen door de tuin bijna onmogelijk.Job schreef:Klinkt ook heerlijk, jullie huidige tuin. Een perfecte trend vind ik het, wilde, imperfecte tuinen. Schitterende kleurencombinaties, fijj voor de vogels, uitstekend om zowel plensbuien als droge perioden op te vangen. En relatief onderhoudsvriendelijk.merel schreef:Wauw! Zoveel fruitbomen is altijd onze droom. In onze vorige (postzegel) tuin hadden wij 2 peren- en 3 appelbomen. Onze huidige tuin was/is een wildernis met heel veel vogels. Daar willen we zeker nog fruitbomen poten.Maanenschijn schreef:Ik ben ook de hele dag aan het snoeien geweest. Ik heb ca. 50 fruitbomen, laag en hoogstam. Jaarlijks een heel werk. Gelukkig heeft één van mijn zoons de laagstam gesnoeid. Dat kan bij beter dan ik, hij kijk minder nauw en knipt gewoon alles af. Ik denk over bijna elke tak twee keer na.
Mensen die druk zijn met hun appelboompjes doen me altijd aan Luther denken en aan het werkend verwachten van de Heere. Mooi als je mediterend en biddend over deze zaken met je bomen en planten bezig kunt zijn. Zeker onder zo'n milde zon zoals vandaag.
De eerste schriftelijke vermelding van die uitspraak is pas in 1944 gevonden. Zeer waarschijnlijk heeft Luther dit nooit gezegd.Job schreef:Klinkt ook heerlijk, jullie huidige tuin. Een perfecte trend vind ik het, wilde, imperfecte tuinen. Schitterende kleurencombinaties, fijj voor de vogels, uitstekend om zowel plensbuien als droge perioden op te vangen. En relatief onderhoudsvriendelijk.merel schreef:Wauw! Zoveel fruitbomen is altijd onze droom. In onze vorige (postzegel) tuin hadden wij 2 peren- en 3 appelbomen. Onze huidige tuin was/is een wildernis met heel veel vogels. Daar willen we zeker nog fruitbomen poten.Maanenschijn schreef:Ik ben ook de hele dag aan het snoeien geweest. Ik heb ca. 50 fruitbomen, laag en hoogstam. Jaarlijks een heel werk. Gelukkig heeft één van mijn zoons de laagstam gesnoeid. Dat kan bij beter dan ik, hij kijk minder nauw en knipt gewoon alles af. Ik denk over bijna elke tak twee keer na.
Fides Quaerens Intellectum
Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?
Oke. Nu goed, dan geen Luther, maar een treffende en stimulerende uitspraak blijf ik het vinden.Anselmus schreef:De eerste schriftelijke vermelding van die uitspraak is pas in 1944 gevonden. Zeer waarschijnlijk heeft Luther dit nooit gezegd.Job schreef:Klinkt ook heerlijk, jullie huidige tuin. Een perfecte trend vind ik het, wilde, imperfecte tuinen. Schitterende kleurencombinaties, fijj voor de vogels, uitstekend om zowel plensbuien als droge perioden op te vangen. En relatief onderhoudsvriendelijk.merel schreef:Wauw! Zoveel fruitbomen is altijd onze droom. In onze vorige (postzegel) tuin hadden wij 2 peren- en 3 appelbomen. Onze huidige tuin was/is een wildernis met heel veel vogels. Daar willen we zeker nog fruitbomen poten.Maanenschijn schreef:Ik ben ook de hele dag aan het snoeien geweest. Ik heb ca. 50 fruitbomen, laag en hoogstam. Jaarlijks een heel werk. Gelukkig heeft één van mijn zoons de laagstam gesnoeid. Dat kan bij beter dan ik, hij kijk minder nauw en knipt gewoon alles af. Ik denk over bijna elke tak twee keer na.
Vermoedelijk norovirus hier, dus waarschijnlijk veel tijd rond de wc doorbrengen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Beterschap!!parsifal schreef:Vermoedelijk norovirus hier, dus waarschijnlijk veel tijd rond de wc doorbrengen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
sterkte en beterschap
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
-
Naar zeg, veel spugen en diarree?parsifal schreef:Vermoedelijk norovirus hier, dus waarschijnlijk veel tijd rond de wc doorbrengen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com