Gijs83 schreef:Vandaag jarig zijn . Alweer 25 jaar, wat gaat die tijd toch hard! Vanmiddag moet ik nog wel mijn postwijk lopen. Vanavond verjaardag. Ondanks dat we tijdelijk geen keuken hebben proberen we er van te maken wat er te maken van valt.
komt er veel visite gijs... ( altijd wel leuk om te weten van te voren, ovm de cadeautjes )
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hendrikus schreef:overigens is het: nooit lekkerder dandaar
Mijn docent op de lerarenopleiding noemde dat een 'gefabriekte' regel. Het is een taalregel die ooit door iemand bedacht is, maar nergens op slaat. Want onze taal kent in de praktijk beide vormen, ook vroeger al.
Boeit wel. Jan Renkema, van de Schrijfwijzer, vindt het ook een middelmatige kwestie. Het is een 'schoolregel', die zoveel invloed heeft uitgeoefend dat het inderdaad het handigst is om je eraan te houden. Dat zegt hij er in feite van.
Maar als jij je gelukkig voelt bij deze regel, laat hem dan vooral niet los!
Afgewezen schreef:Mijn docent op de lerarenopleiding noemde dat een 'gefabriekte' regel. Het is een taalregel die ooit door iemand bedacht is, maar nergens op slaat. Want onze taal kent in de praktijk beide vormen, ook vroeger al.
Boeit wel. Jan Renkema, van de Schrijfwijzer, vindt het ook een middelmatige kwestie. Het is een 'schoolregel', die zoveel invloed heeft uitgeoefend dat het inderdaad het handigst is om je eraan te houden. Dat zegt hij er in feite van.
Maar als jij je gelukkig voelt bij deze regel, laat hem dan vooral niet los!
Beide vormen zijn mogelijk en toegestaan.
Al kan je zinnen bedenken waarin de ene vorm de voorkeur heeft boven de ander.
Bijvoorbeeld: stel dat iemand twee functies heeft, bakker en slager. Hij is een goede bakker, maar een slechte slager. In zo'n geval heeft dan de voorkeur boven als:
"Hij is beter als bakker dan als slager."
Gijs83 schreef:Vandaag jarig zijn . Alweer 25 jaar, wat gaat die tijd toch hard! Vanmiddag moet ik nog wel mijn postwijk lopen. Vanavond verjaardag. Ondanks dat we tijdelijk geen keuken hebben proberen we er van te maken wat er te maken van valt.
komt er veel visite gijs... ( altijd wel leuk om te weten van te voren, ovm de cadeautjes )
, dat valt mee. Heeft ook te maken dat met dat we momenteel zonder keuken zitten, omdat we volgende week een nieuwe keuken krijgen! Cadeautjes zal wel geld worden en dan moet ik er nog eens hard over na gaan denken wat ik er voor ga kopen. Ik heb nog boeken zat die ik nog kan lezen. Dus dat is eigenlijk een beetje zonde. Misschien een cd of zoiets.
, dat valt mee. Heeft ook te maken dat met dat we momenteel zonder keuken zitten, omdat we volgende week een nieuwe keuken krijgen! Cadeautjes zal wel geld worden en dan moet ik er nog eens hard over na gaan denken wat ik er voor ga kopen. Ik heb nog boeken zat die ik nog kan lezen. Dus dat is eigenlijk een beetje zonde. Misschien een cd of zoiets.
of je stopt je centen in een pot, zie je iets leuks, dan heb je nog wat in de pot!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wakker worden, kids in de kleren helpen, ontbijten, boodschappen doen met de twee kleinste loge's, de andere twee ondertussen afwasmachine leegruimen en stofzuigen, in de auto naar Nunspeet, bezoekerscentrum bezocht, kabouterpad gewandeld, naar Elspeet, friet gegeten op stakenberg, kinderen spelen en ik uitblazen, terug naar huis, twee kleinsten in bad, tafel dekken en eten, twee kleinsten naar bed, andere twee douchen, daarna drinken en een spelletje 'mens-erger-je-niet' (verloren inderdaad), twee oudsten ook naar bed, was opgehangen, kleren voor morgen klaar gelegd. Nu even achter rf..... en dan zo naar bed!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha schreef:Wakker worden, kids in de kleren helpen, ontbijten, boodschappen doen met de twee kleinste loge's, de andere twee ondertussen afwasmachine leegruimen en stofzuigen, in de auto naar Nunspeet, bezoekerscentrum bezocht, kabouterpad gewandeld, naar Elspeet, friet gegeten op stakenberg, kinderen spelen en ik uitblazen, terug naar huis, twee kleinsten in bad, tafel dekken en eten, twee kleinsten naar bed, andere twee douchen, daarna drinken en een spelletje 'mens-erger-je-niet' (verloren inderdaad), twee oudsten ook naar bed, was opgehangen, kleren voor morgen klaar gelegd. Nu even achter rf..... en dan zo naar bed!
dat laatste lijkt me wel zo verstandig ja...
meid, je bent mega ziek geweest en dan al zo n dag... tsss tjonge
wanneer leer jij nogeens goed op jezelf te passen??????????????