Demo, hartelijk dank voor deze evenwichtige post!Democritus schreef:Hey deze is goed.... laat ik nu net vaak horen dat ik niet emotioneel reageer. Ook hier geld weer reageer jezelf niet emotioneel?Alexander CD schreef: Sorry maar ik heb geen beoordeling nog gegeven over homofilie, alleen wat de bijbel zegt aangehaald.. en dat alleen over de kerk!
Luthers oordeel is een andere dan die van de bijbel, en je ziet dan bijna iedereen emotioneel reageert!
Het ging mij om aan te tonen wat de bijbel zegt over de afvallige kerk in de laatste dagen en dat de wederkomst nabij is, daar is nog niemand op ingegaan. Men ziet het namelijk niet geestelijk naar Gods woord maar emotioneel naar de mens.
Ik vraag me af wat men dan verstaat onder zonde, zonde is dood, eeuwige dood als zonde niet als zonde erkent en beleden wordt en met de zonde gebroken wordt.
En wat word ik dan snel geoordeeld! iemand die de bijbel aanhaald vind geen gehoor ik de kerk, is dat niet een teken aande wand.
Naast het feit dat ik het een bijzondere exegese vind die jij toepast wil ik de punten in gedachten eens langs lopen.
Jij stelt: dat de opkomst van homofilie (ook in de kerk) in teken van de tijd is welke het verval van de kerk kenmerkt. Dat kan heel goed want het verkillen van de natuurlijke liefde is een teken van tijd. Ik schaar daar ook onder de prominente plaats die de homobewegingen in onze tijd opeisen.
Dat bovenstaande een voortwoekeren van de zonde is erken ik ook.
Alleen hoe jij er vervolgens mee omgaat is liefdeloos. Of zoals Luther schrijft een olifant in de porseleinkast. Ik herken geen enkele vorm van inleven in de ander. Het klinkt alleen hard en veroordelend. Dan komt uiteindelijk de tekst bij mij boven..... maar ik had de liefde niet?
Maar terugkomend op het punt of homofilie zonde is dan moet ik zeggen ja. Hierin val ik Jongere bij. Want het is de verbrokenheid van de schepping oftewel doel missen (zonde). Maar daarin is ieder mens hetero- of homoseksueel gelijk. En is ieder oordeel wat je uitspreekt ook een aanklacht tegen jezelf. Ieder mens leeft in gebrokenheid en bedoeld Gods eer niet meer. Vaak heeft ieder mens een specifieke gebrokenheid. Voor de één is dat drift, de ander hoogmoed en voor weer een ander is het zijn geaardheid. Maar is dat dan een teken van de tijd?
Ik denk wel dat ongebreidelde uitleving (doen) een teken van de tijd is.
Daarom wel ik wel het onderscheid tussen zijn en doen maken.
Waar het mij uiteindelijk omgaat is dat we gaan zien dat wij niet anders als die homoseksuele medemens zijn. Dat we naast hem/haar staan. Maar dat we tegelijkertijd wel beseffen dat de strijd die die persoon met zijn geaardheid heeft wel eens een van de zwaarste kan zijn. Zeker als je toch in het spoor van God wil gaan. M.n. omdat dit de kern (liefde/tederheid/geborgenheid) van het menszijn raakt.
Daarom breekt mijn hart altijd als ik met dergelijke mensen spreek en kan ik niets anders doen dan God danken dat Hij mij dat kruis niet gegeven heeft. Dan kunnen we misschien wel zeggen God kan genezing geven of zet het van je af het zal toch nooit voor jou zijn. Maar dat is hard heel erg hard m.i. liefdeloos.
Kan God geen genezing geven? Ja dat kan hij. Maar gebeurt dat bij iedere waar gelovige die hiermee worstelt. Nee ik denk het niet. God kan in zijn wijsheid beslissen dat die persoon dat kruis moet blijven dragen. Maar zijn wij er dan klaar mee? Nee!
Als we vanuit de houding ''ik ben niet beter'' naast dergelijke personen gaan staan en deze mensen helpen als volwaardig zien niet als paria's. En we lijden met hen mee omdat het onze broeders en zusters zijn.... dan komt ons christen zijn tot uiting. Dus niet alleen begrip tonen maar ook er naar handelen. Geloof, hoop en liefde en de grootse hiervan is de liefde.
Als we kijken wat kern van onze zonde is, in relatie tot de wet. Dan is het ontbreken van volkomen liefde jegens God en onze naaste. Dan stoppen we met het zwaarder laten wegen van de ene zonde t.o.v. de andere zonde. In onze kringen lijkt belastingontduiking wel volkssport nummer 1 en we vergoelijken het maar. Maar owe als er sprake is van zonde op het gebied van seksualiteit dan staan we allemaal met onze vinger omhoog. Niet om het één goed te praten maar laten we eens beseffen dat we God op hoogst misdaan hebben. Dan gaan we de ander uitnemender achten dan jezelf.
Homoseksualiteit in Bijbels licht
Re: Homoseksualiteit in Bijbels licht
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- zusterelly
Maar, komt het oordeel dan spoediger door homosexualiteit, wat ook al in de bijbel (ook na Sodom en Gomorra) er was, of doordat kerken gaan zeggen "gay is oké "?Alexander CD schreef:Afgewezen blij dat nog iemand het ziet waar het mij alleen omging.
De Heere Jezus geeft in Lukas 17 aan dat de geschiedenis van Lot eschatologische betekenis heeft.
Desgelijks ook, gelijk het geschiedde in de dagen van Lot; zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden;
Maar op den dag, op welken Lot van Sodom uitging, regende het vuur en sulfer van den hemel, en verdierf ze allen.
Even alzo zal het zijn in den dag, op welken de Zoon des mensen geopenbaard zal worden.
en omdat Gen. 19 hand in hand gaan met Richteren 19, durf ik het ook aan te zeggen dat die geschiedenis ook eschatologische betekenis heeft.
de wereld zegt al "gay is oke" als de kerken dat ook zeggen en vele kerken zeggen dat al.. dan is het voor mij wel de tijd om me te verblijden want de Koning komt.
Hoewel ik mij nooit uitgesproken heb over homo's persoonlijk valt wel iedereen daarover, maar niemand begint over de wederkomst om zich daarin te verblijden, verwachten we Hem nog wel?
.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
- denkertje21
Ga nou de rode teksten nóg eens lezen! Zie je daar ergens dat de Heere Jeuzs doelt op homoseksualiteit? Ik zie het niet. Het gaat over 'Van God los'. Leven alsof er geen God bestaat. Dat was veel meer dan homoseksualiteit. En daar gaat het toch over in dit topic.Alexander CD schreef:De Heere Jezus geeft in Lukas 17 aan dat de geschiedenis van Lot eschatologische betekenis heeft.
Desgelijks ook, gelijk het geschiedde in de dagen van Lot; zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden;
Maar op den dag, op welken Lot van Sodom uitging, regende het vuur en sulfer van den hemel, en verdierf ze allen.
Even alzo zal het zijn in den dag, op welken de Zoon des mensen geopenbaard zal worden.
en omdat Gen. 19 hand in hand gaan met Richteren 19, durf ik het ook aan te zeggen dat die geschiedenis ook eschatologische betekenis heeft.
de wereld zegt al "gay is oke" als de kerken dat ook zeggen en vele kerken zeggen dat al.. dan is het voor mij wel de tijd om me te verblijden want de Koning komt.
Hoewel ik mij nooit uitgesproken heb over homo's persoonlijk valt wel iedereen daarover, maar niemand begint over de wederkomst om zich daarin te verblijden, verwachten we Hem nog wel?
De wereld zegt inderdaad 'gay is ok' maar het gaat veel dieper: de wereld vindt alles ok, watik in Hem een nieuwe schepping ben geworden. Hetero is ook niet meer ok. Wij zijn allen van Hem afgeweken! Homoseksuele geaardheid is er de eeuwen door geweest. Maar het werd nauwelijks als zodanig herkend of benoemd want ze werden op de brandstapel gegooid, of zoals in de laatste wereldoorlog met roze driekoek en al de gaskamer in gestuurd.
Ik wil niemand shockeren maar deze foto is uit de 21e eeuw waar twee Iraanse homo's worden opgehangen. Dat gebeurt nog steeds.

Openbare excecutie van twee homofiele jongens (Mahmoud Asgari (16 jaar) en Ayaz Marhoni (18) in Iran
Dus zeg nou niet dat homoseksualiteit an sich een teken van de eindtijd is. daarmee pleit je jezelf als hetero te zeer vrij en leg je iets apart bij homo's neer. Het gaat om een totale losbandigheid en zedenverval zoals dat ook in de tijd van Sodom was. Er werden geen 5 rechtvaardigehn gevonden! Geen mannen en geen vrowuen. En ik neem toch niet aan dat je gelooft dat de hele bevolking, mannen en vrouwen, jongens en meisjes homoseksueel was.
Wij verslappen allemaal. Het wordt tijd dat we gaan zeggen: 'ben ik het Heere?". En dan maakt het niet uit of we homo of hetero zijn.
Laatst gewijzigd door denkertje21 op 03 jul 2009, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Doordat de wereld naar het einde neigt komen de dingen die daaraan vooraf en mee gepaard gaan tegelijk...zusterelly schreef:Maar, komt het oordeel dan spoediger door homosexualiteit, wat ook al in de bijbel (ook na Sodom en Gomorra) er was, of doordat kerken gaan zeggen "gay is oké "?Alexander CD schreef:Afgewezen blij dat nog iemand het ziet waar het mij alleen omging.
De Heere Jezus geeft in Lukas 17 aan dat de geschiedenis van Lot eschatologische betekenis heeft.
.
De mens wordt meer en meer autonoom, laat zich de bestragffing niet meer welgevalleng, de bestrraffende man in de
poort ontbreek steeds meer...
de liefde van velen verkoelt, wijzen en dwazen slapen en zijn sluimerig...
tekenen zien we overal,
als je de ogen er maar voor geopend hebt gekregen...
De opkomst en het meer en meer doordringende geluid van de homobeweging is een teken des tijds... Anders kan ik het
niet zien... (zie ook wat Jezus zegt aangaande de tekenen, gelijk als in de dagen van Lot...)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zonder te quoten............... sluit ik me helemaal aan bij die mooie posting van Demo. Daar kan ik niet aan toevoegen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
-
Homosexualiteit is een teken van de spoedige wederkomst net als het verkillen van de liefde.zusterelly schreef:Maar, komt het oordeel dan spoediger door homosexualiteit, wat ook al in de bijbel (ook na Sodom en Gomorra) er was, of doordat kerken gaan zeggen "gay is oké "?Alexander CD schreef:Afgewezen blij dat nog iemand het ziet waar het mij alleen omging.
.
Maar de bijbel geeft dit teken meerdere keren aan, en speciaal in Richteren 19 dat het de kerkelijke gemeenschap verdeeld met als gevolg, dat het geaccepteert wordt, ook dit is een teken van de spoedige wederkomst.
Geestelijk vermoord men elkaar, de liefde naar Gods geboden verdwijnen geleidelijk, daarom zegt Petrus ook het oordeel begint bij Gods huis.
Juist dit is ook het teken te vluchten uit die kerk, naar een andere en uiteindelijk naar de bergen ( God en Zijn woord alleen)
Maar de natuurlijke eindtijd mens heeft geen oog voor deze geestelijke dingen( ook de afvallige kerk niet).
Vele verwachten verdrukking door een wereldleider die dan de antichrist is maar dit is niet bijbels maar sensationalisme.
Maar de bijbel zegt terwijl zij zeggen het is allemaal vrede, overvalt hen een plotseling verderf, die vrede is misschien wel vrede in de kerk maar geen vrede met God.
Zoals in de dagen van Noach, alles gaat gewoon zijn gang, eten, trouwen etc. dan kom de Heere Jezus!
en zoals in de dagen van Lot, business as usual, eten drinken etc. totdat Lot sodom verliet.
Wat schiet de prediking hierover ook in de bevindelijke kerken in deze dagen te kort, eveneens een teken.
Maar wee den bevruchten, en den zogenden vrouwen in die dagen, wee degenen die nog afhankelijk zijn van geestelijk voedsel de kinderen en jong bekeerden.
- denkertje21
Ik heb werkelijk nog steeds geen idee hoe je dat bijbels onderbouwt.Alexander CD schreef: Homosexualiteit is een teken van de spoedige wederkomst
Daarbij is homoseksualiteit iets van alle tijden.
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Dan begrijp ik echt niet door welke bril je de Bijbel leest...denkertje21 schreef:Ik heb werkelijk nog steeds geen idee hoe je dat bijbels onderbouwt.Alexander CD schreef: Homosexualiteit is een teken van de spoedige wederkomst
Dit is juist wel een van de duidellijkste tekenen...
Dat homoseksualiteit van alle eeuwen is moge waar zijn
dat geldt van alle zonden... Maar de ene zonde openbaart
zich in de ene tijd meer als in de andere.
Voor de duidelijkheid (dat moet je er tegenwoordig wel echt
bijzeggen!!!) ik bedoel met de zonde de homoseksuele praktijken.
-
Democritus, ik vind je posting helemaal niet van toepassing, het klopt niet.
Tsja, en anderen beweren weer dat Paulus het nooit over homoseksualiteit gehad kan hebben in zijn brieven. Helemaal snappen doe ik het niet. Zo ook die 5% in iedere gemeente..?denkertje21 schreef:Ik heb werkelijk nog steeds geen idee hoe je dat bijbels onderbouwt.Alexander CD schreef: Homosexualiteit is een teken van de spoedige wederkomst
Ik zou wel eens willen dat de discussie doorging op de vraag die Afgewezen stelt. De geaardheid wordt erkend, maar kàn iets ook een maatschappelijk verschijnsel worden?
Iets kan een maatschappelijk verschijnsel worden. (meen ik). Vaak onder grote concentraties van mesnen.Jongere schreef:Tsja, en anderen beweren weer dat Paulus het nooit over homoseksualiteit gehad kan hebben in zijn brieven. Helemaal snappen doe ik het niet. Zo ook die 5% in iedere gemeente..?denkertje21 schreef:Ik heb werkelijk nog steeds geen idee hoe je dat bijbels onderbouwt.Alexander CD schreef: Homosexualiteit is een teken van de spoedige wederkomst
Ik zou wel eens willen dat de discussie doorging op de vraag die Afgewezen stelt. De geaardheid wordt erkend, maar kàn iets ook een maatschappelijk verschijnsel worden?
Sodom en Gomorra waren ook grrote dichtbevolkte steden... en als ik me niet vergis komt de homoseksuele geaardheid
meer voor in stedelijke gebieden dan in afgelegen agrarische delen van de wereld...
-
Dit is precies wat ik niet bedoel als je goed leest. Zie het dik gedrukteAfgewezen schreef:Is dat zo? Dat we meteen met een vingertje omhoog staan? En wat dat nog? Los je het probleem voor een homoseksueel op door te zeggen: joh, wat geeft het, belasting ontduiken is ook zonde?
Democritus schreef:In onze kringen lijkt belastingontduiking wel volkssport nummer 1 en we vergoelijken het maar. Maar owe als er sprake is van zonde op het gebied van seksualiteit dan staan we allemaal met onze vinger omhoog. Niet om het één goed te praten maar laten we eens beseffen dat we God op hoogst misdaan hebben.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
-
Prima maar ga er eens inhoudelijk op in..... weerleg mijn opmerkingen.... ik leer ook graag.Alexander CD schreef:Democritus, ik vind je posting helemaal niet van toepassing, het klopt niet.
-
Juist Dia dit is het onderscheid wat gemaakt moet worden om niet te vervallen in liefdeloosheid.-DIA- schreef: Voor de duidelijkheid (dat moet je er tegenwoordig wel echt
bijzeggen!!!) ik bedoel met de zonde de homoseksuele praktijken.
Sodom and Gomorrah waren kleine rural villages met max 1000 inhabitants. Vergelijk de army van Abraham die Lot verloste.-DIA- schreef:Iets kan een maatschappelijk verschijnsel worden. (meen ik). Vaak onder grote concentraties van mesnen.Jongere schreef:Tsja, en anderen beweren weer dat Paulus het nooit over homoseksualiteit gehad kan hebben in zijn brieven. Helemaal snappen doe ik het niet. Zo ook die 5% in iedere gemeente..?denkertje21 schreef:Ik heb werkelijk nog steeds geen idee hoe je dat bijbels onderbouwt.Alexander CD schreef: Homosexualiteit is een teken van de spoedige wederkomst
Sodom en Gomorra waren ook grrote dichtbevolkte steden... en als ik me niet vergis komt de homoseksuele geaardheid
meer voor in stedelijke gebieden dan in afgelegen agrarische delen van de wereld...
Het waren geen cities zoals Amsterdam of NY.