De normalisatie van zaken die tegen Gods Woord ingaan, begint vaak met het gebruik van eufemismen en vaagheden. Vandaar dat ik de voorkeur heb om zaken duidelijk te benoemen. Abortus blijft bijvoorbeeld het vermoorden van een kind in de moederschoot, en zo zal ik dat blijven benoemen.MidMid schreef: ↑Vandaag, 12:22 Sorry mij ben je kwijt met het gebruik van woorden als 'sodomie'. Vele pagina's terug is het ook al over kwetsbaarheid en gevoeligheid gegaan van het thema homoseksualiteit, aan een sfeer van veiligheid draagt het gebruik van deze term niet bij. Gebruik gewoon de gangbare hedendaagse aanduidingen.
Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
- J.C. Philpot
Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Middenrefo
Maar dan is sodomie ook een eufemisme, tenzij je precies aangeeft wat je ermee bedoelt.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 12:39De normalisatie van zaken die tegen Gods Woord ingaan, begint vaak met het gebruik van eufemismen en vaagheden. Vandaar dat ik de voorkeur heb om zaken duidelijk te benoemen. Abortus blijft bijvoorbeeld het vermoorden van een kind in de moederschoot, en zo zal ik dat blijven benoemen.MidMid schreef: ↑Vandaag, 12:22 Sorry mij ben je kwijt met het gebruik van woorden als 'sodomie'. Vele pagina's terug is het ook al over kwetsbaarheid en gevoeligheid gegaan van het thema homoseksualiteit, aan een sfeer van veiligheid draagt het gebruik van deze term niet bij. Gebruik gewoon de gangbare hedendaagse aanduidingen.
-
Groepscirkel
De term en betekenissen staan op Encyclo: https://www.encyclo.nl/begrip/sodomieMiddenrefo schreef: ↑Vandaag, 13:22Maar dan is sodomie ook een eufemisme, tenzij je precies aangeeft wat je ermee bedoelt.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 12:39De normalisatie van zaken die tegen Gods Woord ingaan, begint vaak met het gebruik van eufemismen en vaagheden. Vandaar dat ik de voorkeur heb om zaken duidelijk te benoemen. Abortus blijft bijvoorbeeld het vermoorden van een kind in de moederschoot, en zo zal ik dat blijven benoemen.MidMid schreef: ↑Vandaag, 12:22 Sorry mij ben je kwijt met het gebruik van woorden als 'sodomie'. Vele pagina's terug is het ook al over kwetsbaarheid en gevoeligheid gegaan van het thema homoseksualiteit, aan een sfeer van veiligheid draagt het gebruik van deze term niet bij. Gebruik gewoon de gangbare hedendaagse aanduidingen.
-
Middenrefo
Ik vroeg naar de bedoeling van J.C. Philpot, niet naar een brede verzameling van allerlei mogelijke betekenissen.Groepscirkel schreef: ↑55 minuten geledenDe term en betekenissen staan op Encyclo: https://www.encyclo.nl/begrip/sodomieMiddenrefo schreef: ↑Vandaag, 13:22Maar dan is sodomie ook een eufemisme, tenzij je precies aangeeft wat je ermee bedoelt.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 12:39De normalisatie van zaken die tegen Gods Woord ingaan, begint vaak met het gebruik van eufemismen en vaagheden. Vandaar dat ik de voorkeur heb om zaken duidelijk te benoemen. Abortus blijft bijvoorbeeld het vermoorden van een kind in de moederschoot, en zo zal ik dat blijven benoemen.MidMid schreef: ↑Vandaag, 12:22 Sorry mij ben je kwijt met het gebruik van woorden als 'sodomie'. Vele pagina's terug is het ook al over kwetsbaarheid en gevoeligheid gegaan van het thema homoseksualiteit, aan een sfeer van veiligheid draagt het gebruik van deze term niet bij. Gebruik gewoon de gangbare hedendaagse aanduidingen.