COVID-19

Herman
Moderator

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Ditbenik schreef:
Charles schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1425101 ... doorbreken

Een campagne gericht op o.a. streng-christelijken op komst.
Je beperkt het nu wel heel sterk. Ook allochtonen, laaggeletterden en jongvolwassenen worden genoemd. Dat zijn er heel wat meer dan de 'streng-christelijken'.
Er staat dan ook o.a. :D
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Henk J schreef:

Dat wordt nog wat ja. De Jonge wil iedereen die dat wil voor september geprikt hebben. Dan zal hij nog een forse campagne moeten voeren in mijn omgeving want de vaccinatiebereidheid is nog niet heel hoog. Ben zelf trouwens ook nog niet echt van plan om het vaccin te nemen.
Dat heeft dus niets met vaccinatiebereidheid te maken.
DDD

Bericht door DDD »

Nou, als veel mensen willen, zal dat doel moeilijker te behalen zijn.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Henk J schreef:

Dat wordt nog wat ja. De Jonge wil iedereen die dat wil voor september geprikt hebben. Dan zal hij nog een forse campagne moeten voeren in mijn omgeving want de vaccinatiebereidheid is nog niet heel hoog. Ben zelf trouwens ook nog niet echt van plan om het vaccin te nemen.
In mijn omgeving zijn er veel mensen die alleen maar een vaccinatie willen omdat ze denken dat ze dan wat makkelijker op vakantie kunnen gaan.
merel

Bericht door merel »

Henk J schreef:

Bijzonder. In mijn omgeving laat juist iedereen zich vaccineren. Ik heb inmiddels zelf ook een afspraak staan.

Ben wel benieuwd hoe het in deze regio's ( met een lage vaccinatiegraad en dan weer volle scholen, werkplekken en kerken) aankomende winter zal gaan.
Christen

Bericht door Christen »

Je krijgt toch een papiertje op de mat? Ik heb die nl nog niet binnen. Of heb jij al gelijk via de website gedaan?
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
merel

Bericht door merel »

Christen schreef:Je krijgt toch een papiertje op de mat? Ik heb die nl nog niet binnen. Of heb jij al gelijk via de website gedaan?
Papiertje is niet meer nodig. Iedereen met geboortedatum tot 1980 mag nu een afspraak maken. Elke dag schuift de datum een paar jaar op.
DDD

Bericht door DDD »

Dat gaat wel heel snel. Want zaterdag was ik nog niet aan de beurt.

Ik begrijp niet hoe dat kan. Kijken ze eerst naar de mensen die zonder uitnodiging een afspraak maken of neemt de inentingscapaciteit zo enorm toe?
merel

Bericht door merel »

DDD schreef:Dat gaat wel heel snel. Want zaterdag was ik nog niet aan de beurt.

Ik begrijp niet hoe dat kan. Kijken ze eerst naar de mensen die zonder uitnodiging een afspraak maken of neemt de inentingscapaciteit zo enorm toe?
Volgens mij het laatste. Mijn broer ( 1980) heeft vanmorgen voor as woensdag al een afspraak gemaakt.
newton

Bericht door newton »

DDD schreef:Dat gaat wel heel snel. Want zaterdag was ik nog niet aan de beurt.

Vanaf 1969 daalden de geboortecijfers enorm, dus veel minder mensen te vaccineren. Zorgpersoneel is grotendeels al gevaccineerd, dus nog een behoorlijk stuk minder.
Het lijkt er op dat ik me morgen kan registreren voor een vaccinatie.
refo

Bericht door refo »

Als je naar de bevolkingspyramide kijkt, zie je dat de jaargroepen kleiner zijn tussen 50 en 30. Daarnaast is ook de prikcapaciteit vergroot.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Ik laat me niet inenten. Ik heb begin februari corona gehad en dan zijn de bijwerkingen heftiger. Ook maak ik me zorgen over de veiligheid van het vaccin.
refo

Bericht door refo »

Hendrien schreef:Ik laat me niet inenten. Ik heb begin februari corona gehad en dan zijn de bijwerkingen heftiger. Ook maak ik me zorgen over de veiligheid van het vaccin.
Corona is ook niet heel veilig.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hendrien schreef:Ik laat me niet inenten. Ik heb begin februari corona gehad en dan zijn de bijwerkingen heftiger. Ook maak ik me zorgen over de veiligheid van het vaccin.
Als je antilichamen hebt tegen Corona is vaccineren inderdaad waarschijnlijk niet heel erg nuttig. Als je in februari geen antilichamen hebt gevormd (of het niet weet) dan is vaccinatie nog steeds wel nuttig.

Een collega van me (een vijftiger) was erg ziek deze maand (gelukkig heeft hij het overleefd, maar als hij iets minder snel in het ziekenhuis was gebracht had dat heel anders kunnen zijn). Het gaat hier om iemand die echt erg fit is, twee jaar terug nog een marathon heeft gelopen en in de winter heel regelmatig op de langlaufskis is te vinden. Het blijft een enge ziekte.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

parsifal schreef:Een collega van me (een vijftiger) was erg ziek deze maand (gelukkig heeft hij het overleefd, maar als hij iets minder snel in het ziekenhuis was gebracht had dat heel anders kunnen zijn). Het gaat hier om iemand die echt erg fit is, twee jaar terug nog een marathon heeft gelopen en in de winter heel regelmatig op de langlaufskis is te vinden. Het blijft een enge ziekte.
Is het nu echt nog steeds nodig dat dit soort dingen gezegd worden? We weten nu toch allemaal wel dat deze ziekte een ernstig verloop kan hebben?
Ik vind het nogal vervelend om dit tegen iemand te zeggen die zich niet wil laten vaccineren. Dat is een keuze die in veruit de meeste gevallen weloverwogen wordt gemaakt. Om daar nu tegen te gaan zeggen: o o weet je wel dat je er ziek van kunt worden?
Plaats reactie