Ik verwacht ook niet dat deze partij aan interne conflicten ten onder zal gaan. Wel hoor ik van diverse mensen om mij heen dat men niet meer op hem zal stemmen bij een volgende verkiezing.MGG schreef: ↑12 sep 2024, 08:44In de peilingen doet NSC het oke. Met een leider die goed kan debateren en zonder grote conflicten houdt deze partij zich prima staande.merel schreef: ↑12 sep 2024, 03:15 Ik deel de mening van @hersreldhervormd. Hij loopt wel snel over door welke oorzaak ook. Daarnaast is hij hysterisch met zijn gehuil en gestampvoet als hij zijn zin niet krijgt.
En dat harde werken? Tja dat zie ik anders. Elk moment om reces te houden heeft hij aangegrepen en tussendoor moest hij zich ook nog meerdere weken extra terugtrekken.
Hij had nooit een eigen fractie moeten beginnen. Hij is totaal ongeschikt. Bij de volgende verkiezingen blijft er van zijn partij weinig over. Iedereen herinnert zich deze hysterische buien en de credits krijgt Wilders.
Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Dat is niet waar. Ook Van der Plas heeft aangegeven dat zij zijn hysterische gedrag en gestampvoet behoorlijk zat is.GerefGemeente-lid schreef: ↑12 sep 2024, 08:44Er is helemaal geen ruzie. Er is zelfs helemaal niets aan de hand. Het wordt alleen ontiegelijk opgeblazen door de linkse media.Profesto schreef: ↑12 sep 2024, 08:40Ik weet niet of het oprichten van zijn eigen partij een slecht idee was.merel schreef: ↑12 sep 2024, 03:15 Ik deel de mening van @hersreldhervormd. Hij loopt wel snel over door welke oorzaak ook. Daarnaast is hij hysterisch met zijn gehuil en gestampvoet als hij zijn zin niet krijgt.
En dat harde werken? Tja dat zie ik anders. Elk moment om reces te houden heeft hij aangegrepen en tussendoor moest hij zich ook nog meerdere weken extra terugtrekken.
Hij had nooit een eigen fractie moeten beginnen. Hij is totaal ongeschikt. Bij de volgende verkiezingen blijft er van zijn partij weinig over. Iedereen herinnert zich deze hysterische buien en de credits krijgt Wilders.
Wel staat voor mij als een paal boven water dat hij nooit had moeten deelnemen in dit kabinet. Dit soort aanvaringen tussen zijn partij en de PVV kon je al van heinde en verre zien aankomen.
Pieter Omtzigt was gewoon een kamerlid wat we nodig hebben, maar functioneert blijkbaar het beste in grote fractie waar hij niet alles in de gaten hoeft te houden (dus niet als fractie/partijleider.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat denk ik dus ook. Hij had bij het CDA moeten blijven. Alle mensen die hem tegengewerkt hebben, Hoekstra en De Jonge, zijn inmiddels vertrokken. Volgens mij is Bontebal een prima man om mee samen te werken. Deze heeft hem ook diverse malen over terugkeer gesproken. Helaas heeft hij dat niet gedaan. Hij had dan een betere achtervang gehad en had datgene kunnen doen waar hij goed in is.
-
Dat lijkt mij ook logisch gezien de partij in de peiling halveert. Opzich is ook dat logisch gezien de Omtzigt factor al voor de verkiezingen afbrokkelde. In de peilingen staat NSC nog steeds in de middenmoot.merel schreef: ↑12 sep 2024, 09:05Ik verwacht ook niet dat deze partij aan interne conflicten ten onder zal gaan. Wel hoor ik van diverse mensen om mij heen dat men niet meer op hem zal stemmen bij een volgende verkiezing.MGG schreef: ↑12 sep 2024, 08:44In de peilingen doet NSC het oke. Met een leider die goed kan debateren en zonder grote conflicten houdt deze partij zich prima staande.merel schreef: ↑12 sep 2024, 03:15 Ik deel de mening van @hersreldhervormd. Hij loopt wel snel over door welke oorzaak ook. Daarnaast is hij hysterisch met zijn gehuil en gestampvoet als hij zijn zin niet krijgt.
Als je heel, heel zeker weet dat iemand het toch niet doet kan het heel hartelijk en uitnodigend gevraagd worden. Dat is de tactiek van dhr. Bontebal.merel schreef: ↑12 sep 2024, 09:20Dat denk ik dus ook. Hij had bij het CDA moeten blijven. Alle mensen die hem tegengewerkt hebben, Hoekstra en De Jonge, zijn inmiddels vertrokken. Volgens mij is Bontebal een prima man om mee samen te werken. Deze heeft hem ook diverse malen over terugkeer gesproken. Helaas heeft hij dat niet gedaan. Hij had dan een betere achtervang gehad en had datgene kunnen doen waar hij goed in is.
Nee dat denk ik niet Wim. Ik weet dat het door jouw achterdocht moeilijk is om te geloven dat er echt aardige mensen zijn zonder dubbele agenda. Afgelopen jaar stond in Trouw een resume van de gebeurtenissen waarbij sommige personen echt niet gespaard werden in de gebeurtenissen rondom Omtzigt, maar kwam Bontebal wel positief uit de gebeurtenissen.Wim Anker schreef: ↑12 sep 2024, 09:26Als je heel, heel zeker weet dat iemand het toch niet doet kan het heel hartelijk en uitnodigend gevraagd worden. Dat is de tactiek van dhr. Bontebal.merel schreef: ↑12 sep 2024, 09:20Dat denk ik dus ook. Hij had bij het CDA moeten blijven. Alle mensen die hem tegengewerkt hebben, Hoekstra en De Jonge, zijn inmiddels vertrokken. Volgens mij is Bontebal een prima man om mee samen te werken. Deze heeft hem ook diverse malen over terugkeer gesproken. Helaas heeft hij dat niet gedaan. Hij had dan een betere achtervang gehad en had datgene kunnen doen waar hij goed in is.
-
Inderdaad. Ik word een beetje moe van de conflict media. Je word gedwongen om een kant te kiezen. Waarom niet 'gewoon' zo neutraal mogelijk het nieuws brengen en vervolgens de ontvanger de gelegenheid geven om rustig na te denken over voors en tegens.GerefGemeente-lid schreef: ↑12 sep 2024, 08:44Er is helemaal geen ruzie. Er is zelfs helemaal niets aan de hand. Het wordt alleen ontiegelijk opgeblazen door de linkse media.Profesto schreef: ↑12 sep 2024, 08:40Ik weet niet of het oprichten van zijn eigen partij een slecht idee was.merel schreef: ↑12 sep 2024, 03:15 Ik deel de mening van @hersreldhervormd. Hij loopt wel snel over door welke oorzaak ook. Daarnaast is hij hysterisch met zijn gehuil en gestampvoet als hij zijn zin niet krijgt.
Wel staat voor mij als een paal boven water dat hij nooit had moeten deelnemen in dit kabinet. Dit soort aanvaringen tussen zijn partij en de PVV kon je al van heinde en verre zien aankomen.
Het is ook veel te simpel om bepaalde materie te versimpelen tot twee keuzes. Voor of tegen. Nuance ontbreekt dan altijd. Zeker als de complexiteit van de vraagstukken toenemen. Ik maak me echt zorgen over deze ongezonde ontwikkeling in de media.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-
Ik denk dat inderdaad ook niet. Als er misschien een compromis gesloten kan worden kan het NSC en het CDA prima samen. Het CDA moet ook oppassen dat ze niet te links gaan worden. Want anders heeft het electoraat iets rechts van het midden geen goede keuze meer. Dan word het VVD of PVV.merel schreef: ↑12 sep 2024, 09:31Nee dat denk ik niet Wim. Ik weet dat het door jouw achterdocht moeilijk is om te geloven dat er echt aardige mensen zijn zonder dubbele agenda. Afgelopen jaar stond in Trouw een resume van de gebeurtenissen waarbij sommige personen echt niet gespaard werden in de gebeurtenissen rondom Omtzigt, maar kwam Bontebal wel positief uit de gebeurtenissen.Wim Anker schreef: ↑12 sep 2024, 09:26Als je heel, heel zeker weet dat iemand het toch niet doet kan het heel hartelijk en uitnodigend gevraagd worden. Dat is de tactiek van dhr. Bontebal.merel schreef: ↑12 sep 2024, 09:20Dat denk ik dus ook. Hij had bij het CDA moeten blijven. Alle mensen die hem tegengewerkt hebben, Hoekstra en De Jonge, zijn inmiddels vertrokken. Volgens mij is Bontebal een prima man om mee samen te werken. Deze heeft hem ook diverse malen over terugkeer gesproken. Helaas heeft hij dat niet gedaan. Hij had dan een betere achtervang gehad en had datgene kunnen doen waar hij goed in is.
Als het CDA wel steeds meer op gaat schuiven naar links kunnen ze m.i. beter fuseren met de CU tot een nieuwe partij.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Dat zie ik echt anders. Juist heel goed dat de media hen op de huid zit.HersteldHervormd schreef: ↑12 sep 2024, 09:49Inderdaad. Ik word een beetje moe van de conflict media. Je word gedwongen om een kant te kiezen. Waarom niet 'gewoon' zo neutraal mogelijk het nieuws brengen en vervolgens de ontvanger de gelegenheid geven om rustig na te denken over voors en tegens.GerefGemeente-lid schreef: ↑12 sep 2024, 08:44Er is helemaal geen ruzie. Er is zelfs helemaal niets aan de hand. Het wordt alleen ontiegelijk opgeblazen door de linkse media.Profesto schreef: ↑12 sep 2024, 08:40Ik weet niet of het oprichten van zijn eigen partij een slecht idee was.merel schreef: ↑12 sep 2024, 03:15 Ik deel de mening van @hersreldhervormd. Hij loopt wel snel over door welke oorzaak ook. Daarnaast is hij hysterisch met zijn gehuil en gestampvoet als hij zijn zin niet krijgt.
Het is ook veel te simpel om bepaalde materie te versimpelen tot twee keuzes. Voor of tegen. Nuance ontbreekt dan altijd. Zeker als de complexiteit van de vraagstukken toenemen. Ik maak me echt zorgen over deze ongezonde ontwikkeling in de media.
Eerder stonden de fractievoorzitters relatief los van de regering. Je zag met regelmaat kritische vragen komen vanuit de regerende fracties aan de regering. Nu bemoeien de fractievoorzitters zich ook met het regeerakkoord en de begroting. Als we het hebben over achterkamertjespolitiek is dat onder de huidige coalitie groter geworden in plaats van kleiner.
-
Ik bedoelde het meer in het algemeen, niet specifiek deze casus.merel schreef: ↑12 sep 2024, 10:21Dat zie ik echt anders. Juist heel goed dat de media hen op de huid zit.HersteldHervormd schreef: ↑12 sep 2024, 09:49Inderdaad. Ik word een beetje moe van de conflict media. Je word gedwongen om een kant te kiezen. Waarom niet 'gewoon' zo neutraal mogelijk het nieuws brengen en vervolgens de ontvanger de gelegenheid geven om rustig na te denken over voors en tegens.GerefGemeente-lid schreef: ↑12 sep 2024, 08:44Er is helemaal geen ruzie. Er is zelfs helemaal niets aan de hand. Het wordt alleen ontiegelijk opgeblazen door de linkse media.Profesto schreef: ↑12 sep 2024, 08:40
Ik weet niet of het oprichten van zijn eigen partij een slecht idee was.
Eerder stonden de fractievoorzitters relatief los van de regering. Je zag met regelmaat kritische vragen komen vanuit de regerende fracties aan de regering. Nu bemoeien de fractievoorzitters zich ook met het regeerakkoord en de begroting. Als we het hebben over achterkamertjespolitiek is dat onder de huidige coalitie groter geworden in plaats van kleiner.
Tja, als het kabinet in je straatje past, betekent dat niet dat de pers dan maar terug in hun hok moet.
Integendeel, tegenspraak en tegenmacht is belangrijk. Er was een tijd dat tegenmacht bij Pieter Omtzigt voor in de mond lag...
Verder moet ik eigenlijk een beetje grinniken om BBB minister Wiersma die plannen moet uitvoeren die leiden tot krimp van de veestapel. En vooral eigenlijk om Caroline van der Plas die wild om zich heen slaat richting vorige kabinetten.
Iedereen met een klein beetje gezond verstand kon dit al aan zien komen. Het gratis bier heeft toch een prijs. Wie had dat gedacht..
Integendeel, tegenspraak en tegenmacht is belangrijk. Er was een tijd dat tegenmacht bij Pieter Omtzigt voor in de mond lag...
Verder moet ik eigenlijk een beetje grinniken om BBB minister Wiersma die plannen moet uitvoeren die leiden tot krimp van de veestapel. En vooral eigenlijk om Caroline van der Plas die wild om zich heen slaat richting vorige kabinetten.
Iedereen met een klein beetje gezond verstand kon dit al aan zien komen. Het gratis bier heeft toch een prijs. Wie had dat gedacht..
-
Vind Bontenbal nu prettig overkomen maar gezien zijn verleden heb ik toch altijd een bijsmaak bij die man. Die ebt weg maar dat gaat wel langzaam.merel schreef: ↑12 sep 2024, 09:31 Nee dat denk ik niet Wim. Ik weet dat het door jouw achterdocht moeilijk is om te geloven dat er echt aardige mensen zijn zonder dubbele agenda. Afgelopen jaar stond in Trouw een resume van de gebeurtenissen waarbij sommige personen echt niet gespaard werden in de gebeurtenissen rondom Omtzigt, maar kwam Bontebal wel positief uit de gebeurtenissen.
Wat een dedain...Profesto schreef: ↑12 sep 2024, 22:47 Tja, als het kabinet in je straatje past, betekent dat niet dat de pers dan maar terug in hun hok moet.
Een vriendin van mij heeft aan deze plannen meegewerkt en ze weten nu al dat het niet genoeg is voor Brussel. De 'echte' plannen staan nog in de ijskastProfesto schreef: ↑12 sep 2024, 22:47 Tja, als het kabinet in je straatje past, betekent dat niet dat de pers dan maar terug in hun hok moet.