GerGem Kruiningen

Tom

GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Samenvatting Nederlands Dagblad artikel omdat citeren niet is toegestaan: Er zijn geen strafbare feiten geconstateerd. Politiewoordvoerder noemt de uitlatingen van advocaat ds. Bredeweg te voorbarig. Het ND werd getipt door een anonieme beller over de apparatuur. Deze anonieme beller eiste dat zijn tip incluis het aanwijzen van de schuldige persoon in het ND geplaatst zou worden (Jansen?). Dat deed het ND natuurlijk niet en toen nam de anonieme tipgever zijn woorden terug... Volgens de politie is er alleen een voorwerp gevonden wat net zo goed een nepvoorwerp kan zijn. Fam. Jansen houd rekening met een kwajongenstreek of dat het in scene is gezet.
De familie heeft nog steeds niet alle documenten ontvangen die ze volgens de rechter zouden moeten krijgen, de kerkenraad werkt niet mee.
Sola Gratia

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Sola Gratia »

Tom schreef:Samenvatting Nederlands Dagblad artikel omdat citeren niet is toegestaan: Er zijn geen strafbare feiten geconstateerd. Politiewoordvoerder noemt de uitlatingen van advocaat ds. Bredeweg te voorbarig. Het ND werd getipt door een anonieme beller over de apparatuur. Deze anonieme beller eiste dat zijn tip incluis het aanwijzen van de schuldige persoon in het ND geplaatst zou worden (Jansen?). Dat deed het ND natuurlijk niet en toen nam de anonieme tipgever zijn woorden terug... Volgens de politie is er alleen een voorwerp gevonden wat net zo goed een nepvoorwerp kan zijn. Fam. Jansen houd rekening met een kwajongenstreek of dat het in scene is gezet.
De familie heeft nog steeds niet alle documenten ontvangen die ze volgens de rechter zouden moeten krijgen, de kerkenraad werkt niet mee.
[knip]
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Anonieme tip aan de dominee en anonieme beller die de media is afgegaan. Het zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben. Het is als de ziekelijke pyromaan die zelf als eerste de brand meldt. Jammer dat ds, advocaat én media hierin getrapt zijn.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Sola Gratia schreef: [knip]
Zullen we het bij de feiten houden?
DDD

Bericht door DDD »

eilander schreef:
DDD schreef:Bovendien schrijf ik al sinds jaar en dag dat een kerkscheuring op gezinsniveau niet minder zondig is dan een kerkscheuring in breder verband.
Dat klopt, maar niet iedereen deelt die mening ook. Ik bijvoorbeeld niet.
Mijns inziens maakt het zeker verschil of iemand naar een bestaand kerkverband, of een bestaande gemeente uit hetzelfde verband overstapt, of dat iemand een nieuwe kerk start.
Dat is een prima discussiepunt. Ik zal daar geen kwaad van zeggen. Ieder heeft recht op zijn eigen mening. Ik vind zelf trouwens ook dat het een verschil maakt of je een kerk voor jezelf begint of dat je je na kerkscheuring voegt bij een bestaande gemeente. Volgens mij is dat een heel andere discussie. Maar goed, ook met misverstanden kan ik prima leven. Ik begrijp soms anderen ook niet helemaal goed, zo blijkt.

---knip---
Sola Gratia

Moderamen schreef:
Sola Gratia schreef: Een herhaling van zetten?
Het feit is dat de stukken bewust achtergehouden worden. Vandaar de nieuwe rechtzaak op 22 augustus. Daarentegen zegt de advocaat van de kerkenraad mr. de Boef dat de uitspraak volledig wordt nageleeft.

Ook gaat het bij de mediaandacht steeds weer over het vermeende misbruik van Jansen. De uitspraak van de rechter was dat hier niet meer over gesproken zou worden.

Door toch steeds de media op te zoeken word deze uitspraak ook niet nageleeft.

De Boef gaat dus op deze manier tegen twee uitspaken van de recher.
Jongere

Bericht door Jongere »

Sola Gratia schreef:
Bruna schreef:Maar wat nieuw is voor de buitenstaanders en wat in de PZC stond:
1. Blijkbaar is er nog een grote familie bij dit conflict betrokken. De familie Sinke.
2. Tussen deze families heerst rivaliteit.
3. HJ heeft al eerder geageerd tegen bepaalde zaken, bij een vorige ds. Dit mag lijkt me als dit terecht is. Blijkbaar is hij degene die de kastanjes uit het vuur moet halen in Kruiningen.
Je kan je dan afvragen hoe onpartijdig de geïnterviewde vrouw was. Ook zou ik wel een willen weten of er bijvoorbeeld van families Jansen of Sinke nog (meer) in de kerkenraad zitten. In wat grotere gemeenten, Kruiningen is +1000, kan dit gemakkelijk.
Het artikel in de PZC is belachelijk. Anonieme reacties. Pure sentatie. Die rivaliteit onderling is ook onzin.

Twee afgetreden kerkeraadsleden waren van de Sinke familie!!

Pure sensatiezoekerij van de PZC. Stel vragen aan buitenstaanders en je mixed het tot een broodje aap verhaal.
Over het algemeen vind ik het 'blamen' van de media zoals ook in dit topic herhaaldelijk gebeurd is een zwaktebod. Al zou de meest ongeïnformeerde en partijdige journalist schrijven, hebben wij ons nog steeds in de eerste plaats bezig te houden met wat de roeping van de kerk is en alle vormen van aanleiding om zoiets te schrijven te voorkomen.

In dit geval ben ik het echter wel weer met je eens, ik vind dit een zinloos artikel en slechte journalistiek. Blijkbaar merken ze bij de PZC dat dit onderwerp verkoopt (zie de top meest gelezen artikelen op de site...) en kreeg de redacteur de opdracht om ook vandaag weer iets te schrijven. Waarbij de voornaamste bron de eerste de beste geëmotioneerde vrouw op een fiets is.

Het zou dit topic ten goede komen om niet mee te gaan in de wijze waarop dit hele gebeuren in de dorpscultuur over de tong gaat, en daar reken ik dit artikel ook onder. Als het al nodig is iets te schrijven, zou dat over de algemene feiten moeten gaan. Zelfs dan kun je je afvragen wat het toevoegt. Ik onderschrijf in ieder geval de verstandige post van Moderamen een tijdje terug, dat het ongeïnformeerde roepen op het forum over bijv. aftreden geen enkel nut heeft.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Moderamen schreef:
Sola Gratia schreef: [knip]
Terechte oproep, daarom wat suggestieve berichten weggehaald.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Sola Gratia schreef:
Door toch steeds de media op te zoeken word deze uitspraak ook niet.
De vraag is of men de media zoekt of dat de media de betrokkenen zoekt. Mijn indruk is toch vooral het laatste. Zowel de kerkenraad als Jansen hebben, mijns inziens, geen enkel belang bij aandacht van de media, zoals zich dat nu manifesteert.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Sola Gratia schreef:Het feit is dat de stukken bewust achtergehouden worden. Vandaar de nieuwe rechtzaak op 22 augustus.
Het is dus geen feit. Het is een mogelijke overweging van de rechtbank.
Sola Gratia

eilander schreef:
Sola Gratia schreef:Het feit is dat de stukken bewust achtergehouden worden. Vandaar de nieuwe rechtzaak op 22 augustus.
Hoe bedoel je geen feit? Als ik je iets moet krijgen en ik krijg het niet. Ook niet na verschillende keren vragen?

Dat staat helder in de brief die aan alle gemeenteleden is verstuurd
Onbemind

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Onbemind »

Sola Gratia schreef:
eilander schreef:
Hoe bedoel je geen feit? Als ik je iets moet krijgen en ik krijg het niet. Ook niet na verschillende keren vragen?

Dat staat helder in de brief die aan alle gemeenteleden is verstuurd
Dan is het nog een mening van een bepaalde persoon of groep, en anderen zie reacties denken daar anders over. De rechter zal indien er een kort geding plaats vindt, weergeven of het ook een feit is.
Ignoti nulla cupido.
Desiree

Bericht door Desiree »

Ad Anker schreef:
DDD schreef:
Posthoorn schreef:
DDD schreef:
Sommige mensen hebben altijd gelijk. Ook als ze geen gelijk hebben. Haha.
Die heb ik 'vroeger' ook geleerd, alleen dan zo. 1. Ik heb gelijk. 2. Als ik geen gelijk heb, dan heb ik toch gelijk. ;)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Sola Gratia schreef:Het feit is dat de stukken bewust achtergehouden worden. Vandaar de nieuwe rechtzaak op 22 augustus. Daarentegen zegt de advocaat van de kerkenraad mr. de Boef dat de uitspraak volledig wordt nageleeft.
Hier kan ik me wel wat bij voorstellen, omdat het niet meevalt om uit kerkenraadsnotulen relevante stukken te lichten.
De meeste kerkenraden notuleren gewoon in volgorde van wat besproken wordt in één lang document. Dat is voor dit soort situaties niet handig, want dan moet je uit de notulen van de verschillende kerkenraadsvergaderingen de zaken die betrekking hebben op dhr. J. eruit gaan vissen. Geheel kopiëren kan dan niet, omdat er ook andere vertrouwelijke informatie in staat.

Het resultaat zal dan een rommelige indruk maken, waardoor het lijkt alsof niet alles is aangeleverd.
Tom

GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Dat denk ik niet. Hij was zelf kerkenraadslid dus hij zou als geen ander moeten weten hoe delen van notulen er moeten uitzien.
Plaats reactie