Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
Dan plak je de kat achter het plastic.
Never a dull moment Dodo.Dodo schreef:Ik snap het. Klinkt als een mogelijkheid. Je hebt wel kans dat ze daarna in het plakplastic gaan krabben natuurlijk. Voor een kat is niets te dol.
Het is iedere dag weer anders, maar leuk!

Man was bezig plafonnetje te leggen in een diepe kast. Toen hij even weggeweest was, zat er een kat op de rachels. Via de trap kon hij er zo op springen.
Altijd katten blijven tellen als je aan het klussen bent.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
k Zou niet beginnen aan dat plastic. Plastic trekt hij met grote stukken los, en het behang gaat gelijk mee. Dan liever haaltjes in het behang en af en toe een baantje loshalen en een nieuwe baan plakken.
Maar ik heb makkelijk praten met gestucte muren.
Maar ik heb makkelijk praten met gestucte muren.
- Dodo
Ik heb net een foto op de gezinsapp gezet: kat was in de wandelwagen gaan liggen en weigerde te vertrekken. Zelfs toen ik kleinzoon ongeveer op hem zette. Kleinzoon begon meteen oren te trekken, maar kat bleef halsstarrig liggen.
Een kat die overal in klimt klinkt ook bekend ja.
Dodo schreef:Ik heb net een foto op de gezinsapp gezet: kat was in de wandelwagen gaan liggen en weigerde te vertrekken. Zelfs toen ik kleinzoon ongeveer op hem zette. Kleinzoon begon meteen oren te trekken, maar kat bleef halsstarrig liggen.

Ik had een antieke pop op de vensterbank, tegen de muur gezet, zodat ze midden op de vensterbank zouden moeten gaan liggen.
Nou nee dus. Poes lapje ging gewoon op schoot bij pop liggen slapen en de volgende kater (mannetje he

Dan zou hij toch eerst een beginnetje moeten maken? Als het echt goed geplakt is kunnen ze er volgens mij niets mee, te glad.Zita schreef:k Zou niet beginnen aan dat plastic. Plastic trekt hij met grote stukken los
En geen eigenwijze kat in huis zeker.Zita schreef:Maar ik heb makkelijk praten met gestucte muren.

Andere mensen vinden het in de regel erger dan ik zelf als ze iets met hun nageltjes vernielen.
Maar gelukkig hangen ze niet in de bank.

Je moet ook een hond nemen dat heb je al die problemen niet 

Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Dan heb je weer andere.joy schreef:Je moet ook een hond nemen dat heb je al die problemen niet

Weinig problemen als je hond goed opgevoed en de mijne is dat
En zeg nou zelf er is toch niets fijner dat met een flinke regenbui je hond uit laten

En zeg nou zelf er is toch niets fijner dat met een flinke regenbui je hond uit laten

Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
- Dodo
Nieuwsgierige vraag: wat hebben jullie voor sleutelbeleid?
Er wordt ons dorp veel ingebroken de laatste tijd, dus ik hamer er op dat er goed afgesloten wordt ("ook als ik alleen maar even met de hond weg ben?" "Ook dan!")
Er kwam ook discussie over de beste plek voor de sleutels. Wat doen jullie? Keukenla, sleutelkastje, mee naar boven? Wij hebben de autosleutels nu wel wat verder weg gelegd, net als de werksleutels, maar je moet ze toch makkelijk kunnen pakken.
De tas met mijn portemonnee hang ik ook in een kast tegenwoordig.
Er wordt ons dorp veel ingebroken de laatste tijd, dus ik hamer er op dat er goed afgesloten wordt ("ook als ik alleen maar even met de hond weg ben?" "Ook dan!")
Er kwam ook discussie over de beste plek voor de sleutels. Wat doen jullie? Keukenla, sleutelkastje, mee naar boven? Wij hebben de autosleutels nu wel wat verder weg gelegd, net als de werksleutels, maar je moet ze toch makkelijk kunnen pakken.
Alhier: werksleutels in mijn werktas. Huissleutels (ook van schutting, achterom via buren) en fietssleutel in één bos; als ik thuis ben zit deze in de deur, als ik weg ben in de fiets of in mijn tas. In de achterdeur zit een sleutel, uiteraard aan de binnenzijde.Dodo schreef:Nieuwsgierige vraag: wat hebben jullie voor sleutelbeleid?
Als ik thuis ben zit de voordeur meestal niet op slot, de achterdeur vaak wel.
Reservesleutels van huis en fietsen zitten in de keukenla.
Gelukkig hebben de buren een geweldig waakse hond, die mij al zowat opvreet via het luikje van de brievenbus als ik 's avonds laat langsloop.
Sleutels liggen bij ons centraal in een bakje, vlak bij de deur maar onze slaapkamer is heel dichtbij.
Advies van politie:
Sleutels ver van de deur bewaren, ivm hengelen door inbrekers.
Sleutels niet in de deur laten omdat de inbrekers dat gemakkelijk maakt.
Sleutels ver van de deur bewaren, ivm hengelen door inbrekers.
Sleutels niet in de deur laten omdat de inbrekers dat gemakkelijk maakt.
Spitten en niet moe worden.
Toen er bij mijn oudste zus was ingebroken kregen we destijds het advies van de politie om sleutels in een kwark/yoghurtbakje in de koelkast of vriezer te bewaren.Dodo schreef:Nieuwsgierige vraag: wat hebben jullie voor sleutelbeleid?
Dat hebben we gedaan totdat we van buren hoorden dat het boevengilde lekker uit de koelkast had lopen snaaien en zij bewaarden een sleutelbos in een boterkuipje.
Ook achterhaald dus.
Wij draaien voor- en achterdeur altijd op slot, dubbel veiligheidsslot.
Ik draai meestal de deuren op het nachtslot en leg de sleutels verder weg, op een niet voor de hand liggend plekje.
(als je de sleutel in het slot laat zitten, kan een laatkomer er niet in.

Fietssleuteltjes hangen in een speciaal sleutelkastje, reservesleuteltjes in een kluisje.
Mijn dagelijkse tas staat altijd in de keuken, mijn pasjes en portemonnee met berg ik savonds altijd op, ik laat een beursje met wat muntgeld erin zitten.
Wij hebben een kluisje bij de achterdeur. Huisgenoten weten de code. Mijn tas neem ik (bijna) altijd mee naar de slaapkamer.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!