aan het donkergrijze wolkenpak te zien, lijkt er hier nog flink wat bij te komen........Ichtus schreef:Hier is alleRens schreef:het vriest 4 graden, en er ligt een lekker dik pak sneeuw..........vogeltje schreef:Hier vriest het en het heeft een beetje gesneeuwd.sneeuw verdwenen.
Het grote WEERTOPIC
Re: Het grote WEERTOPIC
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik kom net uit de stad, en kan je vertelllen dat het hier en daar VERRADELIJK GLAD is....
Paar keer bijna mijn evenwicht verloren...
Paar keer bijna mijn evenwicht verloren...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
het sneeuwt hier ook..... 

Gaat het volgende week echt zo hard vriezen? Ook hier in de buurt?
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
-10 tot -15 .............. dus écht kkkkkkooooouuuuuddddddddd bbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrjudith schreef:Gaat het volgende week echt zo hard vriezen? Ook hier in de buurt?
Moderatorbericht:
nou....brrrrrrr, dan ist maar goed dat k vanmiddag oorwamers heb gekochtRens schreef:-10 tot -15 .............. dus écht kkkkkkooooouuuuuddddddddd bbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrjudith schreef:Gaat het volgende week echt zo hard vriezen? Ook hier in de buurt?

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
NU.nl schreef:IJskoude week in het vooruitzicht
Uitgegeven: 2 januari 2010 16:18
Laatst gewijzigd: 2 januari 2010 18:34
RIJSWIJK - Nederland begint de eerste dagen van het nieuwe jaar met ijskoude nachten. Het KNMI voorspelt de komende week nachtelijke temperaturen die lokaal tussen de min 10 en min 15 graden Celsius.
IJskoude week voorspeld
Een woordvoerder van het KNMI zegt dat het vooral koud wordt op de plaatsen waar een sneeuwdek ligt:
''Boven het sneeuwdek kunnen de nachtelijke temperaturen dan flink dalen.'' En er komt nog meer sneeuw bij, is de voorspelling.
Later zaterdagmiddag gaat het sneeuwen in het noorden en noordoosten van het land. Daar moet het verkeer dan ook rekening houden met gladheid.
Oud ijs
De woordvoerder noemt het opvallend dat we in Nederland nu een relatief lange periode van kou kennen. Dat betekent nog niet dat de ijzers uit het vet kunnen.
De ijskwaliteit is volgens de woordvoerder slecht. ''Oud ijs is op zich al een slechte basis voor een mooie ijsvloer. Daar komt nu nog meer sneeuw bij. De kou is er wel, maar de ingrediënten niet.''
Drenthe
Door de sneeuwval en gladheid rijden er zaterdagmiddag steeds minder bussen in de provincie Drenthe. De bussen die nog wel de weg op gaan, rijden met enorme vertraging.
Ook in Groningen en Friesland moeten reizigers rekening houden met een langere reistijd. Dat heeft vervoerder Qbuzz bekendgemaakt.
Vertraging
Volgens een woordvoerder van Qbuzz is het vooral in de buurt van Emmen en Stadskanaal erg glad.
''De bus van Emmen naar Groningen rijdt daardoor met drie kwartier vertraging. Wij raden reizigers aan die nog de bus willen nemen dit zo snel mogelijk te doen aangezien we niet weten hoeveel bussen er in het begin van de avond nog rijden.''
© ANP
~~Soli Deo Gloria~~
Net om 22.00 uur was het al -6 en erg glad hier en daar. Deze week lekker veel vrij, dus hopen dat er geschaatst kan worden. 

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
/
Laatst gewijzigd door Fjodor op 04 jan 2010, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Nou, echt veilig is het nog niet. Ik zou dus nog eventjes wachten, tot echt veilig wordt verklaard.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
De ijsbaan is open!!!!
M&M...wanneer gaan we???
M&M...wanneer gaan we???
Leuk dit weersoort....M'n vriend en ik hadden zaterdag van auto 'geruild' omdat ik ee nvrijgezellenfeest had, en zijn auto was groter is dan de mijne (hij heeft BMW 530 en ik een Lupo
) En door de sneeuw vond ik het doodeng om terug te rijden vanuit Elburg, toch gegaan, het moest ook wel... Was dolblij dat ik zonder schade en schuivers thuis was gekomen na dik 1,5 uur rijden, wat normaal max. half uur rijden is...
Maar dat was 't nog niet...Ik dacht even gezellig m'n vriend op te halen bij m'n broer vandaan, dus ik daarheen gewandeld...Kom ik daar aan, zegt hij: Schat...Ik heb minder fijn nieuws voor je...Je auto heeft schade....
Bleek dat hij, dankzij een andere weggebruiker, uit moest wijken en tegen een stoeprand gegleden was...Hij reed max. 20km/u, maar m'n rechtervoorwiel stond me toch scheef

Maar dat was 't nog niet...Ik dacht even gezellig m'n vriend op te halen bij m'n broer vandaan, dus ik daarheen gewandeld...Kom ik daar aan, zegt hij: Schat...Ik heb minder fijn nieuws voor je...Je auto heeft schade....
Bleek dat hij, dankzij een andere weggebruiker, uit moest wijken en tegen een stoeprand gegleden was...Hij reed max. 20km/u, maar m'n rechtervoorwiel stond me toch scheef

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
- MarthaMartha
helma schreef:De ijsbaan is open!!!!
M&M...wanneer gaan we???

ben ik dan op 9 juni weer uit het gips?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Het RD is er in het weerrubriek niet op vooruit gegaan 

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
MarthaMartha schreef:helma schreef:De ijsbaan is open!!!!
M&M...wanneer gaan we???![]()
ben ik dan op 9 juni weer uit het gips?

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)