Alexander CD schreef:Homoseksualiteit is een teken dat het oordeel spoedig komt!!
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel. (Lev.18:22
Ook in de tijd van Abraham komen we praktiserende homoseksualiteit al tegen.
Ja, zal gezegd worden, toen kwam het oordeel ook meteen (Sodom en Gomorra)
Om het te verwoorden zoals Alexander CD doet vind ik ook te kort door de bocht.
Er zijn zoveel tekenen op dit moment.
Laten we dankbaar zijn dat de Heere nog genadetijd geeft. Opdat mensen nog tot inkeer en bekering komen. Laten we dan ook deze mensen met christelijke liefde benaderen en hen wijzen op die ene Weg.
Dat klopt, maar voor S. en G. was toen ook spoedig het einde... Het blijft een waarshcuwend voobeeld, en ook een teken des tijds...
UTRECHT - De Nederlands Gereformeerde Kerk van Utrecht is van plan de ambten van diaken en ouderling open te stellen voor homo's.
De kerkenraad van de Jeruzalemkerk heeft daartoe vorig jaar al, na een grondige studie en consultatie van de gemeente, in principe een besluit genomen, vertelt kerkenraadsvoorzitter Koos van Beusekom. Dat betekent dat deze ambten nu nog niet opengaan voor praktiserende homo’s. Omdat een deel van de gemeente moeite heeft met het besluit of ertegen is, mag een vernieuwde kerkenraad over drie jaar de knoop doorhakken.
De Nederlands-gereformeerden in Utrecht zijn de eersten binnen dit kleine orthodox-gereformeerde kerkverband (32.000 leden) die een stap zetten in richting van acceptatie van homo’s in de kerkelijke ambten.
Ad de Boer, voorzitter van de laatste Landelijke Vergadering van de Nederlands Gereformeerde Kerken, betreurt dat ‘Utrecht’ ,,nu verder gaat dan werelwijd in de evangelicale beweging wordt gezien als in overeenstemming met het Woord van God.’’ Hij hoopt dat de kerk het besluit niet in haar eentje zal uitvoeren, maar zal voorleggen aan de zusterkerken, zodat het uiteindelijk op de Landelijke Vergadering terechtkomt. ,,Het is nog geen 2012. Er is dus nog tijd om te praten met de kerken in de breedte. Een besluit over zo’n gevoelige en belangrijke zaak neem je niet in je uppie.’’
Aanleiding voor de discussie was het ontslag in 2005 van dr. Ruard Ganzevoort omdat hij een relatie aan was gegaan met een man. De predikant met bijzondere opdracht was verbonden aan de NGK van Doorn.
In de media kwam dat ‘Utrecht’ ook homo’s op de kansel zou toelaten. Volgens Van Beusekom is dit pertinent onjuist. ,,In de beleving van mensen is het ambt van predikant wezenlijk anders dan dat van ouderling of diaken. Daarom hebben we de predikant buiten ons besluit gelaten.’’
Ik sta buiten de discusie over homofilie, heb daar niks mee te doen.
Gaf alleen aan dat het een eindtijd teken is, het is zonde zegt de bijbel, maar ook voor mensen die breken met die zonde is er genade, maar zonde moet wel als zonde erkent worden en beleden.
Natuurlijk word ik daar niet populair van, maar God moet als God gedient worden.
Richteren 19 & 20 heb ik genoemd, die gaan over de eindtijd en over homofilie, velen wijzen alle geestelijk betekenis van de hand, dat weet ik, maar Gods koninkrijk is geestelijk.
Deze hoofdstukken hebben meer dan een historische betekenis, wie het verstaat doet er wat mee.
Israël, de kerk van de oude dispensatie vecht tegen elkaar, ze vermoorden elkaar omdat de Benjaminieten de mannen van Gibea niet willen uitleveren, die een bijwijf van de leviet vermoordt/verkracht hebben.
Dit is de kerk van de eindtijd, de één neemt het op voor de homo's en de andere wil het veroordeeld hebben, maar we zien dat uiteindelijk de wereldse normen in de kerk geaccepteert worden, de kerk wordt afvallig.
Dan blijft er alleen over om te vluchten ( overblijfsel van de benjaminieten)( kom uit van haar Mijn volk!) dat vlucht naar de rots Rimmon( de Heere Jezus).
Hoe vaak hebben we al niet in verschillende kerken en gemeenten gezien wanneer de discussie over homofilie begint de waarden beginnen af te glijden
Daarvoor waarschuw ik.
Ook hoofdstuk 19 De leviet( de Heere Jezus) had een bijwijf( de afvallige kerk) die hoereerde, de leviet bleef haar liefelijk toe spreken, ze ging met hem mee en toen in die nacht kwamen de mannen van Gibea en ze werd gegeven aan die mannen die haar vermoorden ze lag met de handen op de dorpel wat was ze erdichtbij(net als de vrouw van lot).
De dochter van de oude man( die maagd was!) bleef ongedeerd.
Alexander CD schreef:Ik sta buiten de discusie over homofilie, heb daar niks mee te doen.
Gaf alleen aan dat het een eindtijd teken is, het is zonde zegt de bijbel, maar ook voor mensen die breken met die zonde is er genade, maar zonde moet wel als zonde erkent worden en beleden.
Natuurlijk word ik daar niet populair van, maar God moet als God gedient worden.
Richteren 19 & 20 heb ik genoemd, die gaan over de eindtijd en over homofilie, velen wijzen alle geestelijk betekenis van de hand, dat weet ik, maar Gods koninkrijk is geestelijk.
Deze hoofdstukken hebben meer dan een historische betekenis, wie het verstaat doet er wat mee.
Israël, de kerk van de oude dispensatie vecht tegen elkaar, ze vermoorden elkaar omdat de Benjaminieten de mannen van Gibea niet willen uitleveren, die een bijwijf van de leviet vermoordt/verkracht hebben.
Dit is de kerk van de eindtijd, de één neemt het op voor de homo's en de andere wil het veroordeeld hebben, maar we zien dat uiteindelijk de wereldse normen in de kerk geaccepteert worden, de kerk wordt afvallig.
Dan blijft er alleen over om te vluchten ( overblijfsel van de benjaminieten)( kom uit van haar Mijn volk!) dat vlucht naar de rots Rimmon( de Heere Jezus).
Hoe vaak hebben we al niet in verschillende kerken en gemeenten gezien wanneer de discussie over homofilie begint de waarden beginnen af te glijden
Daarvoor waarschuw ik.
Ook hoofdstuk 19 De leviet( de Heere Jezus) had een bijwijf( de afvallige kerk) die hoereerde, de leviet bleef haar liefelijk toe spreken, ze ging met hem mee en toen in die nacht kwamen de mannen van Gibea en ze werd gegeven aan die mannen die haar vermoorden ze lag met de handen op de dorpel wat was ze erdichtbij(net als de vrouw van lot).
De dochter van de oude man( die maagd was!) bleef ongedeerd.
Maar ik vraag je alleen Alexander om homo-zijn en homo-doen te scheiden. Nu lijkt het alsof je alles over één kam scheert.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Alexander CD schreef:Ik sta buiten de discusie over homofilie, heb daar niks mee te doen.
Alleen deze zin al!!
Jij hebt niets te maken met je NAASTE?
Ook in jouw kerk is minimaal 5% homo, al dan niet praktiserend. En jij hebt daar 'niets mee van doen'?