FlyingEagle schreef:Bruna schreef:Delftenaar schreef:FlyingEagle schreef: Ik maak me daar grote zorgen over, ik heb het idee dat veel predikanten niet goed met verschillen in de gemeente overweg kunnen, dat lijkt me een kwalijke zaak. Is daar op de TS wel aandacht voor?
Het curatorium zou eigenlijk, naast zaken als genadestaat en roeping, ook moeten kijken of iemand qua karakter geschikt is voor het predikantschap. Net zoals bij alle andere beroepen heb je voor het predikantschap bepaalde vaardigheden en eigenschappen nodig, zoals bv. goed met mensen om kunnen gaan. Niet iedereen heeft dat. Dat geeft niet, maar dan is het predikant zijn misschien niet de meest ideale functie voor iemand.
Wordt dit niet gedaan dan? Staat dit niet bij de aanmelding vermeld dat de gemeente die attest geeft dit moet beschrijven? Daarnaast heb je ook verschillende soorten gemeenten. Het is bijvoorbeeld bijzonder dat in Barneveld geen problemen waren en in Kruiningen wel.
Hoe weet jij nu dat er in Barneveld geen problemen zijn geweest?
Of er helemaal geen problemen zijn geweest, weet ik ook niet zeker.
Maar weet wel dat er veel Barnevelders positief over hem zijn. Dat zegt wel iets.
Niet dat ik daarmee zeggen wil dat het aan Kruiningen ligt. Mede doordat ik weet van een ander conflict, ben ik zelf bepaald niet positief over de manier waarop de ds. met mensen omgaat.
Blijkbaar hadden (veel) Barnevelders er minder moeite mee.