Vraag (algemeen)

Orchidee

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Er blijft al een paar dagen staan dat ik een bericht in postvak in heb maar er staat niets dat ik kan openen of iets wat ik nog niet gelezen heb.
Hoe kan/komt dit?
Kan ik er iets aan doen?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Er blijft al een paar dagen staan dat ik een bericht in postvak in heb maar er staat niets dat ik kan openen of iets wat ik nog niet gelezen heb.
Hoe kan/komt dit?
Kan ik er iets aan doen?
Dat heb ik ook soms... ik weet niet hoe dat komt. Alles als gelezen selecteren zou mischien helpen?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ezen

Bericht door Ezen »

F5 wil wel eens helpen.
Spitten en niet moe worden.
Dodo

Bericht door Dodo »

De steel van de schop is in tweeën gebroken. Ik heb een nieuwe steel gekocht maar hoe krijg ik de helft van de oude steel uit het ijzer? Op dit moment denk ik dat verbranden de enige optie is. Maar dat is ook zo'n gedoe.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Dodo schreef:De steel van de schop is in tweeën gebroken. Ik heb een nieuwe steel gekocht maar hoe krijg ik de helft van de oude steel uit het ijzer? Op dit moment denk ik dat verbranden de enige optie is. Maar dat is ook zo'n gedoe.
Hoe zit de steel vast? Als er geen spijker (meer) inzit dan verhitten van het ijzer (boven gasstel b.v.) en dan de steel eruittrekken. :)
alexv

Bericht door alexv »

Wim Anker schreef:
Dodo schreef:De steel van de schop is in tweeën gebroken. Ik heb een nieuwe steel gekocht maar hoe krijg ik de helft van de oude steel uit het ijzer? Op dit moment denk ik dat verbranden de enige optie is. Maar dat is ook zo'n gedoe.
Hoe zit de steel vast? Als er geen spijker (meer) inzit dan verhitten van het ijzer (boven gasstel b.v.) en dan de steel eruittrekken. :)
Wat je kan doen is een houtdraadbout er in draaien, stevig indraaien en dan de boutkop in de bankschroef zetten en met de hamer de schep terugslaan. Bij een dikkere bout eerst een gaatje boren anders zet het hout uit en gaat het eind nog strakker zitten.
refo

Bericht door refo »

Eruit beitelen?
Misschien zit er een gleuf in het ijzer. Dan kun je hem daar wat wijder buigen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Bedankt voor de tips, maar het is toch een vuurtje geworden. Ik heb geen bankschroef, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk hout er uit te boren, ook geen succes, en het metaal verbuigen wilde ik niet. Als dat al gelukt was.

Het ergste was nog dat de dierbaren steeds zeiden: gooi dat ding toch weg en koop een nieuwe. Maar daar heb ik een hekel aan.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Bedankt voor de tips, maar het is toch een vuurtje geworden. Ik heb geen bankschroef, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk hout er uit te boren, ook geen succes, en het metaal verbuigen wilde ik niet. Als dat al gelukt was.

Het ergste was nog dat de dierbaren steeds zeiden: gooi dat ding toch weg en koop een nieuwe. Maar daar heb ik een hekel aan.
Is dat geen generatie"dingetje"? Ik zie om me heen dat de jeugd heel gemakkelijk dingen weggooit als er maar iets aan hapert. Ik werk bij ouderen en bij hen wordt van alles hergebruikt, (deels) gerecycled en gerepareerd tot het uit elkaar valt of er geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Mijn man is van mijn generatie ;-) maar hij zou al die moeite niet gedaan hebben.
Misschien is het erfelijk, de zonen zijn erg makkelijk. Schuursponsje in de vaatwasser? Welnee, weggooien en een nieuwe pakken.
Mara

Bericht door Mara »

Als katjes in de vensterbank slapen, willen ze bij het wakker worden nog weleens hun nageltjes in het behang zetten aldaar.
Dus ik had bedacht om daar een strook doorzichtig plakplastic te plakken.
Ik dacht dat het wel zou kunnen met de raamfolie die je tegenwoordig vaak ziet, maar dat kan denk ik niet omdat op de
gebruiksaanwijzing staat dat het raam eerst natgemaakt moet worden.
Dat kan ik dus niet doen met het behang.
Is er nog een andere oplossing?
Terri

Bericht door Terri »

Mara schreef:Als katjes in de vensterbank slapen, willen ze bij het wakker worden nog weleens hun nageltjes in het behang zetten aldaar.
Ik dacht dat het wel zou kunnen met de raamfolie die je tegenwoordig vaak ziet, maar dat kan denk ik niet omdat op de
Je hebt idd twee soorten.
Zelfklevend en de folie die plakt op een natgemaakt raam.
Volgens mij ( weet het niet meer zeker..) hebben ze bij de kwantum het 1e soort nog en die kan je goed gebruiken.
Heb ik op het bovenblad van een houten kastje gedaan.
Dodo

Bericht door Dodo »

Zou het wel mooi zijn, glimmend plakplastic op behang? En je moet zorgvuldig werken, even loshalen is er niet meer bij. Ik vind het op glas al een klus (maar het zit nu al jaren goed).
Mara

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Mara schreef:Als katjes in de vensterbank slapen, willen ze bij het wakker worden nog weleens hun nageltjes in het behang zetten aldaar.
Je hebt idd twee soorten.
Zelfklevend en de folie die plakt op een natgemaakt raam.
Volgens mij ( weet het niet meer zeker..) hebben ze bij de kwantum het 1e soort nog en die kan je goed gebruiken.
Heb ik op het bovenblad van een houten kastje gedaan.
O dank je, ik moet toevallig nog even naar de kwantum voor krijtverf, die schijnt heel goed te zijn.
Heb een oud kaal kastje.
Dodo schreef:Zou het wel mooi zijn, glimmend plakplastic op behang?
Ik zie bij mensen ook wel eens mat plastic op de ramen zitten.
Dochter suggereerde zonet plakfolie waar je boeken mee kaft. :quoi
Dodo schreef:En je moet zorgvuldig werken, even loshalen is er niet meer bij. Ik vind het op glas al een klus (maar het zit nu al jaren goed).
In principe zie je het niet omdat het achter het gordijn valt. Het zijn de zijmuren, een cm of 50 boven de vensterbank.
Ze rekken zich altijd uit en zetten dan eventjes fijn hun dolkjes in het behang, op zich niet erg, maar ze laten hun pootjes langzaam zakken dan. En om daar nu krabpaaltjes te plakken... nee. :)
Het zijn echt gewoontedieren, ik had de krabpaal bij de achterdeur even weggehaald omdat ik daar moest behangen.
Prompt bij binnenkomst hingen ze dus al in de muur. Gelukkig had ik nog niet behangen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik snap het. Klinkt als een mogelijkheid. Je hebt wel kans dat ze daarna in het plakplastic gaan krabben natuurlijk. Voor een kat is niets te dol.
Plaats reactie