Sela

Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Sela

Bericht door Ander »

Mister schreef:Vind je dat ook niet een beetje makkelijk gebruik maken van een deel van een Bijbeltekst die daarvoor niet geschreven is?
Dit is wel wat ver gezocht. Mocht het zo geweest zijn dan is het inderdaad een beetje makkelijk.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Sela

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
jvdg schreef:
Wilhelm schreef:
jvdg schreef:Het is wat off-topic, maar ik heb in een gemeente meegemaakt dat er heisa was over het voorlezen van de Tien Geboden.
Het was gebruik om ze als volgt te lezen: Het 1e gebod....., het 2e gebod, het 3e gebod etc.....
Toen de kerkenraad besloot om de nummering van de geboden niet meer voor te lezen kwam er veel commentaar.

Er was zelfs een ouderling die weigerde de morgendiensten in te leiden, of 's-morgens preek te lezen.
Pfff....

Je hebt idd vaak heisa om allerlei zaken die in die tijd als heel belngrijk werden geacht. Nu bv weer over de HSV, waar we over 10 jaar wat over zullen glimlachen.
De "heisa" rond de HSV acht ik echter van een geheel andere orde dan die ik aanhaalde.
Daar konden we destijds al gauw over glimlachen, en dat was aanzienlijk meer dan 10 jaar geleden.
Vanavond reed ik door Ede en zag ik een vrachtauto staan waar met grote letters HSV op stond.
Heb net even gegoogled, maar er blijkt dus inderdaad een bedrijf te bestaan dat HSV heet http://www.hsv.nl/contact.php
En dan in Ede. De eigenaar zal maar kerken aan de Schaapsweg of zo... Dan zou je je toch lelijk opgelaten voelen met zo'n verderfelijke bedrijfsnaam :hum
Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Sela

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:
jvdg schreef:
Wilhelm schreef:
Je hebt idd vaak heisa om allerlei zaken die in die tijd als heel belngrijk werden geacht. Nu bv weer over de HSV, waar we over 10 jaar wat over zullen glimlachen.
De "heisa" rond de HSV acht ik echter van een geheel andere orde dan die ik aanhaalde.
Daar konden we destijds al gauw over glimlachen, en dat was aanzienlijk meer dan 10 jaar geleden.
Vanavond reed ik door Ede en zag ik een vrachtauto staan waar met grote letters HSV op stond.
Heb net even gegoogled, maar er blijkt dus inderdaad een bedrijf te bestaan dat HSV heet http://www.hsv.nl/contact.php
En dan in Ede. De eigenaar zal maar kerken aan de Schaapsweg of zo... Dan zou je je toch lelijk opgelaten voelen met zo'n verderfelijke bedrijfsnaam :hum
Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
:haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Sela

Bericht door Wilhelm »

Tiberius schreef:[Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
:haha

Alleen gebeurd dat niet, want zover ik weet geeft de GBS geen openheid in financiele zaken.
Of giften wel ? De jaarrekeningen worden iig niet openbaar gemaakt.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Sela

Bericht door Afgewezen »

Wilhelm schreef:
Tiberius schreef:[Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
:haha

Alleen gebeurd dat niet, want zover ik weet geeft de GBS geen openheid in financiele zaken.
Of giften wel ? De jaarrekeningen worden iig niet openbaar gemaakt.
Giften van particulieren worden bij elkaar opgeteld en als één post vermeld in Standvastig.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Sela

Bericht door Willem »

Afgewezen schreef:
Wilhelm schreef:
Tiberius schreef:[Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
:haha

Alleen gebeurd dat niet, want zover ik weet geeft de GBS geen openheid in financiele zaken.
Of giften wel ? De jaarrekeningen worden iig niet openbaar gemaakt.
Giften van particulieren worden bij elkaar opgeteld en als één post vermeld in Standvastig.

En dat is beter dan de methode van Mbuma die iedereen o zo dankbaar is maar alleen de giften boven de 50 euro in het krantje vermeld. Uiteraard vanwege plaatsgebrek, maar doe dan het ene jaar de giften boven de 50 en het andere jaar de giften onder de 50.... :hum
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Sela

Bericht door memento »

Willem schreef:
Afgewezen schreef:
Wilhelm schreef:
Tiberius schreef:[Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
:haha

Alleen gebeurd dat niet, want zover ik weet geeft de GBS geen openheid in financiele zaken.
Of giften wel ? De jaarrekeningen worden iig niet openbaar gemaakt.
Giften van particulieren worden bij elkaar opgeteld en als één post vermeld in Standvastig.

En dat is beter dan de methode van Mbuma die iedereen o zo dankbaar is maar alleen de giften boven de 50 euro in het krantje vermeld. Uiteraard vanwege plaatsgebrek, maar doe dan het ene jaar de giften boven de 50 en het andere jaar de giften onder de 50.... :hum
Ik vermoed zo, dat het aantal giften bóven de 50 EUR aanzienlijk lager ligt dan het aantal giften onder de 50 EUR. Gelukkig is er een oplossing voor alle mensen die graag hun naam in het krantje zien: Een gift van meer dan 50 EUR geven. :super
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Sela

Bericht door eilander »

Willem schreef:
Afgewezen schreef:
Wilhelm schreef:
Tiberius schreef:[Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
:haha

Alleen gebeurd dat niet, want zover ik weet geeft de GBS geen openheid in financiele zaken.
Of giften wel ? De jaarrekeningen worden iig niet openbaar gemaakt.
Giften van particulieren worden bij elkaar opgeteld en als één post vermeld in Standvastig.

En dat is beter dan de methode van Mbuma die iedereen o zo dankbaar is maar alleen de giften boven de 50 euro in het krantje vermeld. Uiteraard vanwege plaatsgebrek, maar doe dan het ene jaar de giften boven de 50 en het andere jaar de giften onder de 50.... :hum
Ik snap je helemaal. Maar vermelding in het krantje is niet om dankbaarheid te tonen, maar is een maatregel van interne beheersing: een gift verdwijnt niet in de zakken van een bestuurslid, maar wordt netjes verantwoord zoals het hoort. En daar is die vermelding een bewijs van.
En in dat licht is het wel logischer dat grotere giften wél vermeld worden en kleinere niet (natuurlijk is alles vermelden het beste, maar dat plaatsgebrek zal zeker wel kloppen als je ziet over hoeveel geld het gaat...)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Sela

Bericht door memento »

In het licht van [bijbel]Mat 6:3[/bijbel] zou ik verwachten bij de giftverantwoording:

De volgende bedragen zijn via de bankrekening ontvangen:
€100 van dhr. Rechterhand uit E.
€50 van mevr. Rechterhand uit R.
€5 van klein Rechterhandje uit C.
€75 van fam. Rechterhand uit H.
Etc.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Sela

Bericht door Willem »

memento schreef:
Willem schreef:En dat is beter dan de methode van Mbuma die iedereen o zo dankbaar is maar alleen de giften boven de 50 euro in het krantje vermeld. Uiteraard vanwege plaatsgebrek, maar doe dan het ene jaar de giften boven de 50 en het andere jaar de giften onder de 50.... :hum
Ik vermoed zo, dat het aantal giften bóven de 50 EUR aanzienlijk lager ligt dan het aantal giften onder de 50 EUR. Gelukkig is er een oplossing voor alle mensen die graag hun naam in het krantje zien: Een gift van meer dan 50 EUR geven. :super
Oeps, even vergeten dat Mbuma ook uitgaat van de HHK :langue
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Sela

Bericht door refo »

memento schreef:In het licht van [bijbel]Mat 6:3[/bijbel] zou ik verwachten bij de giftverantwoording:

De volgende bedragen zijn via de bankrekening ontvangen:
€100 van dhr. Rechterhand uit E.
€50 van mevr. Rechterhand uit R.
€5 van klein Rechterhandje uit C.
€75 van fam. Rechterhand uit H.
Etc.
Jezus spreekt erover dat jouw linkerhand niet weet wat jouw rechterhand doet.
Natuuuuurlijk hangen we het niet aan de grote klok.
Maar wat Jezus bedoelt is: schrijf het ook niet met koeieletters in je (denkbeeldige) dagboek.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Sela

Bericht door memento »

Willem schreef:
memento schreef:
Willem schreef:En dat is beter dan de methode van Mbuma die iedereen o zo dankbaar is maar alleen de giften boven de 50 euro in het krantje vermeld. Uiteraard vanwege plaatsgebrek, maar doe dan het ene jaar de giften boven de 50 en het andere jaar de giften onder de 50.... :hum
Ik vermoed zo, dat het aantal giften bóven de 50 EUR aanzienlijk lager ligt dan het aantal giften onder de 50 EUR. Gelukkig is er een oplossing voor alle mensen die graag hun naam in het krantje zien: Een gift van meer dan 50 EUR geven. :super
Oeps, even vergeten dat Mbuma ook uitgaat van de HHK :langue
Ah, het was je nog niet opgevallen hoeveel keer dhr. Rechterhand genoemd wordt in de giftenverantwoording, dat zijn natuurlijk al die vrijgevige HHK-ers :langue

Verder: De Mbuma-Zending gaat uit van de Schotse Free Presbyterian Church en wordt gesteund door de Nederlandse stichting Mbuma. De Nederlandse stichting Mbuma (die niet uitgaat van 1 of meerdere Nederlandse kerkgenootschappen) organiseert jaarlijks een Mbuma Zendingsdag die door enkele duizenden mensen bezocht wordt. Er spreken voornamelijk predikanten uit de Oud Gereformeerde Gemeenten (in Nederland), de Gereformeerde Gemeenten in Nederland, en de Hersteld Hervormde Kerk.

Ik spoor (als HHK-er) iedereen aan ook deze stichting te steunen. Net als de ZHHK (zending door de HHK) en ZGG (zending door de GG). Zending is geen onderwerp waar kerkisme bij past...
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Sela

Bericht door Willem »

memento schreef:
Willem schreef:
memento schreef:
Willem schreef:En dat is beter dan de methode van Mbuma die iedereen o zo dankbaar is maar alleen de giften boven de 50 euro in het krantje vermeld. Uiteraard vanwege plaatsgebrek, maar doe dan het ene jaar de giften boven de 50 en het andere jaar de giften onder de 50.... :hum
Ik vermoed zo, dat het aantal giften bóven de 50 EUR aanzienlijk lager ligt dan het aantal giften onder de 50 EUR. Gelukkig is er een oplossing voor alle mensen die graag hun naam in het krantje zien: Een gift van meer dan 50 EUR geven. :super
Oeps, even vergeten dat Mbuma ook uitgaat van de HHK :langue
Ah, het was je nog niet opgevallen hoeveel keer dhr. Rechterhand genoemd wordt in de giftenverantwoording, dat zijn natuurlijk al die vrijgevige HHK-ers :langue

Verder: De Mbuma-Zending gaat uit van de Schotse Free Presbyterian Church en wordt gesteund door de Nederlandse stichting Mbuma. De Nederlandse stichting Mbuma (die niet uitgaat van 1 of meerdere Nederlandse kerkgenootschappen) organiseert jaarlijks een Mbuma Zendingsdag die door enkele duizenden mensen bezocht wordt. Er spreken voornamelijk predikanten uit de Oud Gereformeerde Gemeenten (in Nederland), de Gereformeerde Gemeenten in Nederland, en de Hersteld Hervormde Kerk.

Ik spoor (als HHK-er) iedereen aan ook deze stichting te steunen. Net als de ZHHK (zending door de HHK) en ZGG (zending door de GG). Zending is geen onderwerp waar kerkisme bij past...
Helemaal mee eens hoor!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Sela

Bericht door Tiberius »

Wilhelm schreef:
Tiberius schreef:[Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
:haha

Alleen gebeurd dat niet, want zover ik weet geeft de GBS geen openheid in financiele zaken.
Of giften wel ? De jaarrekeningen worden iig niet openbaar gemaakt.
Ik denk dat ze voor deze ene keer wel een uitzondering maken. :)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Sela

Bericht door memento »

Tiberius schreef:
Wilhelm schreef:
Tiberius schreef:[Of een donatie doen aan de GBS; staat er in de Standvastig "€500 van HSV te E."
:haha

Alleen gebeurd dat niet, want zover ik weet geeft de GBS geen openheid in financiele zaken.
Of giften wel ? De jaarrekeningen worden iig niet openbaar gemaakt.
Ik denk dat ze voor deze ene keer wel een uitzondering maken. :)
Ik verwacht eigenlijk meer, dat ze de gift zullen weigeren :langue
Plaats reactie