bescheiden, oke. Maar dit kwam op mij meer over als koppig.refo schreef:Verhagen heeft vanaf het begin gezegd: we zijn gehalveerd, dus we zijn bescheiden.
Dat vond iedereen: vriend en vijand.
Overigens is dit paars++-gedoe de eerste echte onderhandlingsronde. Die hebben even vaak wel als niet positief resultaat.
Formatie 2010
Re: Formatie 2010
Het is toch logisch wat Verhagen gedaan heeft: Het CDA is gehalveerd, maar zou nog een keer halveren als Verhagen direct met de PVVV zou zijn gaan praten. De meerderheid van de CDA-leden WIL helemaal niet aan Wilders denken en met Wilders praten. Zo simpel ligt dat. Er zouden 1000-en leden hun lidmaatschap opzeggen, 1 op de 6 raadsleden zou uit de partij stappen, etc. Dat zou zelfdestructie zijn. Heel slim van Verhagen om niet de deur dicht te gooien, maar van VVD en PVV te eisen dat ze eerst samen een akkoord op hoofdlijnen zouden moeten sluiten rond de vragen over de rechtstaat, die Wilders deels aan zijn laars lapt.
En Verhagen weet: Als ik dit voorlopig blijf volhouden, is de VVD tot de PvdA veroordeeld. Dat wordt heel lastig. Als het lukt, is het heerlijk oppositie voeren tegen zo'n kabinet. Als het niet lukt heeft hij de sleutel in handen en kan hij na maanden tegen z'n achterban zeggen: Luister eens, ik wil niet, maar we moeten nu wel een regering vormen. Het CDA moet die verantwoordelijkheid toch maar weer oppakken, deze keer zelfs met die gruwelijke Wilders. Dan zal zijn achterban inmiddels al een stuk milder zijn geworden dat enkele dagen/weken na de verkiezingen.
En Verhagen weet: Als ik dit voorlopig blijf volhouden, is de VVD tot de PvdA veroordeeld. Dat wordt heel lastig. Als het lukt, is het heerlijk oppositie voeren tegen zo'n kabinet. Als het niet lukt heeft hij de sleutel in handen en kan hij na maanden tegen z'n achterban zeggen: Luister eens, ik wil niet, maar we moeten nu wel een regering vormen. Het CDA moet die verantwoordelijkheid toch maar weer oppakken, deze keer zelfs met die gruwelijke Wilders. Dan zal zijn achterban inmiddels al een stuk milder zijn geworden dat enkele dagen/weken na de verkiezingen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Verhagen moet je niet onderschatten. Wat wij kunnen uitrekenen kan hij ook uitrekenen. En misschien wel beter. Wij zeggen toch ook: Rutte met die andere drie kan niks worden? Het CDA kan uit deze onderhandelingen alleen maar sterker worden. Hetzij als oppositie- het zijn als regeringspartij.Zita schreef:bescheiden, oke. Maar dit kwam op mij meer over als koppig.refo schreef:Verhagen heeft vanaf het begin gezegd: we zijn gehalveerd, dus we zijn bescheiden.
Overigens is dit paars++-gedoe de eerste echte onderhandlingsronde. Die hebben even vaak wel als niet positief resultaat.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
Maar bij besprekingen over het middenkabinet was Verhagen zeker wel in staat tot onderhandelingen. Hij was zelfs zeer teleurgesteld dat hij niet meer mee mocht praten en dat Rutte linksom gaat. De bescheidenheid van Verhagen is selectief.refo schreef:Verhagen heeft vanaf het begin gezegd: we zijn gehalveerd, dus we zijn bescheiden.
Verhagen heeft veel moeite met de "Kopvoddentax" en de etnische registratie. Die kopvoddentax komt er niet daar hoeft Verhagen zich geen zorgen over te maken en etnische registratie gebeurt al jaren in Rotterdam en bij veel bedrijven waar nieuwe werknemers een formulier moeten invullen over hun etnische achtergrond zodra zij in dienst treden.Zita schreef:Ik snap in heel dit formatieproces tot nu toe niet waarom het rechtse kabinet is afgevallen. Waarom wilden Verhagen en Wilders niet om de tafel?
Wat ik opmerkelijk vind is dat het CDA in eerste instantie wel in gesprek wou met D66 en GroenLinks. Twee partijen waarvan zeker de laatst genoemde extreme standpunten inneemt zoals rond de tafel gaan met terroristische organisaties.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 05 jul 2010, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij ons is gisteren indringend gebeden of wij bewaard mogen worden voor een paars kabinet. Bij nog 4 jaar paars zullen de laatste resten van christelijke wetgeving opgeruimd worden
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nee, maar de CDA-achterban is linkser dan de politici, dus dat was geen enkel probleem geweest.Marie-Henriëtte schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat het CDA in eerste instantie wel in gesprek wou met D66 en GroenLinks. Twee partijen waarvan zeker de laatst genoemde extreme standpunten inneemt zoals rond de tafel gaan met terroristische organisaties.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Hoe weet je dat? Heb jij soms al de statistieken gezien van het CDA congres waarin de achterban (partijleden) hun mening mocht geven over regeringsdeelname van het CDA met eventueel PVV. Daaruit kun je opmaken of het een linkse of rechtse achterban betreft. Mocht je cijfers hebben, publiceer ze maar. Ik ben benieuwd.Luther schreef:Nee, maar de CDA-achterban is linkser dan de politici, dus dat was geen enkel probleem geweest.Marie-Henriëtte schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat het CDA in eerste instantie wel in gesprek wou met D66 en GroenLinks. Twee partijen waarvan zeker de laatst genoemde extreme standpunten inneemt zoals rond de tafel gaan met terroristische organisaties.
Verder komen er wel steeds meer linkse politici die zich aansluiten bij het CDA (o.a. Doekle Terpstra etc.) die de rechterflank overschaduwen waardoor kiezers overlopen naar de PVV.
Dat laatste ben ik met je eens.Marie-Henriëtte schreef:Hoe weet je dat? Heb jij soms al de statistieken gezien van het CDA congres waarin de achterban (partijleden) hun mening mocht geven over regeringsdeelname van het CDA met eventueel PVV. Daaruit kun je opmaken of het een linkse of rechtse achterban betreft. Mocht je cijfers hebben, publiceer ze maar. Ik ben benieuwd.Luther schreef:Nee, maar de CDA-achterban is linkser dan de politici, dus dat was geen enkel probleem geweest.Marie-Henriëtte schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat het CDA in eerste instantie wel in gesprek wou met D66 en GroenLinks. Twee partijen waarvan zeker de laatst genoemde extreme standpunten inneemt zoals rond de tafel gaan met terroristische organisaties.
Verder komen er wel steeds meer linkse politici die zich aansluiten bij het CDA (o.a. Doekle Terpstra etc.) die de rechterflank overschaduwen waardoor kiezers overlopen naar de PVV.
Over die andere vraag: Radio 1 heeft dat onlangs uitgezocht: 1 op de 6 gemeenteraadsleden zou het CDA-lidmaatschap opzeggen en 1 op 3 gewonen leden ook.
Is er ook nog gevraagd om een bepaalde coalitie?huisman schreef:Bij ons is gisteren indringend gebeden of wij bewaard mogen worden voor een paars kabinet. Bij nog 4 jaar paars zullen de laatste resten van christelijke wetgeving opgeruimd worden
--------------
Heb je daar ook voorbeelden van, vergeet vooral niet dat het homohuwelijk, de euthanasie en de zondagopening (als dat voor jouw onchristelijk is) welig tierden tijdens de laatste kabinetsperioden met CDA en CU.huisman schreef:Bij ons is gisteren indringend gebeden of wij bewaard mogen worden voor een paars kabinet. Bij nog 4 jaar paars zullen de laatste resten van christelijke wetgeving opgeruimd worden
O ja, het recht om te beledigen en afschaffing van verbod op godslastering vind ik ook niet echt trekjes van naastenliefde weerspiegelen.
Kan het nog veel erger, zou je je af kunnen vragen?
(desalniettemin gruw ik van links, maar dat is omdat ik zo min mogelijk staatsbemoeienis voorsta, en vind dat de Staat veel te veel bemoeit met ons leven, ben voor een zo klein mogelijke rol van de staat)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- JolandaOudshoorn
Bij ons ging de preek over Filipenzen 1: 29. Er werd gebeden of wij de genade mochten hebben om voor Christus te lijden. En daarbij is het misschien, zeg maar gerust waarschijnlijk nodig dat alle laatste resten van de christelijke wetgeving worden opgeruimd.huisman schreef:Bij ons is gisteren indringend gebeden of wij bewaard mogen worden voor een paars kabinet. Bij nog 4 jaar paars zullen de laatste resten van christelijke wetgeving opgeruimd worden
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik begrijp je wel maar het klopt niet ,wij hoeven als kerk niet om verdrukking te vragen maar moeten een zoutend zout en een lichtend licht zijn . Met de laatste resten bedoel ik b.v. vrijheid van onderwijs en dwingen van moeders naar de arbeidsmarkt,euthanasie op wilsombekwamen enz.JolandaOudshoorn schreef:Bij ons ging de preek over Filipenzen 1: 29. Er werd gebeden of wij de genade mochten hebben om voor Christus te lijden. En daarbij is het misschien, zeg maar gerust waarschijnlijk nodig dat alle laatste resten van de christelijke wetgeving worden opgeruimd.huisman schreef:Bij ons is gisteren indringend gebeden of wij bewaard mogen worden voor een paars kabinet. Bij nog 4 jaar paars zullen de laatste resten van christelijke wetgeving opgeruimd worden
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik denk concreet aan twee zaken 1. De beschermwaardigheid van het (ongeboren )gehandicapte leven , wilsombekwamen zullen de volgende slachtoffers zijn van de "zachtmoedigheid" van een antichristelijk kabinet.Joannah schreef:Heb je daar ook voorbeelden van, vergeet vooral niet dat het homohuwelijk, de euthanasie en de zondagopening (als dat voor jouw onchristelijk is) welig tierden tijdens de laatste kabinetsperioden met CDA en CU.huisman schreef:Bij ons is gisteren indringend gebeden of wij bewaard mogen worden voor een paars kabinet. Bij nog 4 jaar paars zullen de laatste resten van christelijke wetgeving opgeruimd worden
O ja, het recht om te beledigen en afschaffing van verbod op godslastering vind ik ook niet echt trekjes van naastenliefde weerspiegelen.
Kan het nog veel erger, zou je je af kunnen vragen?
(desalniettemin gruw ik van links, maar dat is omdat ik zo min mogelijk staatsbemoeienis voorsta, en vind dat de Staat veel te veel bemoeit met ons leven, ben voor een zo klein mogelijke rol van de staat)
2. art 23 vrijheid van onderwijs zal nog heftiger onder druk komen met paars plus.
Nee, maar wel of er nog mannen in de regering mogen komen die naar Gods geboden willen handelen.refo schreef:Is er ook nog gevraagd om een bepaalde coalitie?huisman schreef:Bij ons is gisteren indringend gebeden of wij bewaard mogen worden voor een paars kabinet. Bij nog 4 jaar paars zullen de laatste resten van christelijke wetgeving opgeruimd worden
Nieuwe formateurs.
Koningin Beatrix heeft Uri Rosenthal van de VVD en Jacques Wallage van de PvdA benoemd tot informateur. Onder hun leiding zullen de onderhandelingen beginnen over een Paars-pluskabinet, met VVD, PvdA, D66 en GroenLinks