Ach, Johannes doopte ook. Ik lees in de Bijbel wel over zijn roeping/uitzending maar niets over een bevestiging.-DIA- schreef:Nee, dat is niet de vraag. De vraag is of de H. Doop wordt bediend door een wettig ambtsdrager.memento schreef:De vraag is: Wordt de doop bediend in een verbondsgemeente, door een ambtsdrager die in die gemeente als zodanig erkent wordt.
En als de betreffende predikant WETTIG in dit kerkverband was terechtgekomen, dan was er geen enkel bezwaar.
Niet het erkennen als zodanig, maar de doop met wel zeker bediend worden door een wettig AMBTSDRAGER in Gods Kerk.
Je kan een ambtsdrager als wettig willen zien, terwijl je je echt in alle bochten van de wereld moet wringen om
het aannemelijk te maken...
Ik heb geen twijfels over de roeping van ds vd Meer, ook niet over zijn bevestiging binnen de OGG.
De weg die hij nu gaat is denk ik wel een menselijke weg, hij had volgens mij beter de synode af kunnen wachten. Kerkrechtelijk had hij moeten wachten. En ik denk niet dat hij afgezet zou zijn om wat er nu speelde.