weer-legging

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: weer-legging

Bericht door Marnix »

Ik niet. Er is hier duidelijk aangegeven dat de legging regelmatig heel praktisch is.... en totaal niet nutteloos.

Wat ootmoedige kleding betreft, met dat stuk ben ik het eens... laten mensen, met of zonder legging, zich zo gedragen en zo leven...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: weer-legging

Bericht door Tiberius »

Goed lezen, Marnix.
Ik ben het eens met de kopjes "Grensoverschrijdende kleding" en "Ootmoedige kleding"
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: weer-legging

Bericht door jakobmarin »

Tiberius schreef:Jacobmarin, misschien moet je toch eens in de leer bij Gravo. ;)

Ik ben het met ds. De Jongste eens inzake de grensoverschrijdende en ootmoedige kleding.
Maar het kopje "Grensverleggende kleding" is (zoals ik al dacht) cynisch bedoeld.
:haha Ik ook hoor!!
Je weet als man soms niet waar je moet kijken. En we hebben toch al niet zo veel nodig, wat dat betreft. Het zou eens goed zijn dat vrouwen zich dat meer realiseerden.
Ik heb het boek Mannen en hun gedachten gelezen (behoorlijk confronterend). Toen mijn vrouw het las, realiseerde ze zich pas goed wat de gevolgen zijn van een te korte rok, te diep ingesneden bloesje, etc. bij mannen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: weer-legging

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:Goed lezen, Marnix.
Ik ben het eens met de kopjes "Grensoverschrijdende kleding" en "Ootmoedige kleding"
Oke. Dan zijn we het weer eens :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: weer-legging

Bericht door Lapressa »

jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:Jacobmarin, misschien moet je toch eens in de leer bij Gravo. ;)

Ik ben het met ds. De Jongste eens inzake de grensoverschrijdende en ootmoedige kleding.
Maar het kopje "Grensverleggende kleding" is (zoals ik al dacht) cynisch bedoeld.
:haha Ik ook hoor!!
Je weet als man soms niet waar je moet kijken. En we hebben toch al niet zo veel nodig, wat dat betreft. Het zou eens goed zijn dat vrouwen zich dat meer realiseerden.
Ik heb het boek Mannen en hun gedachten gelezen (behoorlijk confronterend). Toen mijn vrouw het las, realiseerde ze zich pas goed wat de gevolgen zijn van een te korte rok, te diep ingesneden bloesje, etc. bij mannen.
Waarom moet de vrouw daar rekening mee houden? mag zij niet gewoon datgene aantrekken wat zij mooi vind en lekker vind zitten?
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: weer-legging

Bericht door jvdg »

Lapressa schreef:
jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:Jacobmarin, misschien moet je toch eens in de leer bij Gravo. ;)

Ik ben het met ds. De Jongste eens inzake de grensoverschrijdende en ootmoedige kleding.
Maar het kopje "Grensverleggende kleding" is (zoals ik al dacht) cynisch bedoeld.
:haha Ik ook hoor!!
Je weet als man soms niet waar je moet kijken. En we hebben toch al niet zo veel nodig, wat dat betreft. Het zou eens goed zijn dat vrouwen zich dat meer realiseerden.
Ik heb het boek Mannen en hun gedachten gelezen (behoorlijk confronterend). Toen mijn vrouw het las, realiseerde ze zich pas goed wat de gevolgen zijn van een te korte rok, te diep ingesneden bloesje, etc. bij mannen.
Waarom moet de vrouw daar rekening mee houden? mag zij niet gewoon datgene aantrekken wat zij mooi vind en lekker vind zitten?
Ik geloof dat jij dat boek ook maar moet lezen.....
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: weer-legging

Bericht door Jongere »

Lapressa schreef:Waarom moet de vrouw daar rekening mee houden? mag zij niet gewoon datgene aantrekken wat zij mooi vind en lekker vind zitten?
Nee, absoluut niet. Als vrouw ben je erg kortzichtig bezig als je hier geen rekening mee houdt.
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: weer-legging

Bericht door Lapressa »

Dat boek komt dan onderop een grote stapel andere boeken en aangezien ik geen snelle lezer ben kan dat heel lang gaan duren voordat ik die ooit gelezen heb.

Het is pas kortzichtig als jij als man het leven van de vrouw wilt bepalen. Zij mogen dan alleen datgene kopen waarvan mannen niet opgewonden worden. Misschien kan je er is over gaan nadenken om jezelf te leren beheersen hierin. Het is zeer egoistisch als de vrouw zich moet kleden naar de gevoelens van de man.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: weer-legging

Bericht door henriët »

Lapressa schreef:Dat boek komt dan onderop een grote stapel andere boeken en aangezien ik geen snelle lezer ben kan dat heel lang gaan duren voordat ik die ooit gelezen heb.

Het is pas kortzichtig als jij als man het leven van de vrouw wilt bepalen. Zij mogen dan alleen datgene kopen waarvan mannen niet opgewonden worden. Misschien kan je er is over gaan nadenken om jezelf te leren beheersen hierin. Het is zeer egoistisch als de vrouw zich moet kleden naar de gevoelens van de man.
Wat een vreemde reactie zeg,
het gaat er niet om dat een man het leven van de vrouw bepaalt,
maar het gaat erom dat man en vrouw overeenkomstig de Bijbel leven.
En het is nu eenmaal zo dat man en vrouw verschillend in elkaar zitten en de man idd door bepaalde kleding opgewonden kan raken, daar hebben wij als vrouw gewoon rekening mee te houden,
het is als vrouw egoïstisch om te denken dat een vrouw zelf mag weten wat ze aan doet, en de man zich maar moet leren beheersen,
denk dat het van 2 kanten moet komen!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: weer-legging

Bericht door Tiberius »

Lapressa schreef:Het is pas kortzichtig als jij als man het leven van de vrouw wilt bepalen. Zij mogen dan alleen datgene kopen waarvan mannen niet opgewonden worden. Misschien kan je er is over gaan nadenken om jezelf te leren beheersen hierin. Het is zeer egoistisch als de vrouw zich moet kleden naar de gevoelens van de man.
Dus jij hebt zoiets van: kleding waarbij je zowel van bovenaf als van onderaf tot in de navel kan kijken moet kunnen?

Dan zit je wel behoorlijk fout. Want in de Bijbel staat heel duidelijk dat kleding bedoeld is om het lichaam te bedekken (en in tweede instantie tegen de kou).
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: weer-legging

Bericht door Lapressa »

Persoonlijk vind ik het niet mooi en zal ik er nooit in gaan lopen.

Dat zegt niet dat ik vind dat de kerels moeten bepalen wat een vrouw in haar kast heeft hangen en aan det. Een ieder moet aantrekken wat bij hem of haar past, waar die persoon zich goed in voelt. Kleding geeft ook deels weer wat voor persoon je bent.

Het is nogal makkelijk om te zeggen: wij kerels hebben dan last van onze gevoelens dus de vrouwen moeten zich maar aanpassen. Als ik een probleem heb, dan meot ik die zelf oplossen en dan kan ik neit van een ander eisen dat hij of zij die oplost voor mij. Zeker neit als het de ander ook nog in de persoonlijkheid aantast.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: weer-legging

Bericht door Tiberius »

Lapressa schreef:Het is nogal makkelijk om te zeggen: wij kerels hebben dan last van onze gevoelens dus de vrouwen moeten zich maar aanpassen. Als ik een probleem heb, dan meot ik die zelf oplossen en dan kan ik neit van een ander eisen dat hij of zij die oplost voor mij. Zeker neit als het de ander ook nog in de persoonlijkheid aantast.
Het criterium is niet of "wij kerels last hebben van onze gevoelens".
Maar wat de Bijbel er van zegt. Dat geldt voor alle zaken in ons leven: kleding, kerkgang, en noem maar op.
Of vind je van niet?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: weer-legging

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:
Lapressa schreef:Het is pas kortzichtig als jij als man het leven van de vrouw wilt bepalen. Zij mogen dan alleen datgene kopen waarvan mannen niet opgewonden worden. Misschien kan je er is over gaan nadenken om jezelf te leren beheersen hierin. Het is zeer egoistisch als de vrouw zich moet kleden naar de gevoelens van de man.
Dus jij hebt zoiets van: kleding waarbij je zowel van bovenaf als van onderaf tot in de navel kan kijken moet kunnen?

Dan zit je wel behoorlijk fout. Want in de Bijbel staat heel duidelijk dat kleding bedoeld is om het lichaam te bedekken (en in tweede instantie tegen de kou).
tot op zekere hoogte (of laagte, 't is maar hoe je het bekijkt :huhu ) heb je gelijk. Wij vrouwen moeten mannen niet onnodig in de verleiding brengen. Alleen, waar ligt de grens?? Sommigen vinden dat al wanneer de kuiten van een vrouw zichtbaar zijn, bij anderen als er sprake is van een V-hals. De een vind een vrouw verleidelijk in lingerie, de volgende vind het pas boeiend als het topless is. Ik bedoel maar...
Laten we gewoon duidelijk overeind houden dat kleding bedoeld is om het lichaam te bedekken, en dat geldt voor zowel voor mannen als vrouwen.
En wat rekening houden met: een man kan best rekening houden met de vrouw en zich leren beheersen en de vrouw kan best rekening houden met een man en zich netjes kleden!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: weer-legging

Bericht door refo »

Lapressa schreef:Persoonlijk vind ik het niet mooi en zal ik er nooit in gaan lopen.

Dat zegt niet dat ik vind dat de kerels moeten bepalen wat een vrouw in haar kast heeft hangen en aan det. Een ieder moet aantrekken wat bij hem of haar past, waar die persoon zich goed in voelt. Kleding geeft ook deels weer wat voor persoon je bent.

Het is nogal makkelijk om te zeggen: wij kerels hebben dan last van onze gevoelens dus de vrouwen moeten zich maar aanpassen. Als ik een probleem heb, dan meot ik die zelf oplossen en dan kan ik neit van een ander eisen dat hij of zij die oplost voor mij. Zeker neit als het de ander ook nog in de persoonlijkheid aantast.
En dan is er nog een probleem. Als alle dames gekleed gaan volgens de code die de heren voorschrijven (model burqa met een hoofd er bovenuit) blijven de heren precies hetzelfde voelen. Dus je lost niets op. Toch? Heren?

Ik ben wel voorstander van eerbaar gekleed gaan, maar kan niet voorschrijven wat dat precies inhoudt. Soms zie je wel eens wat als je niet blind bent, en denk je: nounou, beetje minder kan ook wel. (Of bedoel ik dan 'meer'? ;)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: weer-legging

Bericht door jakobmarin »

Lapressa schreef:
jakobmarin schreef:Je weet als man soms niet waar je moet kijken. En we hebben toch al niet zo veel nodig, wat dat betreft. Het zou eens goed zijn dat vrouwen zich dat meer realiseerden.
Ik heb het boek Mannen en hun gedachten gelezen (behoorlijk confronterend). Toen mijn vrouw het las, realiseerde ze zich pas goed wat de gevolgen zijn van een te korte rok, te diep ingesneden bloesje, etc. bij mannen.
Waarom moet de vrouw daar rekening mee houden? mag zij niet gewoon datgene aantrekken wat zij mooi vind en lekker vind zitten?
Nou, je hoort mij niet zeggen dat geen kleren aan mag doen die je mooi vind en lekker vind zitten. Niks mis mee (nou kan ik me bij zo'n veter onderbroek weinig voorstellen dat dat lekker zit :haha ).
Maar dan wil binnen de grenzen, welke dat ook zijn. En volgens mij weet een vrouw haarfijn wat wel of geen lusten bij een man opwekt. Je hoeft echt niet in burka's te gaan lopen, daar gaat het helemaal niet om.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gesloten