wat zijn je lievelingsbloemen?
Re: wat zijn je lievelingsbloemen?
Ik hou gewoon van alle bloemen. 

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Ik ben echt een mens die alles wat vorm en kleur heeft boeiend vindt.
Zeker bloemen niet in het minst.
Wel heb ik af en toe zo mijn voorkeuren. Dus lievelingsbloemen heb ik ook wel.
ook al vind ik vrijwel alle planten boeiend, tot het kleinste 'onkruidje' toe...
Kijk eens hoe het plantenrijk in elkaat steekt. Dat is niet zomaar, er zit een heel bijzondere
orde en structuur in.
Taxonomen zien dit als een bewijs voor de evolutietheorie.
Ik zie er wat anders in...
Het plantenrijk op een zo geweldig kunstige manier in te delen in genera, families, ordes en klassen,
dat je daar de Wijsheid van de Grote Schepper aller dingen in kan zien.
Neem nu het thema van de Asteracea: Zo ontzettend veel vormen en kleuren, en allemaal opgebouwd
op hetzelfde principe. Het principe dat het tot een Asteraceae (composiet) maakt.
Ook in de andere families, ordes is deze grote orde en eenheid in verscheidenheid te zien.
Om die reden (niet uit evoloutionair standpunt) vind ik de taxonomie van planten erg boeiend!
Lievelingsbloemen uit de Asteraceae:
o.a. Paardenbloem, Goudsbloem, Margriet. Madeliefje, Aster, Chrystant, Korenbloem, verschillende Distelsoorten...
Zo'n geweldige vormenrijkdom. en dat alles op dat ene thema: Een bloemhoodje met vele kleine bloempjes maken hier
de kleurige opvallende bloemen!
Zeker bloemen niet in het minst.
Wel heb ik af en toe zo mijn voorkeuren. Dus lievelingsbloemen heb ik ook wel.
ook al vind ik vrijwel alle planten boeiend, tot het kleinste 'onkruidje' toe...
Kijk eens hoe het plantenrijk in elkaat steekt. Dat is niet zomaar, er zit een heel bijzondere
orde en structuur in.
Taxonomen zien dit als een bewijs voor de evolutietheorie.
Ik zie er wat anders in...
Het plantenrijk op een zo geweldig kunstige manier in te delen in genera, families, ordes en klassen,
dat je daar de Wijsheid van de Grote Schepper aller dingen in kan zien.
Neem nu het thema van de Asteracea: Zo ontzettend veel vormen en kleuren, en allemaal opgebouwd
op hetzelfde principe. Het principe dat het tot een Asteraceae (composiet) maakt.
Ook in de andere families, ordes is deze grote orde en eenheid in verscheidenheid te zien.
Om die reden (niet uit evoloutionair standpunt) vind ik de taxonomie van planten erg boeiend!
Lievelingsbloemen uit de Asteraceae:
o.a. Paardenbloem, Goudsbloem, Margriet. Madeliefje, Aster, Chrystant, Korenbloem, verschillende Distelsoorten...
Zo'n geweldige vormenrijkdom. en dat alles op dat ene thema: Een bloemhoodje met vele kleine bloempjes maken hier
de kleurige opvallende bloemen!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dan blijven er weinig niet-boeiende dingen over-DIA- schreef:Ik ben echt een mens die alles wat vorm en kleur heeft boeiend vindt.

Klopt ook wel!Zita schreef:Dan blijven er weinig niet-boeiende dingen over-DIA- schreef:Ik ben echt een mens die alles wat vorm en kleur heeft boeiend vindt.

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gerbera's, en (pioen)rozen!
Viel ook niet op hoor, toen ik uit 't ziekenhuis kwam, kreeg 4 boeketten, en 3 van de 4 hadden gerbera's en/of (pioen)rozen
Viel ook niet op hoor, toen ik uit 't ziekenhuis kwam, kreeg 4 boeketten, en 3 van de 4 hadden gerbera's en/of (pioen)rozen

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Ik hou eigenlijk van alle bloemen, maar van 1 soort in het bijzonder! 

Viooltjes?? 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."

- Oude-Waarheid
Heb er zelf ook weer 3 staan in de knop!!!Orchidee schreef:Ik hou eigenlijk van alle bloemen, maar van 1 soort in het bijzonder!
Oude-Waarheid schreef:Heb er zelf ook weer 3 staan in de knop!!!Orchidee schreef:Ik hou eigenlijk van alle bloemen, maar van 1 soort in het bijzonder!

jaja, we zijn heel orchineelOrchidee schreef:, jullie zijn echt leuk...( tot nu toe dan...)

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Strilitzia's!
Wonderlijk!
Wonderlijk!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
ik heb gewoon zin in een bos prachtige bloemen, gewoon zo n lekkere grote
maar ja..

maar ja..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:ik heb gewoon zin in een bos prachtige bloemen, gewoon zo n lekkere grote![]()
maar ja..

gelukkig lees je mee