Curatorium GGiN woensdag 30 mei

Adelbach
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jun 2006, 09:33

Bericht door Adelbach »

Kislev, stud M.J. Visser heeft zich teruggetrokken en is later naar de GGinN overgegaan.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

jvdg schreef:Dit soort opmerkingen behoort niet publiekelijk te worden geplaatst.
Me dunkt dat een PB meer op z'n plaats zou zijn geweest.

Het is in deze vorm niet als positieve kritiek bij mij overgekomen, en getuigt m.i. op deze manier niet van respect voor de gevoelens van een medeforummer.

Daarnaast acht ik Afgewezen heel goed in staat haar mening zelf te onderbouwen.

Tenslotte verplicht niemand jou om mijn postings te lezen.

Op het gevaar af van weer kritiek op het plaatsen van bijbelteksten:

Kinderkens, hebt elkander hartelijk lief...........
Vlinder heeft mijn gevoelens uitstekend verwoord.
Milde kritiek zo af en toe op elkaar mag toch wel? In het openbaar... :roll:
Kom op, jvdg!
Arretje
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 mar 2007, 14:49
Locatie: In het westen

Bericht door Arretje »

Afgewezen schreef:
jvdg schreef:Dit soort opmerkingen behoort niet publiekelijk te worden geplaatst.
Me dunkt dat een PB meer op z'n plaats zou zijn geweest.

Het is in deze vorm niet als positieve kritiek bij mij overgekomen, en getuigt m.i. op deze manier niet van respect voor de gevoelens van een medeforummer.

Daarnaast acht ik Afgewezen heel goed in staat haar mening zelf te onderbouwen.

Tenslotte verplicht niemand jou om mijn postings te lezen.

Op het gevaar af van weer kritiek op het plaatsen van bijbelteksten:

Kinderkens, hebt elkander hartelijk lief...........
Vlinder heeft mijn gevoelens uitstekend verwoord.
Milde kritiek zo af en toe op elkaar mag toch wel? In het openbaar... :roll:
Kom op, jvdg!
Ik had eigenlijk een excuus verwacht naar jvdg toe!
Ik kan me nl. heel goed voorstellen dat je hem in zijn goede bedoelingen hebt gekwetst met deze woorden :?
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Arretje schreef: Ik had eigenlijk een excuus verwacht naar jvdg toe!
Ik kan me nl. heel goed voorstellen dat je hem in zijn goede bedoelingen hebt gekwetst met deze woorden :?
Dat was wel het mínste wat Afgewezen had kunnen doen :?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Adelbach schreef:Kislev, stud M.J. Visser heeft zich teruggetrokken en is later naar de GGinN overgegaan.
Dank voor de info. Zal zich wel een hoop (leed) hebben afgespeeld hebben achter deze keuze. Stemt me altijd enigszins droevig dit soort situaties.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Kislev schreef: Wat betreft het feit dat er in de GG diverse studenten zouden zijn toegelaten maar nooit ds. geworden kan ik wat helderheid verschaffen. Ik heb alle studenten die vanaf 1924 zijn toegelaten nagelopen en deze zijn nooit predikant geworden:
- J.M. Commelin, op school van 1964-1966 (werd opgeleid voor evangelist voor de zending)
- M.J. Visser, toegelaten in 1975
- M. Burggraaf, op school van 1978-1983
Even nog een aanvulling, van 1956 tot 1960 heeft ene student W.C.J. Bosschaart op de theologische school gezeten. Die ken ik niet als zijnde student.
Adelbach
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jun 2006, 09:33

Bericht door Adelbach »

Kislev: Ds. Bosschaart heeft van 1960-1964 in Ridderkerk-Slikkerveer gestaan en daarna afgezet als predikant.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Adelbach schreef:Kislev: Ds. Bosschaart heeft van 1960-1964 in Ridderkerk-Slikkerveer gestaan en daarna afgezet als predikant.
Helaas. Niet lang predikant geweest, waarom is hij afgezet? Kende hem niet als dominee omdat ik zijn naam nooit was tegengekomen. Van afgezette predikanten als Suyker, Cabaret, H. Rijksen etc. kom je op marktplaats namelijk nog wel preken tegen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

geledu schreef:
Heeft hij het later ook nooit bij de Ger Gem "geprobeerd" ?
Daar is m.i. nog wel ruimte voor een aantal appellerende predikers ! ( of mag ik dit alleen denken en niet zeggen ? )
Het schijnt (maar dat heb ik 'van horen zeggen' dus ik weet niet of het waar is) dat Ds van Belzen ook eerst is opgeweest bij de GGiN.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Bij de NRC in Amerika hadden ze ooit student J. Greendyk. Die is
afgezet en met de scheuring meegegaan met de HNRC, waar hij al jaren predikant is.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Kislev schreef:
Adelbach schreef:Kislev: Ds. Bosschaart heeft van 1960-1964 in Ridderkerk-Slikkerveer gestaan en daarna afgezet als predikant.
Helaas. Niet lang predikant geweest, waarom is hij afgezet? Kende hem niet als dominee omdat ik zijn naam nooit was tegengekomen. Van afgezette predikanten als Suyker, Cabaret, H. Rijksen etc. kom je op marktplaats namelijk nog wel preken tegen.
Weet iemand al wat? :wink:
Een
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:42

Bericht door Een »

helma schreef:
geledu schreef:
Heeft hij het later ook nooit bij de Ger Gem "geprobeerd" ?
Daar is m.i. nog wel ruimte voor een aantal appellerende predikers ! ( of mag ik dit alleen denken en niet zeggen ? )
Het schijnt (maar dat heb ik 'van horen zeggen' dus ik weet niet of het waar is) dat Ds van Belzen ook eerst is opgeweest bij de GGiN.
Volgens mij was hij ooit eens diaken in Arnemuiden.
Daarna is hij bij ds. Verweij gaan kerken in Yerseke.
Dat hij bij de GGiN opgeweest is had ik nog niet eerder gehoord.
Een
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:42

Bericht door Een »

Kislev schreef:
Adelbach schreef:Kislev, stud M.J. Visser heeft zich teruggetrokken en is later naar de GGinN overgegaan.
Dank voor de info. Zal zich wel een hoop (leed) hebben afgespeeld hebben achter deze keuze. Stemt me altijd enigszins droevig dit soort situaties.
Er is ook een ouderling Visser in Gouda (de GGiN), is dat misschien dezelfde?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Die Visser in Gouda schijnt overigens wel een bekwame ouderling te zijn. Maar dat heb ik van horen zeggen.
Gelooft altijd het goede wat men over een ander zegt, en vergeet al het slechte...
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Ik heb het idee dat de GGN tegenwoordig meer 'kwaliteit' (vergeef me het wereldse woord) tot haar beschikkikng heeft dan de OGG, wat betreft de voorgangers. Hoewel ik het vaak niet met ze eens ben, probeert men in de GGN toch vaak tot een zekere theologische doordenking te komen van bepaalde thema's. Ook exegetisch zitten de preken gemiddeld beter in elkaar, is mijn voorzichtige inschatting.
Plaats reactie